• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Flexlights bewerken

Inkorten kan door door te knippen:p Maar voor de rest kan je niks doen met de tussenliggende afstand van de leds, tenzij je erg goed bent met de soldeerbout. Smd leds zijn best vervelend om mee te solderen, zeker als ze ook nog op zo'n strook zitten.
 
Zoals modernization al zegt, het zijn SMD leds. Deze zijn extreem klein en erg moeilijk te solderen.
Ik denk dat de strip ingekort kan worden door af te knippen. Waarschijnlijk zullen de leds parallel staan.

Of het te verlengen is met draadjes is moeilijk te zien op de foto. Het ligt eraan hoe ze gemonteerd zitten.
 
Inkorten kan door door te knippen:p
Als ik 'm door zou knippen, is dan alles wat na de cut zit "waardeloos"?

Waarschijnlijk zullen de leds parallel staan.
Dat denkt ik ook wel, maar is dat dan met series van 3 of 4 leds? Zo ja, dan zal je na die x aantal door moeten knippen, toch?

Solderen heb ik niet echt ervaring mee, als 't mogelijk is en niet té lastig wil ik dat wel proberen. Maar dan moet ik eerst weten hoe ik 't precies moet doen voordat ik m'n ontwerp erop aanpas en alles aanschaf.

Bedankt voor de reacties zover.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan