• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Kinetic Energy Recovery System (KERS)

Dat dacht ik eerst ook.
Maar Ollie zei tijdens de race al dat de kop van het veld geen KERS had.
Dus ik denk dat het optioneel is, want elk team moest zelf zijn KERS ontwikkelen.

Coureurs over KERS
De televisiebeelden toonden een aantal keer hoe Lewis Hamilton via KERS extra vermogen in zijn motor propte. Of het ook hielp bij inhalen werd niet helemaal duidelijk. Een aantal rijders reageerde na de race op het nieuwe systeem. De toon? Gematigd positief.

Start
Tot de crash van Kubica en Vettel reed de top drie rond zonder KERS. Een verschil van verlies maakt het nieuwe systeem om de motor van extra vermogen te voorzien vooralsnog niet. “KERS werkte vooral goed bij de start,” zegt Kimi Raikkonen, iets wat zijn teamgenoot Felipe Massa bevestigt. Raikkonen verwacht er in de toekomst zeker voordeel uit te halen. “Anders zouden we het niet gebruiken,” is zijn zoals altijd droge commentaar.

Teleurgesteld
Debutant Sebastien Buemi ervoer het effect van KERS bij een tegenstander. Ik reed naast Felipe Massa en toen hij zijn extra KERS vermogen gebruikte, zag je duidelijk het voordeel. Fernando Alonso was minder lovend: "Ik merkte geen groot verschil en was eigenlijk een beetje teleurgesteld in het effect."
 
uiteindelijk hangt het allemaal af van de skills van de driver.
ga eens karten met zn allen, dan zie je wie de beste skills heeft.

iedereen zelfde materiaal, zelfde baan en zelfde starttijd.
een highflow-kartrace?

ich bin dabei!
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan