• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

opnemen en live bewerken van 4 videoinputs met pc

gekl2003

New member
beste
Ik beschik over meerdere videocamera's met HDMI output.
Ik ben reeds enkele maal een gym demonstratie gaan filmen met 4 camera's uit verschillende hoeken.
Daarna de beelden gemonteerd met een videobewerkingssoftware.
Daar het over demonstraties gaat van meer dan 1 uur is dat monteren een zeer tijdrovend werk.
De beelden moeten immers exact gesynchroniseerd zijn met het geluid.
Nu ben ik op zoek naar een oplossing voor deze beelden live te mixen.
Er bestaan video mengpanelen maar de prijzen hiervan liggen ver boven mijn budget.
Nu ben ik op zoek naar een oplossing via een PC.
Ik heb er echter geen idee van hoe ik dit betaalbaar kan oplossen.
Er is ook het probleem van de beperking in lengte van HDMI kabels dus daar zoek ik ook een oplossing voor.
Ik heb zeker een videocapture kaart nodig en software waarmee ik live kan beelden mengen.
de camera's waarover ik beschik zijn van de sony xr500 serie

Wie heeft hier ervaring mee?
Mvg
geert
 
Ik heb niet veel ervaring met video bewerking, maar om van 4 camera's live te editten ga je al richting professionele apparatuur. Zoals je kan verwachten zitten daar behoorlijke kosten aan.

Om van 4 camera's het beeld en geluid gelijk te krijgen kan je gebruik maken van een filmklapper.
Filmklapper%20groot%201.jpg


Nadat alle camera's zijn begonnen met opnemen even een klap geven en je hebt een beginpunt die op alle camera's gelijk is. Een voordeel van deze methode is dat je zonder kabels van de camera's naar de PC hebt lopen tijdens de opnames. Alleen wanneer je de beelden wilt bewerken worden ze op de PC aangesloten.

Een andere oplossing zou kunnen zijn dat het geluid van de camera's niet gebruikt. Muziek kan je er later onder monteren en belangrijke geluiden van de opnames er later invoegen. Je bent dan minder afhankelijk dat de beelden tegelijk moeten lopen vanwege het geluid.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan