• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Geluidsinstallatie in je auto?

D

Deleted member 42

Guest
Wie heeft hier allemaal een installatie zitten in zijn auto? Ik heb voor het moment niet echt iets spectaculairs zitten dus kan ik ook niet echt beginnen :-:081:
 
Tja was ff proppen maar ik heb dit in m'n achterbak gekregen:

Bournemouth_Symphony_Orchestra.jpg
 
ja ikke,

signat 12 inch sub 1300 watt en 350 rms vermogen
2 pioneers luidspreker voor in (vergeten welke type)
2 sony x-plod 6x9 luidspreker (weet niet meer welke type en vermogen, maar volgens mij 650 watt en 250 rms)

en een versterker (merk vergeten) maar zoeen 2400 wat vermogen verdeeld over 4 uitgangen .
per uitgang 600 watt en 250 rms.
en een elco va 1 fahrad (merk ook vergeten)
en zoeen 35 mm kabel voor de elco en versterker :D.
Tevens is mijn accu 2 keer leeg gezogen waardoor ik met de bus moest reizen.
dus ik ben nu een 2de accu aan het zoeken.


pics komen zaterdag (vriendin is nu bij mij, dus kan geen technische stuff gaan doen.)

maar mijn versterker is nu off line, dit omdat mijn accu nu aan het laden is (ja weer op :D)
 
hier zijn mijn pics van mijn ultra getune audio.

oooh ja, mijn hond beet mijn broertje in de aars (mag je afvragen wtf hij deed.)

We kwamen er achter dat mijn hond mijn broertje erg lelijk vond .
 

Bijlagen

  • ee.jpg
    ee.jpg
    63,7 KB · Weergaven: 20
  • SDC10016.jpg
    SDC10016.jpg
    115,6 KB · Weergaven: 20
  • SDC10017.jpg
    SDC10017.jpg
    209,8 KB · Weergaven: 15
  • SDC10018.jpg
    SDC10018.jpg
    116,4 KB · Weergaven: 21
  • SDC10019.jpg
    SDC10019.jpg
    158,8 KB · Weergaven: 17
@hung:
sta je veel stil ofzo en muziek te spelen dan gaat je accu zo leeg inderdaad
bij mij zat er een 35A accu in en wat ik wel niet aan electra erin heb word je niet goed van
2 versterkers
computer
tv unit
2 schermen
headunit
27mc versterker trekt 45A volop
en de versnellingsbak (automaat)
en ik had ook wel is last van een lege accu maar zodra je motor draait en je een beetje dynamo hebt
meeste laden wel 50-80 A gaat het prima hoor
heb ondertussen wel een 100A ladende dynamo en 2x 70A accu erin aangezien ik wel is stil sta en tv kijk

owja stel je neemt een 2e accu zet er dan geen diode brug tussen die neemt 0.8v dat gaat van je laadvermogen af en zorgt dat je accu's nooit helemaal vol raken


ik heb uhm

2x 300w rms jbl sub gto1202d
2x 150 jbl t595 limited
2x jbl 300rms 75.4 amps
orginele speakers voor op versterker aangesloten

klinkt goed, kwam eerst met piepende oren uit mn auto alleen dat hoor k al nie meer dus ben helaas al doof geworden
zet m eigenlijk ook amper/nooit meer hard maar leuk om erin te maken

Opel Corsa C verbouwings pagina

voor fotos
 
Laatst bewerkt:
nou, ik heb hem af gezekerd met 100 A (deed eerst met een 40A, maar die vloog vrij snel uit als ik hem te hard op zet)

als ik hem aan zet (zelf met Elco) zie ik de lichjes langzijn weg trekken.
Had eerst 2 elco. en een magnat bull samen met een xplod 12 inch en een caliber relly met een 12 inch sub van caliber. (2 sub in totaal, maar de beide vermogen van de versterker destijd komt niet hoger dan 1200 watt samen) heb hem nu weg gegeven.
Mijn accu heb kennelijk niet genoeg cappaciteit, hij laad niet zo snel op dan dat hij geef, soms zie ik de spanning zakken tot 10 a 9 V op de Elco :D(voor de nieuwe versterker, die vraag zoeen 2400 watt max wat op neer komt van een contineu verbruik bij een redelijke geluid wel 1500 watt. Dus een stukje meer dan ik eerst had)


dus, een beter accu kopen van 60 A (Wordt wel tijd , want ik heb al 5 jaar dezelfde accu erin zonder onderhoud).
 
Laatst bewerkt:
mijn setje staat maar met 60A gezekerd hoor ik pas wel op
liever de zekering eruit dan sluiting maar even buiten dat

draait je motor dan of zonder motor aan ?
want anders heb je gewoon een dynamo die niet genoeg bij kan laden en dan heeft een nieuwe accu natuurlijk wel zin maar zolang hij niet genoeg kan laden zit je altijd met
het zelfde verhaaltje dat ie niet helemaal vol meer komt
 
nou, mijn motor staan altijd aan als ik mijn versterker aan heb.
Ik luisterd altijd keihard buiten de bebouwde kom (ivm mijn buren)

Daarnaast heb ik een kut sedan waar de geluid gewoon niet uit de koffer wilt komen.

Mijn dynamo is wel goed, mijn accu heb teweinig cappaciteit.
Dit heb veel te maken met de elco die steeds een beetje Amperage verbruikt, ook al zet ik mijn motor stil en alles uit.

maar zonder elco gaat er elke keer dat er een boom is vlieg de auto uit.

Dus een 2de accou erbij, de oude gebruik ik om de motr te starten en de nieuwe om de versterker te voeden.
Tevens worden beide opgeladen als ik rijd, dus zo kan ik de boel een beetje stabiel houden.
 
dus dat zegt het al
de dynamo heeft gewoon niet genoeg vermogen als je accu aangesloten is en je auto aan staat

die 27mc versterker van me trekt 45A dat is vrij veel maar merk er niets van als mn auto aan staat
met mn oude auto merkte ik dat wel want die dynamo kon maar 55 A laden en dan viel die bijna uit aangezien er nog andere apparatuur ook op draaide
ik denk niet dat je alleen gered bent met een extra accu en die condensatoren je betaald je een ongeluk voor die dingen met een voltmeter als je naar een electra zaakje of iets gaat kan je ze daar "kaal" kopen voor een paar euro
ff tip voor tussendoor
en die elco is gewoon een "battery" eenmaal volgeladen vraagt die geen spanning meer tot die ontladen word dus die trekt je accu hoogstwaarschijnlijk niet leeg als je niets aan hebt staan
 
nou, daar moet ik helaas niet met je eens zijn.
de Elco is net een batterij, dus ook een batterij heb een lekstroom.


zie Het Forum van ShowYourSound.nl - Spanningsverlies
en Laadefficiëntie condensator | OliNo

Lekstroom gebeurt overal, zelf thuis.
Daarom is er een aanduiding van max vermogen en Rms vermogen.

Daarnaast, een dynamo kan idd stuk gaan (wikkeling/spoel kan dan meer weerstand krijgen dan normaal door slechte verbinding)
bij mij is ongeveer 1300 watt (helf van mijn max versterker)/ 12 V= ongeveer 108 A. een auto accu die veel voudig 100 A moet leveren, die trek het niet.
(heb ik aangenomen door te kijken wat er op de versterker zit en hoe hard ik hem aan zet.)


PS: je heb volkomen gelijk over de prijs van een Elco.
 
niet om af te kraken of dergelijks
maar je gelooft toch niet dat dat merk versterker dat levert hoop ik ?
ik heb heel wat van die huis tuin en keuken spullen in gebouwd voor vrienden en het is toch net niet je van het
ja het is goedkoop maar als jij een goed versterkertje hebt dat ... rms geeft en je hebt zo een caliber geval dat zegt ... rms te geven klinkt het A 10x beter met een wat duurder merk en B geeft meer geluid

het is net als Zetagi watt dat is met een andere hobby dan , de aangegeven wattage's kloppen totaal niet met wat ze 'echt" leveren

edit: maakt ook verder niet uit eigenlijk gaat het in dit topic niet om
al met al leuk setje erin je moet doen wat je denkt dat werkt natuurlijk

laat die installatie's maar zien altijd leuk om te zien hoe mensen het inbouwen of hebben
 
Laatst bewerkt:
je heb wel gelijk, maar feit is.

die B merk versterker die ik nu heb geef meer vermogen dan die 2 a merk versterker. (geluid is wellis waard minder.)
maar verschil merk ik zelf niet veel van.

maar het is en blijft, hij zuig 2400 watt max onder bepaalde omstandigheden.
een simpele berekening = dat ik er de helf van neemt. dus zoeen 1250 a 1300 watt wat hij wel kan geven bij een hard geluid.

waarom heb ik die caliber en magnat versterker weggegeven?
mijn caliber sub ging naar de klote(spoel verbrand) en mijn versterker ook. (carrosie)
dus heb geen zin om nog eens 500 euro er aan uit tegeven en mijn broertje wou een versterker en sub hebben.
dus tervervanging heb ik de signat gekocht en deze versterker.
(signat is trouwens wel A merk.)

Je moet echt geluid technicus zijn om goed verschil te horen, ik merkte alleen de vervorming als grootste verschil.(bij het harder draaien van de volume)

zolang er geluid en bass uit komt, maak mij niks uit of het b of a merk zijn.

Vergelijk maar met een peak en een sapphire videokaart, verschil is voor gewone burgers niet merktbaar.


Trouwens Caliber is wel een A merk, tis net welke type je neemt.(zelfde als bij pc onderdeel)
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan