• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Hoogste I5 of laagste I7?

Even de foto camera zoeken *Gevonden*

Hier komt een foto waar alles het beste op zichtbaar is:
Foto-SKV3O6QG-D.jpg


In het blauwe slot benedenaan zit dus mijn Videokaart (HD5770) MET de nodige Stroomkabel.

Ik zie nu pas dat op deze foto nog geen stroomkabels op het mobo zitten.
Ik heb hier de 24/20? pins op gedaan en de losse 4 pins.
Er zaten 3 SATA kabels op: voorste E-sata, HDD, DVD-speler/brander
En verder zaten er 4 FANS op : CPU, bovenste 200MM, Voorste 200MM en de achterste 120MM.
En natuurlijk alle switches en de front audio kabel.

Is dit genoeg info?
 
Wat je nog kan proberen is 1 reep geheugen in het A1 slot te stoppen. Alleen je HDD aan te sluiten en van de fans alleen je CPU fan op de cpu fan header van mobo. Daarnaast ook nog even de battery van moederbord loshalen (grote ronde platte batterij tussen je PCI-E en PCI slot in, achter de PCI-E 1x sloten).
 
Oorzaak is inmiddels gevonden:
Het geheugen moest in de zwarte sloten. Blijkbaar is deze configuratie bij DDR3 veranderd..
Nu heb ik hem opgehaald bij 4Launch en thuis er Windows 7 opgezet.
Eerste half uur werkte alles en heb ik meteen alle drivers van mij videokaart en moederbord geinstalleerd.
Nu wou ik hem opnieuw opstarten en verder gaan met andere programma's (MSN etc.).
Dit ging niet, ik kreeg de BSOD: MEMORY_MANAGEMENT
Ik meteen aan het googlen, maar niks fatsoenlijks gevonden met een oorzaak ofzo. HELP?
Opnieuw opgestard weer een BSOD maar deze keer: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL. HELP?
Nu heb ik een HirensbootCD gedownload en daarmee mijn hele harde schijf geformatteerd.
Alleen krijg ik nu ook Windows 7 niet meer geinstalleerd.

Iemand een idee?
 
je hebt hem toch nog niet over geclocked ?
Draait je memory en cpu wel op de snelheid waar het op zou moeten draaien ?
Niet dat de bios rare fratsen heeft en alles te snel laat draaien
 
Ik heb niet geoverclockd maar 4launch wel.
Mijn I5 liep op 2,88GHz ipv 2.66.
Dit heb ik meteen weer teruggezet. (failsafe)
Maar ook hierna doet hij het niet.
Ik heb ook de allernieuwste bios geflasht voor de zekerheid maar ook dit mag niet baten.
 
Je kan checken of je geheugen voltages/timings goed staan. (aanbevolen Voltage instellen ipv auto)
En evt andere geheugenmodules eruit zodat eentje overblijft en per stuk testen of het misschien aan een module kan liggen.
 
Je kan checken of je geheugen voltages/timings goed staan. (aanbevolen Voltage instellen ipv auto)
En evt andere geheugenmodules eruit zodat eentje overblijft en per stuk testen of het misschien aan een module kan liggen.

Dit zal ik deze week eens proberen. Ik heb nu een zware week op school (7 proefwerken die 5 keer meetellen...:088:)

l3p zei:
En probeer eens een andere videokaart erin, je zal het probleem toch moeten uitsluiten

Ik heb helaas hier geen andere videokaart ter beschikking...:eusa_wall:
 
Inmiddels doet hij het helemaal alleen bij het opstarten valt ie zegmaar 2X uit maar hij start zich daarna wel gewoon op...?

edit:
nu nog iets raarders:

Foto-EPG3CTMQ-D.jpg


Mijn corespeed van de I5 springt van 1200MHz naar 1350 MHz ong.
En de core voltage staat maar op 0.850???
Ik kijk zometeen ff in de bios maar daar stond bij het opstarten echt 2.76GHz in.

CoreTemp geeft trouwens precies hetzelfde aan.
 
lol, ik denk eigenlijk dat je op het verkeerde forum bent ;)

Als je nu je cpu gaat belasten dan gaan je multiplier en je voltage ook omhoog.
Dit kan je in de bios uitzetten zodat hij op een vaste snelheid gaat draaien, speedstep, intel virtualisation, cstate geloof ik, alle 3 op disabled
 
lol, ik denk eigenlijk dat je op het verkeerde forum bent ;)

Als je nu je cpu gaat belasten dan gaan je multiplier en je voltage ook omhoog.
Dit kan je in de bios uitzetten zodat hij op een vaste snelheid gaat draaien, speedstep, intel virtualisation, cstate geloof ik, alle 3 op disabled

Hoe bedoel je verkeerde forum?

in de bios staat hij op 133 X 20. Maar hier blijft hij dus niet op staan.

Added after 38 minutes:

alles is al opgelost met hulp van onze goede vriend Sanders
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan