• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

iOS vs Android

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daantjuhh14

New member
Hoi!

Omdat er net een leuke discussie onstond over iOS/iPhone of Android/Samsung Galaxy, dacht ik, eventjes een mooi discussie topic aanmaken. Dat blijven de andere topics waar ze voor bedoeld zijn.

Gr
 
Het enige wat ik vervelend vind aan dit soort discussies is dat er geen winnaar/compromis uitkomt. Beide partijen vinden hun eigen het best.

Ik sta op dit moment aan de kant van de Android phones. Dit aangezien ze op dit moment nog gewoon sneller zijn dan iPhone...
 
Ja er zijn op dit moment al dualcore telefoons uit. Daar kan de iPhone 4 nog niet aan tippen met 1 core CPU.
Denk dat dat gaat veranderen bi de iPhone 5.
 
<table class="Versus"><tbody><tr class="Kop"><td style="width:200px;">welliswaar van een jaar terug maar toch



iOS 4 *
</td><td style="width:200px;">




Android 2.2 Froyo
</td><td style="width:140px;">




En de winnaar is...
</td></tr><tr class="Kop"><td colspan="3">Multitasking</td></tr><tr><td>Multitasking met applicaties in de achtergrond mogelijk (in zoverre Apple het toestaat).</td><td>Onbeperkte multitasking mogelijk (een onbeperkt aantal applicaties open kan echter leiden tot traagheid).</td><td>Android 2.2</td></tr><tr class="Kop"><td colspan="3">Internet en browsen</td></tr><tr><td>Ingebouwde Safari-browser; geen Flash-support</td><td>Android browser; Flash 10.1-support</td><td>Android 2.2</td></tr><tr class="Kop"><td colspan="3">Social networking</td></tr><tr><td>Applicaties voor Facebook, Twitter etc. zijn beschikbaar, maar niet standaard geinstalleerd.</td><td>Standaard met Google IM-applicatie en GoogleTalk, applicaties voor andere sociale netwerken apart installeren.</td><td>Android 2.2</td></tr><tr class="Kop"><td colspan="3">Navigatie</td></tr><tr><td>Google Maps, maar aparte navigatie-applicatie benodigd.</td><td>Gratis meegeleverde navigatie met Google Maps Navigatie.</td><td>Android 2.2</td></tr><tr class="Kop"><td colspan="3">Muziek</td></tr><tr><td>Veel muziek in iTunes Store, playlist-support, Genius-modus.</td><td>MP3's afspelen mogelijk maar goede muziekprogramma's alleen via derde partijen.</td><td>iOS 4</td></tr><tr class="Kop"><td colspan="3">Apps</td></tr><tr><td>Via iTunes App Store.</td><td>Via Android Market.</td><td>iOS 4</td></tr><tr class="Kop"><td colspan="3">Toestellen</td></tr><tr><td>iPhone 4, updates voor iPhone 3G en iPhone 3GS.</td><td>Updates voor Google Nexus One, HTC Desire, Samsung Galaxy S en veel andere Android-smartphones.</td><td>Android 2.2</td></tr></tbody></table>

daarbij ben ik het met the saviour eens, samsung heeft inmiddels een aantal zeeer snelle telefoons op de markt gebracht,

daarnaast is het zo dat android flash zonder moeite afspeelt, een groot gemis bij ios
 
.. Apple staat tegenwoordig gewoon volledig multitasken toe.,

Flash, ja sommigen vinden dat een minpunt inderdaad. Maar HTML5 pwnd het verouderde flash van alle kanten. Het is alleen jammer dat nog niet alle website's HTML5 zijn.

in iOS5 zit standaard gewoon Twitter ondersteuning. Waarom zou je dat trouwens standaard geinstalleerd willen hebben? als ik het wil, download ik het wel gewoon. dat is makkelijker dan een progje op je tel hebben staan, wara je niks mee doet.

