• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

i7 960 + 1600 mhz Dominator geheugen.

SillentWolf

New member
Ik zit met de volgende vraag;

Stel ik koop een i7 960, met 1600 mhz Cas7 Dominator geheugen.
Dat prik ik op een Rampage III bordje, kun je dan door middel van de XMP in de Bios
op enabled te zetten ... het geheugen op 1600 mhz laten draaien ?

Ik kom namelijk af van een Athlon 64 3400 socket A - single core, met een Asus AGP bordje af. Al dat moderne overclocking, is voor mij niet helemaal duidelijk.

Deze vraag heb ik namelijk ook gesteld op het HWI forum, waar ik al jaren lid van ben.
Maar meerdere bronnen spreken elkaar tegen. De een verteld, dat je met verschillende instellingen in de bios moet klooien, de ander verteld; omdat ik een processor koop die op 3,2 ghz loopt, zal het 1600 mhz geheugen geen probleem moeten zijn, met XMP enables. Je hoeft dan verder ook niets in te stellen.

Het moraal is dus, dat ik er nu totaal geen kijk op heb ... maar misschien
kunnen julie mij daar mee helpen.

het liefst in Jip en Janneke taal, omdat ik de Bios en de vele functies ervan,
van een modern systeem niet ken, of niet genoeg ken.

Alvast bedankt voor de moeite ;)
 
Let op hoor, veel BIOSsen verknallen de settings als je XMP profiles gebruikt! Ook heb ik Asus borden gezien die véél te veel voltage door t geheugen heen jagen als je t niet handmatig aanpast.

Adramalecht heeft 100% gelijk: je bord ZOU het goed op moeten pikken en alles netjes in moeten stellen. Mijn advies is echter om het handmatig te doen. Als je vragen hebt kan je die altijd hier stellen, genoeg mensen die je er mee kunnen helpen :)
 
De REX3 zet het geheugen standaard op 1333mhz... je kan hem daarna handmatig op 1600mhz zetten als je xmp niet gebruikt...
Zelf gebruik ik dat XMP gedoe niet en stel ik alles handmatig in.
 
idd je mobo zou het moeten doen, maar dat doet hij waarchijnlijk niet... dit komt omdat ze bootsafe instellingen aannemen (1333 cas9) om te zorgen dat dat hij altijd zal booten
dit zul je handmatig goed in moeten stellen ;)

btw als je een Athlon 64 3400 hebt dan zit je niet op socket a, maar op 754 of 939 :D
 
Thx guys.

Ondertussen heb ik ook even de shop gemailt, waar ik al die spulletjes ga kopen.
Deze zullen voor mij het geheugen op het moederbord goed instellen.
Schijnbaar zit dat net zoals patches en updates instaleren, bij hun assemblage service in.

Ik zal binnenkort een idee geven wat voor systeem het gaat worden.
Misschien heb ik nog iets over het hoofd gezien, waar ik niet aan heb gedacht.

Mocht blijken dat het geheugen in de Bios toch niet goed staat, of als ik nog andere vragen heb wat betreft
het geheugen of overclocking ... dan ben ik hier op de goede plaats :icon_wink:


ps.

Wat betreft de socket ... Dopestuff heeft gelijk. :023:
Mijn vorige pc (10 jaar geleden), was een socket A.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
R M.2 Evo 960 250gb Problemen & Oplossingen 6
l3p [VERKOCHT] Intel i7 960 (lapped) Verkocht 1
l3p [CANCELLED] ASUS Rex III + i7 960 + 6GB Corsair Dom GT + EK Plexi blocks Verkocht 6
vincent [CANCELLED] Gigabyte G1 killer, I7 960, adata en veel meer Verkocht 10
V I7 960 wordt te heet heet!! Overige Koeling 3
D Waterkoeling €1600 i9-9900k, 1 RTX 2080ti Thermaltake 900 Advies Waterkoeling Setup 3
M Galaxy S4 VS 2 x i7 3770+ 8 GB DDR3|1600 + 128 Lite-On SSD faire deal? Hardware & Software 3
C P45 ddr3 1600 mobo Hardware & Software 8
LRAB [VERKOCHT] Corsair XMS3 1600 Verkocht 8
psyduck170 Samsung Green Series DDR3-1600. CL11. 30nm - 8 GB Kit - 1.35V (MV-3V4G3D/US) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
S Nanoxia X EVO 120 mm IFC - 1600 RPM HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Viepert [IN-ACTIVE] Corsair Dominator 6GB DDR3-1600 Tri-kit icl. Dominator Airflow Verkocht 1
brazen [INACTIVE] GeIL 6GB DDR3 Ultra+ 1600 C7 Triple kit (GUP36GB1600C7TC) Verkocht 6
Freddy Meer geheugen (6GB-1333) of minder maar sneller (4GB-1600)? Hardware & Software 6
Colossus Ultra X4 1600 Watt Full Modular Power Supply HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Skydrone [GEVONDEN] DDR2 800 MHz & cheapy videokaart Gevonden 5
Sanders [IN-ACTIVE] Corsair Dominator GT 2000 Mhz 12 Gb set Verkocht 0
Sw333t [VERKOCHT] Abit VL6 + Intel Pentium III 650 Mhz + 320 Mb ram Verkocht 25
M [INACTIVE] (1 x) 2GB 667 MHz DDR2 SDRAM Gevonden 0
Wouter Overclock Mhz Collection Cpu's Benchmarks & Scores 104

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan