• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

FboX

Een mini-updeetje nog. Ik vond dit ergens in een verhuisdoos, en kon het niet laten. De FboX heeft een mascotte!

101_3506.jpg

101_3503.jpg

101_3496.jpg

UPDEET!

Om met een beetje opgeheven gezicht te kunnen zeggen dat ik mijn casemod titel ga verdedigen op The Party, moet er wel het één en ander omgebouwd worden. Ik heb de afgelopen dagen eens alles van stal gehaald, en heb een doldwaze waterloop in elkaar geprutst.

Het begint allemaal met de HDDs. Ik ben pasgeleden een treetje hoger gegaan, en heb de 3x750GB RAID0 ingeruild voor 4x 1,5TB RAID0. Het zijn allevier Seagate 7200.11 schijfjes. Dit geweld wordt gekoeld door een mooi BitsPower blokje dat ik van L3p heb gekregen.

101_4096.jpg

Het geheel staat op een plexi plaatje dat door vier hoge mobo spacers wordt gedragen. Het koelblok ligt relatief los op de schijven.

101_4098.jpg

101_4101.jpg

De volgende stap was het mounten van de pompen en de mCubed Tbalancer. Ze hangen zwevend aan een simpel stukje plexi. Op maat zagen, gaatjes boren voor het betere schroefwerk, buigen, klaar!

101_4102.jpg

101_4103.jpg

101_4104.jpg

Gaan we door naar de hoofdzaken. Het moederbord is eindelijk van de chipsetkoeling voorzien. Het snijden en boren van de plexi geleideplaatjes heeft me op de kolomboor een keer of vijf mijn vingertoppen gekost, maar het staat er allemaal toch maar mooi! Als ik tijd heb, ga ik deze nog uitvoeren in rood plexi, en dat dan ook wat aantrekkelijker vormen. Voorlopig, TADAAAA:

101_4109.jpg

101_4110.jpg

Ik hoop dat de wokkel die ik wilde bereiken goed overkomt.

101_4111.jpg

Voordat iemand het vraagt: ja, de flowrestrictie van dit chipsetkoelsysteem is ENORM. Ik ben nu héél blij dat ik heb geupgrade naar dubbel 355 pompjes, anders had ik dit niet kunnen doen. Op een later tijdstip ga ik denk ik nog een paralelle "flyover" maken om de loop z'n flow terug te geven. De koeling op het mobo is toch 90% show natuurlijk, en de zwarte converters zijn allebei voorzien van twee 1/4 threads. Moet lukken dus, alleen nog wat extra fittingen inslaan :)

Next up is de videokaart. Ik wilde het eigenlijk doen met één slang die vanaf het Swiftech blokje naar de CPU-zijde loopt, maar omdat ik niet de goede rubbertjes heb om er een 3/8 fitting in te kunnen zetten moest ik beginnen met een stukkie 5/16. Op het moment hangt het dobbelsteentje dat de boel bij mekaar moet houden en gelijk dienst doet als 90 graden stuk plus ontluchtingspunt wat op half 7, misschien dat ik daar ook nog wat op bedenk.
Let niet op de kleur van de slang, de flits vertekent ontzettend. De laatste foto's van deze updeet geven een veel beter beeld van de echte kleur.

101_4116.jpg

Het mobo in de kast, slangetje naar de pomp.

101_4117.jpg

101_4118.jpg

Reservoir terug op zn plekkie, hangend aan één van de PCI sloten die leeg blijven. Hoera voor mATX! :D

101_4119.jpg

101_4120.jpg

Het volgende shot geeft al een stuk beter beeld van de echte kleuren.

101_4122.jpg

Vervolgens voegen we de radiatoren toe, en komt (wat mij betreft) de mooiste foto van de avond:

101_4123.jpg

Er is nog een heleboel te doen. De voeding moet er nog in, er komen nog twee tubes bij, ik moet de kleur van mn water nog gaan kiezen, ik wil de faceplate nog bewerken om de radiators betere airflow en passende schoefgaten te geven, ik moet de boel nog lektesten, en dan moet het ook allemaal maar blijken dat er voldoende flow te genereren is. Eigenlijk zou ik ook de CPU en GPU blokken moeten schoonmaken.

FYI, de loop gaat alsvolgt lopen:
RES -> Pump1 -> Pump2 -> CPU -> mosfet blocks -> GPU -> GPU mosfets -> HDD block -> Rad1 -> Rad2 -> res

Voorlopig nog twee shots van de bovenverdieping van deze dolle loop:

101_4127.jpg

101_4128.jpg

Thanks iedereen! Acid green? Nee, ik ga voor rood-geel. Dat is een combo die ik nog nooit in een mod heb gezien, en zoals het nu uitpakt ziet het er op plekken zeer mooi uit. Ik heb een ZEER prettig pakketje mogen ontvangen van Feser afgelopen week, dus ik kan nu kiezen tussen 3 kleuren slang (geel, oranje, rood) en vier kleuren fluid (clear, geel, oranje, rood) en dan heb ik ook nog een flessie clear UV dye. Hier moet wat van te maken zijn lijkt me zo :D

Terug
Bovenaan