Google Maps bied gewoon navigatiemogelijkheden sinds iOS4
 
.. Apple staat tegenwoordig gewoon volledig multitasken toe.,

Flash, ja sommigen vinden dat een minpunt inderdaad. Maar HTML5 pwnd het verouderde flash van alle kanten. Het is alleen jammer dat nog niet alle website's HTML5 zijn.

in iOS5 zit standaard gewoon Twitter ondersteuning. Waarom zou je dat trouwens standaard geinstalleerd willen hebben? als ik het wil, download ik het wel gewoon. dat is makkelijker dan een progje op je tel hebben staan, wara je niks mee doet.

Google Maps bied gewoon navigatiemogelijkheden sinds iOS4

zullen we het er maar niet over gaan hebben hoe slecht dat werkt bij ios.

en idd je geeft het zelf aan heel veel sites zijn nog in flash zijn, dat is een grote tekortkoming

over twitter ben ik heb met je eens maar dat zit ook niet standaard op android, wel staat er social hub op HET programma om al je sociale netwerken bij te houden

en ook die navigatie vind ik bij android vlotter werken, en je kunt veel meer met je gps sensor als bij ios

en verder vind ik die regeling voor de apps een grote tekortkoming
 
zullen we het er maar niet over gaan hebben hoe slecht dat werkt bij ios.

en idd je geeft het zelf aan heel veel sites zijn nog in flash zijn, dat is een grote tekortkoming

over twitter ben ik heb met je eens maar dat zit ook niet standaard op android, wel staat er social hub op HET programma om al je sociale netwerken bij te houden

en ook die navigatie vind ik bij android vlotter werken, en je kunt veel meer met je gps sensor als bij ios

en verder vind ik die regeling voor de apps een grote tekortkoming

Wat werkt slecht bij iOS? Apple staat er juist om bekend, om pas iets uit te brengen als het foutloos werkt. Daarom is heel iOS ook stabiel (lees: een stuk stabieler dan Android.)

Wat voor regeling bedoel je?
 
Over de Apps die standaard geïnstalleerd staan; sommige mensen willen alleen een simpele maar goede en gebruiksvriendelijke telefoon, dus waarom zou je Twitter, Facebook en al die andere shit standaard erop willen hebben? Neemt alleen maar meer geheugen in als je die shit toch niet gebruikt.

Over de gebruiksvriendelijkheid; iOS wint daar met gemak, aangezien je daar niet eens een handleiding voor nodig hebt. In Android is het makkelijk om te verdwalen in al die instellingen.

Android sneller? Kan best, maar ik merk ook dat veel toestellen na een tijdje langzamer worden en dat mensen aparte launchers moeten gebruiken, omdat ze de standard launcher te langzaam vinden.


dat het eerst 3 maanden duurt voor er een app in de market komt

In de Android market staan gewoon virussen die pas na 3 maanden ofzo verwijderd worden, nee daar word ge blij van ;)
 
Het enige wat ik vervelend vind aan dit soort discussies is dat er geen winnaar/compromis uitkomt. Beide partijen vinden hun eigen het best.

Ik sta op dit moment aan de kant van de Android phones. Dit aangezien ze op dit moment nog gewoon sneller zijn dan iPhone...

ik vind beide erg goed. ben alleen nooit tevrede :p heb nu galaxy s en zou nu graag een iphone willen. weet zeker als ik een iphone gehad had dat ik een galaxy gewild had :p (lees iOS android)

beide hebben minpunten en plus punten. is gewoon welke keuze je hebt en wat je het meeste doet :)
 
galaxy s en iphone 4 zijn idd vergelijkbaar, echter zijn er al weer nieuwere snellere modellen uit waardoor android atm @ the top staat.
 
Wat Zhane zegt, het is net zoals bier merken vergelijken, of auto's. Iedereen heeft zijn eigen smaak, en dat is maar goed ook anders zouden we allemaal hetzelfde dragen en hebben. De 1 vind Android geweldig, de ander iOS.

Ik ben in ieder geval zeer content met mijn S2! :)
 
IOS4, is gewoon een leuk toestel.

Ik ga liever uit op design bij een toestel. En daar wint Iphone 4 het wel degelijk.
vind ik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan