Beste,
Ik beschik over een club3d hd6970 en vind deze erg luidruchtig worden naarmate het warmer wordt(regelmatig 30+ op mijn kamer). Dit zorgt er voor dat de gpu van 40 naar 60 graden idle gaat, en in game tegen de 90-100. Waardoor dus de fan hard gaat draaien.
Nu wil ik dus overstappen op wc, alleen voor mijn gpu. Op mijn cpu zit een scythe mugen 2 en die is nog stil zat (later ooit cpu er bij...)
Nu zit ik nog te twijfelen tussen full cover of universal voor mijn gpu.
universal geeft mij toch een lagere temperatuur op de core, niet waar?
Ik zit dan met het probleem hoe ik de mosfets moet koelen en het ram.
Hij heeft er nogal wat CoolingConfigurator.com .
Dan ben ik net zo goed 90 euro kwijt aan losse heatsinks+universal blok.
Is het dan beter om voor een fullcover blok te gaan? (ziet er ook netter uit denk ik)
Dan nog het vraagje, mijn gpu is volgens mij wel redelijk overclocked (voltage;core;mem-1137mV;930MHz;1450).
Hiermee is het geheel stable maar de laatste tijd wordt het wat te heet met deze ambient temps.
Is een 240mm radiator genoeg om deze ~300Watt weg te werken?
Bedankt!
Ik beschik over een club3d hd6970 en vind deze erg luidruchtig worden naarmate het warmer wordt(regelmatig 30+ op mijn kamer). Dit zorgt er voor dat de gpu van 40 naar 60 graden idle gaat, en in game tegen de 90-100. Waardoor dus de fan hard gaat draaien.
Nu wil ik dus overstappen op wc, alleen voor mijn gpu. Op mijn cpu zit een scythe mugen 2 en die is nog stil zat (later ooit cpu er bij...)
Nu zit ik nog te twijfelen tussen full cover of universal voor mijn gpu.
universal geeft mij toch een lagere temperatuur op de core, niet waar?
Ik zit dan met het probleem hoe ik de mosfets moet koelen en het ram.
Hij heeft er nogal wat CoolingConfigurator.com .
Dan ben ik net zo goed 90 euro kwijt aan losse heatsinks+universal blok.
Is het dan beter om voor een fullcover blok te gaan? (ziet er ook netter uit denk ik)
Dan nog het vraagje, mijn gpu is volgens mij wel redelijk overclocked (voltage;core;mem-1137mV;930MHz;1450).
Hiermee is het geheel stable maar de laatste tijd wordt het wat te heet met deze ambient temps.
Is een 240mm radiator genoeg om deze ~300Watt weg te werken?
Bedankt!