• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

koelingprobleem 8800gtx

jacquesveen

Junior Member
Onlangs heb ik een nieuwe videokaart koeler gekocht bij highflow dit was de Thermaltake DuOrb CL-G0102 voor mijn 8800gtx.

Nu gaat deze omgeveer 8 graden naar beneden zowel idle (50°C) als stressed (60°C) als ik game (counterstrike source) hier ben ik wel tevreden mee, Alleen als ik trackmania ga spelen gaat de tempeartuur naar 90°C toe en soms erover, nu heb ik een extra ventilator op mijn kast gezet maar dan nog houdt ik deze temperauur! heeft iemand enig idee of dit acceptabel is voor deze kaart of is deze koeler niet goed genoeg voor mijn kaart. Ik heb reeds gegoogled en daar lees ik verschillende temperaturen maar wat het nu precies is weet ik niet.
 
Kan zijn dat er teveel of gene koelpasta op zit. Schroeven niet strak genoeg aangedraaid. Schroeven in de verkeerde volgorde aangedraait (je moet de schroef diagonaal t.o.v. de schroef waarmee je nu draait) aandraaien.

Zoveel kan dr dus aan de hand zijn.
 
Alles weer losgehaald, koelingpasta eraf gehaald weer nieuwe erop gedaan iets minder nu (A) en wederom kruislings aangedraaid als ik nu speel (trackmania) heb ik een temperatuur van

GPU diode 78gr en gpu 71grd, dus het is wel beter geworden. helaas had ik hem liever nog wat koeler gehad maar denk dat dat er niet inzit.

CSS blijft nog altijd 15 grd koeler, dit spel wel niet zoveel vragen van GPU.

Gr
 
Het gaat hier om een thermaltake lanbox,

Met voorin een fan die koudelucht aanzuigt vanaf buiten en achterin zitten 3 fans die de warme lucht naar buiten blazen.

Verder zijn de zijkanten gedeeltelijk open (sleuven) De voeding zuigt ook nog warme lucht uit de kast, dit heb ik gedaan door de fan in de kast te hangen ipv lucht van buiten te zuigen

specs in idle mode zijn zie bijlage

Kast staat open aan de bovenkant omdat ik er dus nog mee bezig ben (A)
 

Bijlagen

  • temps.JPG
    temps.JPG
    15,2 KB · Weergaven: 10
  • IMAGE_031.jpg
    IMAGE_031.jpg
    86,8 KB · Weergaven: 16
Laatst bewerkt:
is het niet mogelijk dat er daar in je kast kwa luchtstroom een "dood" stukje zit??
omdat jij zoizo al een flinke onderdruk creeert (door meer fans eruit te laten halen als erin blazen)

heb je verder ook nog een paar pics van puur de vga alleen (en vanuit een paar verschillende hoeken)??
 
ik denk dat zoizo die zalman heatsink niet zo een gek idee is...
want volgens mij heb jij en die losse chip niet gekoelt, en ook je VRM's (voltage regelaars) ook niet... ;) (waarom ik me dus eigenlijk afvraag waarom jou kaart het nog doet....)
 
die worden wel gekoeld, daarvoor worden aparte heatsinkjes geleverd die je erop moet plakken, maar bedankt voor de tip, ik zal eens kijken of ik di ebestel, zal altijd beter zijn dan die plakdingen die er nu opzitten
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan