• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Gele aanslag

Inflexio

New member
Ik draai nu ongeveer een half jaar, overigens naar volle tevredenheid, mijn waterkoeling setup. Echter, het valt me op dat er een soort van gele aanslag op de binnenkant van de slangen zit. De onderstaande spullen zitten in mijn PC. Destijds heb ik het geheel aangesloten en het is nooit meer aangeraakt. Hoe kan het geheel zo snel al vervuild zijn? Ik heb expres de doorzichtige variant gekozen juist om dit soort dingen te kunnen constateren. Ik zal vanavond even foto's maken.

Masterkleer - HighFlow - 3/8 ID - 1/2 OD - Clear
EK-Ekoolant CLEAR premix 1000mL
 
Masterkleer is uberhaubt niet de beste slang die je hebt, ik zou Tygon adviseren als je voor doorzichtig wilt gaan.

De uitslag komt over het algemeen van de coating aan de binnenkant van de slang vandaan. Deze slaat uit in combinatie met gedestilleerd water gebasseerde vloeistoffen door de anti corrosie toevoegingen hierin. Je kan beter naar nano fluids gaan om dit te voorkomen. Nu wil je gedestileerd water uberhaubt om de 6 maanden ongeveer vervangen.
 
Doorzichtige slagen die geel/groen worden kan komen van koper ionen die los komen van je waterblok en in de slang blijven hangen.

Pak een wattenstaafje en krab even aan de binnenwand van de slang. Als het blauw-groen is dan zijn het ionen en dus alleen een cosmetisch mankement.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan