• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Hoogste I5 of laagste I7?

Mijn advies is om echt voor de 750 te gaan. Ook zonder overklok is hij méér dan sterk zat voor een hele brute gamebak. alles daarboven is alleen merkbaar bij veel renderen, compilen, wetenschappelijke berekeningen, en benchen.

Maak je ook niet te veel zorgen over het overklokken, ook op stock is de 750 een beest :D
 
Ik heb eens wat samengesteld met een 750 erin:
Foto-77BFR4DR-D.jpg


Ik kan natuurlijk wel nog altijd gewoon een I7 kopen en die erin zetten..(lang leven dezelfde sockets!)
 
Mooie bestelling, een erg goed uitgebalanceerde PC! Daar ga je veel lol van hebben :D

Trouwens, even over temperatuur: de lynnfields worden allemaal heel erg heet als je de 4GHz gaat benaderen, dus 70 graden na tien minuten full load is helemaal niet zo'n slechte temperatuur hoor! Als je lager wilt moet je echt gaan waterkoelen. :D
 
Standaard koeler geraakt makkelijk de 70 graden max met normale snelheden bij stress test. Schrok ik nog van toen ik een i5 750 PC voor mijn pa in elkaar zetten. Dacht eerst dat de koeler niet goed vastzat. Daarna opnieuw gemonteerd met MX3 pasta. Wel 3 graden winst behaald daarmee maar nog steeds niet goed. Snap nog steeds niet dat ze zo'n lage koeler erop monteren. Moet minimaal dubbele dikte zijn zoals de oude E/Q6600 koelers.
 
Je snap wel dat i7 aleen de i7 860 is he voor de rest geen 1 i7 support.

eigenlijk is dat ook geen i7 maar een i5 opgebouwd als een i7 waardoor hij ontiegelijk snel is.
Helemaal mis. Een i7 860 is juist heel anders opgebouwd dan bloomfield, wat jij volgens mij de 'echte' i7 noemt (920 - 975). Een 860 is een iets sneller geklokte 750 met hyperthreading, en zo gedraagt hij zich ook. De 750 heeft ten onrechte de reputatie dat hij niet snel is. Hij wordt gemarket als een midrange-processor, maar dat is het absoluut niet.
 
Update @ het systeem:
Foto-OJ8J876O-D.jpg


Ik kwam er zonet pas achter dat een HAF redelijk goedkoop is.
Het wordt dus een HAF 922 en een Spinpoint F3 ipv de WD die ik had uitgezocht.

Qua budget zit ik nu op de helft (gelukkig) en binnenkort worden er hier wat grote dingen verkocht (lees: Dj-set). Ik hoop dus binnen een maand mijn nieuwe Pc te kunnen bestellen.
 
OK.

Ik hoop eind deze week/begin volgende week te gaan bestellen.
Er is nog een DVD brander bij gekomen en wat Sata kabels.

Ik snap alleen het hele verhaal met de CPU nog niet helemaal.
Ik heb begrepen dat een hoekje op de CPU een ander kleurtje heeft ofzoiets,
maar waar moet dat hoekje heen?
Is dat altijd hetzelfde?
 
Een cpu past altijd maar op 1 manier in de socket.
Intel plaatst een gouden hoekje op de cpu en 2 inkeepingen.
Dit komt overeen met de socket.
In de handleiding van je cpu/moederbord staat dit ook nog uitgelegd.
Als je even de tijd neemt om hier naar te kijken, dan kan der weinig misgaan.
 
Precies, eerst 10x kijken hoe de socket eruit ziet en de onderkant van de CPU. De Intel sockets hebben namelijk allemaal miniscule verende contactpunten in de socket. Deze kunnen verdomde snel verbuigen en geen contact meer maken als je er per ongeluk tegenaan stoot of de CPU erop laat vallen.
 
Nou,
Gisteravond had ik dus alles ingebouwd maar nog niet aangezet.
Vandaag na school eens alles nagelopen en nog wat kleine dingetjes gedaan.
Eerste keer aangesloten en toen......niks.
Er kwam geen BIOS-scherm of wat dan ook. Alleen 3 piepjes, welke volgens 4Launch voor een Base 64K RAM Failure staan.
Dus ik 4Launch gebeld en daar naar info gevraagd.
Die man gaf mij meteen de info dat het het MOBO, de CPU, de RAM of de Videokaart kon zijn. Ergens deze week ga ik met de hele zooi naar 4Lauch en laat ik alles nakijken.
Een RMA heb ik al aangevraagd dus als er een onderdeel goed kapot is dan krijg ik meteen (of als hun een nieuwe zending hebben) een nieuw onderdeel.

Misschien weten jullie wat het kan zijn?

Ik hoop dat de service die ik tot nu toe van 4Launch heb gehad zo goed blijft want tot nu toe ben ik er wel blij mee..
 
Jaah dat heb ik gedaan.
Ik heb hem ook zonder geheugenbankjes getest (moest van die vent v 4Launch)
Maar toen deed ie precies hetzelfde.
Hopelijk komt er vanalles goeds uit de RMA.

We'll See
 
Ook geprobeerd. Maar alles kwam net nieuw uit de doos dus ik kan me niet goed voorstellen dat dat de oplossing is...
Ik heb nu ook liever dat er door een (hopelijk) professional naar word gekeken en dan zien we wel verder.
Als nog iemand een idee heeft....
 
Vergelijkbare onderwerpen

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan