• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

HD Crash

XenoMorpH

Well-known member
Nou, eerder dan ik had verwacht alsnog een HD crash gehad vrijdag. Mijn 3e Seagate 500Gig 32MB die binnen 1 jaar kaduuk gaat.

Had er 2 in Raid staan, 1 ervan was in april of mei gesneuveld en daar heb ik dus een vervanger (degene die dus nu stuk is gegaan) voor gekregen. Een paar weken later heeft dus de 2e het begeven en daar heb ik gelukkig een WD 1TB met wat bijbetaling van mij voor in de plek gekregen.

Wateen kl*te schijven zeg, heb altijd Maxtor gehad, wat nu onderdeel is van Seagte, en heb daar eigenlijk nooit problemen mee gehad.
Heb me nu maar een Samsung F3 1TB aangeschaft, kijken hoelang die het volhoudt:033:

Maar nu heb ik dus nogal wat data op de HD staan, weet iemand nog progjes die (ook al herkent windows hem niet ala USB, E-SATA of SATA) hem nog kan lezen zodat ik er nog meuk vanaf kan trekken?
 
hirens boot cd ;)
vaak kan trouwens HDtune nog wel de HDD scannen in windows (op bad sectors) dat is een stuk sneller als in DOS en zo kan je eventueel een stuk sneller repareren als gewoon in dos (want dan weet je door HDtune waar die zitten)
 
HD-Tune de PC laten scannen en kijken of ie de schijf vindt via USB of E-SATA?
Want de BIOS herkent hem al niet meer. De PC wil nl niet eens naar de BIOS wanneer de schijf eraan hangt :'(
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan