SillentWolf
New member
Ik zit met de volgende vraag;
Stel ik koop een i7 960, met 1600 mhz Cas7 Dominator geheugen.
Dat prik ik op een Rampage III bordje, kun je dan door middel van de XMP in de Bios
op enabled te zetten ... het geheugen op 1600 mhz laten draaien ?
Ik kom namelijk af van een Athlon 64 3400 socket A - single core, met een Asus AGP bordje af. Al dat moderne overclocking, is voor mij niet helemaal duidelijk.
Deze vraag heb ik namelijk ook gesteld op het HWI forum, waar ik al jaren lid van ben.
Maar meerdere bronnen spreken elkaar tegen. De een verteld, dat je met verschillende instellingen in de bios moet klooien, de ander verteld; omdat ik een processor koop die op 3,2 ghz loopt, zal het 1600 mhz geheugen geen probleem moeten zijn, met XMP enables. Je hoeft dan verder ook niets in te stellen.
Het moraal is dus, dat ik er nu totaal geen kijk op heb ... maar misschien
kunnen julie mij daar mee helpen.
het liefst in Jip en Janneke taal, omdat ik de Bios en de vele functies ervan,
van een modern systeem niet ken, of niet genoeg ken.
Alvast bedankt voor de moeite
Stel ik koop een i7 960, met 1600 mhz Cas7 Dominator geheugen.
Dat prik ik op een Rampage III bordje, kun je dan door middel van de XMP in de Bios
op enabled te zetten ... het geheugen op 1600 mhz laten draaien ?
Ik kom namelijk af van een Athlon 64 3400 socket A - single core, met een Asus AGP bordje af. Al dat moderne overclocking, is voor mij niet helemaal duidelijk.
Deze vraag heb ik namelijk ook gesteld op het HWI forum, waar ik al jaren lid van ben.
Maar meerdere bronnen spreken elkaar tegen. De een verteld, dat je met verschillende instellingen in de bios moet klooien, de ander verteld; omdat ik een processor koop die op 3,2 ghz loopt, zal het 1600 mhz geheugen geen probleem moeten zijn, met XMP enables. Je hoeft dan verder ook niets in te stellen.
Het moraal is dus, dat ik er nu totaal geen kijk op heb ... maar misschien
kunnen julie mij daar mee helpen.
het liefst in Jip en Janneke taal, omdat ik de Bios en de vele functies ervan,
van een modern systeem niet ken, of niet genoeg ken.
Alvast bedankt voor de moeite