• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Fluitend/Piepend/Krakend van Videokaart aka Coil Whine

Asphiax

New member
Hallo allemaal,

Heb net mijn nieuwe hd6870 met ek waterblock geinstalleerd maar gister tijdens het gamen hoorde ik telkens een soort fluitend geluid uit mijn pc komen. Het gebeurd vooral als tussen levels als het beeld even zwart wordt.
Heb geprobeerd te achterhalen waar het geluid vandaan komt maar helaas kan ik het niet zeker zeggen.

Enig idee?
Grt
Asphiax
 
Heb ik tot nu toe met zowat al mijn videokaarten last van gehad :(
Ik hoor het soms zelfs bij het internetten als ik een pagina naar beneden of boven scroll.
Maar je raakt er wel aan gewend :p
 
is het een heel hoog geluidje?? zo ja dan is dat waarschijnlijk "coil whine" en daar is niets aan te doen...
zijn wel alle temps goed??
Hoi dopestuff, ja heel hoog geluidje, lijkt soms ook wel een beetje te knetteren.
Temps zijn ok, idle 30 onder load 38. Ben nog niet aan het overclocken geweest.

Oehh coil whine, als je erachter kan komen welke het is kan je hem vast lijmen :p

Lijmen? Ik ga ff googlen. Ik denk dat ik er idd wel gewent aan zal raken maar als ik er wat aan kan doen ...
 
Hey thanks man!
Ik gaat eens ff kijken bij een maatje van me, die heeft allemaal van dat fijne electro spul staan, misschien dat hij een lijmpistooltje heeft. Is dit geen rma reden?
 
Ok heren , ben dr uit!
Na nog geen 10 minuten battlefield2 vandaag (weet het, dik retro!) zat ik ineens in een battlefield!!!
Eerst hard fluiten daarna keiharde knal. Alle lichten uit, groep eruit, rook uit PSU!!!
Seasonic 850 van 2 maanden oud waarop een q6600, 1 hdd, pomp, 6870 en wat ccl en led lampjes draaide ONTPLOFT!
Draait nu op een oude 500 psu en gelukkig geen schade aan mobo en gpu.
Dit is wel een rma reden denk ik
Grt
Asphiax
 
heb je even geluk heb het ook al paar keer in de familie gehad met noname voedingen...
ook al minder geluk gehad en alle hardware mee gefrituurd...
schrik hier anders ook vaak genoeg als de ups aanslaat voor spanningsdip op te vangen...
Greetz B0B0
 
mijn voeding geeft af en toe een soort knetter geluid (soort kleine krekel zeg maar) duurt uurtje en dan is het vaak weer weg hoe groot achten jullie de kans dat hij ontploft?:S

Heb het heel lang als beetje resonantie afgedaan maar begin me toch wel een beetje zorgen te maken nu.

Ik heb echter alleen een krekeltje geen fluit orkest.:)
 
Het lijkt me inderdaad dat dat een mogelijke oorzaak kan zijn. Zo'n coilwhine is een fysieke trilling, maar kan op zijn beurt ook weer een ripple veroorzaken in de voeding als ik me het goed herinner. Als deze dan niet goed geaard is kan ik me goed voorstellen dat er een paar onderdelen beschadigd raken.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Enola raar piepend geluid HighFlow Forum 4
G Kolk/krakend geluid Waterkoeling 20
N i7 965 krakend geluid met stock vcore Hardware & Software 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan