• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Koppeling G1/4 3/8

Robin

Member
Weten jullie misschien of dat deze:

3797_0.jpg


Kan krijgen in G1/4 draad en 3/8 aansluiting?

Dit omdat ik alleen maar met 3/8 koppelingen werk. 8x1 gebruik ik niet, terwijl dit wel veel te vinden is.

En deze in 3/8 3/8

71_0.jpg


Kunnen jullie ook hier aan komen:

Omzetstuk 1/4" naar 1/8"

Met dit omzetstuk is het mogelijk om waterkoelingscomponenten met een 1/4" schroefdraad te voorzien van 1/8" inschroefverbindingen.

4315-K4610.gif
 
Laatst bewerkt:
Wat is dan de hoogte van

10MM (3/8) Schroeffitting 90 graden - G1/4 want ik heb maar een beperke hoogte in de EXOS II systeem. En ik denk dat die eerste in de eerste post volgens mij wat lager is. Kan je voor mij dat genoemde bochtje eens opmeten hoe hoog die word.

Ik heb die verloop van G1/4 naar G1/8 nodig omdat ik nog 2 90graden barbs heb van me oude tank die ook heel laag zijn (12mm dus) zodat ik die barbs erin kan draaien.

Ik neem liever 2 verschillende bochtjes want dan kan ik kijken welke het beste passen. En het oude reservoir van de exos II gebruik ik toch niet meer. Maar die barbs kunnen altijd wel van pas komen.:033:
 
Heb je die onderste niet in 10mm? Weet even niet welke maat ik moet hebben, maar 13mm lijkt me te dik. Dan moet ik 1/2 slangen gebruiken, maar het hele systeem heeft 3/8 slangen.
 
Die is er ook in 10mm.

Maar 3/8" past ook op deze 13mm verbinders en ik denk juist dat het beter is.
Want het zal echt NET gaan passen en gaat dus behoorlijk strak zitten.
(eerst met warm/heet water uiteinde van slang verwarmen, vervolgens om de verbinder en af laten koelen)
Daarom heb je geen slangklem meer nodig en scheelt het dus weer ruimte :)

Maar wil je toch liever de 10mm versie, geen probleem.
Die wordt mee besteld met de andere bestelling.
 
Die hoekverbinder probeer ik beide wel zowel 10mm als 13mm. Anders zit ik zo weer zonder. En dan duurt het alleen maar langer. Het is even een kwestie van proberen. Voor de ruimte hoef ik het niet te doen voor die slangverbinder hoek.

Want die komt namelijk aan de buitenkant van de exos II om te zorgen dat de slang naar beneden kan (zo was het ook standaard)

Zijn die blauwe of witte slang verbinders niet te krijgen in metaal? Want ik snij te slangen altijd los als ik ze eraf wil hebben. En anders sloop ik dat hoekje.
 
Er zijn helaas geen vergelijkingstesten te vinden op het internet die zeggen welke beter is.

Mijn gevoel neigt toch meer naar de BI GTX Lite.
Ik ga zelf altijd voor de beste prestaties.

Mocht je later de Exos niet meer gebruiken en de BI GTX apart willen gebruiken, kan je daar altijd nog een shroud op installeren.
 
Wat is eigenlijk de binnen maat van een G 1/4 knie stuk 3/8 waar dat schroefdraad zit.

8,91mm met de schuifmaat gemeten. bij het schroefdraad.

8.98mm bij de ingang van de nozzle zelf. Reservoir met pomp heeft dezelfde aansluitingen.

Buitenmaat op het schroef draad is 11.74mm
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan