• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Fluitend/Piepend/Krakend van Videokaart aka Coil Whine

Lag ik net lekker op mijn favorite plekkie te snipen -----> Hartverzakking !!!!

Het lijkt me inderdaad dat dat een mogelijke oorzaak kan zijn. Zo'n coilwhine is een fysieke trilling, maar kan op zijn beurt ook weer een ripple veroorzaken in de voeding als ik me het goed herinner. Als deze dan niet goed geaard is kan ik me goed voorstellen dat er een paar onderdelen beschadigd raken.

Aarde is volgens mij ok, nog nooit problemen mee gehad! Huis is een jaar oud en volgens mij heeft mijn schoonpa een aarde meting gedaan voor mijn kantoor. Aarde in de pc weet ik niet.
Ik heb wel eens een "krekel" in mijn laptop voeding, meestal een paar minuten en dan weer weg maar dit was echt een fluitend geluid.
ga zo de rma aan melden en hoop een antwoord te krijgen wat het was (zal wel niet)

ik heb dat fluitende geluid trouwens niet als ik nu BF2 speel ...

nieuwe definitie van full-emersive gaming .... gehoorbeschadiging, post traumatisch stress syndroom en Burn-out (letterlijk)
 
Laatst bewerkt:
Okee, ik heb het even opgezocht, de 'krekel' is hoogstwaarschijnlijk een elco in je PSU die aan het overlijden is. Dit legt meteen het geweldadige overlijden van je PSU: condensatoren hebben de neiging nogal eens te 'exploderen', waarbij een steekvlam en rook kan onstaan.

Als je de voeding nog niet RMA heb gestuurd, kan je dan even naar binnen kijken? Je hoeft hem niet open te maken, probeer gewoon door de fan of de achterkant heen te kijken. Ik wil graag weten of het inderdaad een condensator is die geëxplodeerd is.
 
Lol, als het inderdaad een elco is die aan het 'slijten' is, dan kan het inderdaad een tikkende bom zijn. Ik zeg niet dat het per se zal gebeuren, alleen nu je die krekel erin heb zitten is de kans dat het gebeurt wel omhoog gegaan.
 
Ik zou hem morgen op de post doen, dus kan wel ff kijken.

Ik zie een printplaatje waar de ene kant een beetje opgebold is en een soort witte substantie van een paar milimeter dik die onder een plastic velletje zit.
Hoop dat het een beetje duidelijk is .
Grt
Asphiax
 
ik weet niet of ik nu iemands topic aan het verneuken ben (A) maar betreft mijn voeding als ik die nu openmaak om een foto te schieten ben ik mijn garantie kwijt toch?

Vraag is dus eigenlijk moet ik mijn voeding open maken om het met jullie te overlegen of gewon rma sturen ivm rare geluidjes (8 maanden oud)
 
Geeft niet man!
Als het je pc kan beschermen gewoon replies posten zou ik zeggen.
Ik heb het geluk gehad dat er niks verder doorgebrand is.
Voor hetzelfde geld kan je je pc dadelijk bij het oud ijzer zetten.
Al denk ik dat ik echt een uitzondering gehad heb, na flink zoeken op de fora.
 
Ik weet niet hoe soepel Recom omgaat met RMA's (jij hebt een Recom toch Soppy?), maar ik zou zelf even contact opnemen met Recom voor je een RMA aanvraagt. Leg je probleem duidelijk uit, en vraag hun gewoon om advies. Zij weten vaak het beste wat te doen :), over het algemeen beter dan ik of iemand anders op dit forum ;).
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Enola raar piepend geluid HighFlow Forum 4
G Kolk/krakend geluid Waterkoeling 20
N i7 965 krakend geluid met stock vcore Hardware & Software 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan