• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

FboX

Xtrafresh

It never hurts to help
FboX: Xtra's natte doos

FboX

IMG_7260.JPG

Met het koffertje dat ik meenam naar The Party 8 heb ik (met eeuwige dank aan Forseti en Daantjuh :026:) het een en ander aan leuks gewonnen. Een voeding waar ik dankbaar gebruik van ga maken (14cm lang en toch 750W, yay!) alsook zo'n geweldige Danger Den Waterbox! Hier zie je die van Freddy:

Untitled.png

Ik ga er niet zo'n extreem leip über-systeem in rammen als Freddy, maar het gaat toch wel een aardige bak worden volgens mij. Dit komt er in:
  • Mobo: Asus Rampage III Gene
  • CPU: Intel Core i7 870
  • GPU: MSI HD5870 Lightning
  • RAM: GEIL Black Dragon DDR3-1333 CL7
  • SSD: OCZ Vertex 30GB
  • HDD: 3x Samsung F1 750 in RAID 0
  • PSU: Cooler Master GX 750W

Uiteraard is het een Waterbox, en dit is HighFlow, dus we moeten er wel een lekkere koelinstallatie voor opbouwen. Here we go:

Oef, veel te doen, weinig tijd, here we go! :icon_pidu:

De doos waar de waterbox in komt doet niet echt vermoeden dat je een high-end kast in handen hebt. gewoon een kartonnetje.
101_2950.jpg

Binnenin zit wel alles goed beschermd en ingepakt:
101_2948.jpg

101_2949.jpg

Een beetje dieper graven en je krijgt de handleiding en de genummerde zakjes met meuk te zien:
101_2951.jpg

Ik kan het niet helpen, het doet me echt enorm hieraan denken:
[ame=http://www.youtube.com/watch?v=M5-QzJomOAI]YouTube - Youp van 't Hek - Stapelbed (Goede kwaliteit)[/ame]
Laten we hopen dat het bouwen een stukkie soepeler gaat he? :D

Daar gaan we, op plaatje 1 is het de bedoeling om de back I/O shield vast te maken op het achterpaneel. Omdat het niet 100% exact uitlijnt moet je eerst alle schroefjes erin zetten voordat je ze aan kan draaien.
101_2953.jpg

De volgende stap vond ik zelf de lastigste, je komt ouderwets een hand tekort. dit zijn de schroefjes die je aan moet draaien:
101_2954.jpg

En dan is dit t resultaat:
101_2957.jpg

Vervolgens de vier brackets voor de 5 1/4" bays (waarvan ik er maar twee gebruik zodat de rads erin passen)
101_2958.jpg

En nu is t de beurt aan de vloer met de rubber voetjes. Mobo merkte terecht op dat ik er eigenlijk niet mee wegkom zonder lili voetjes, dus die gaan met de volgende bestelling mee.
101_2959.jpg

Dit is een gevaarlijk moment. Hoewel de panelen sterk genoeg aanvoelen om hun gewicht te kunnen dragen kunnen er toch flinke spanningen op de aanhechtingen komen te zitten. FF op zn kant leggen zodat alle panelen hun eigen gewicht dragen dus:
101_2960.jpg

Nu kunnen de zijpanelen erop:

101_2962.jpg

101_2963.jpg

Er zit een heel klein beetje speling in voordat je de schroeven vastdraait, dus de panelen lijnen niet vanzelf op een perfecte manier uit. Het probleem met acryl kasten is dat je ALLES meteen ziet, en dit soort imperfecties ook. Daarom schroef ik ELKE schroef op deze manier vast:
101_2961.jpg

Eén hand om te schroeven, en één met drie vingers op de naad om er zeker van te zijn dat alles precies op z'n plek zit en blijft.

Op dit punt is er even pas-op-de-plaats. De kast is nu klaar voor de hardware:
101_2965.jpg

101_2966.jpg

De hardware installeren in deze kast is een nachtmerrie als je zo'n obsessieve kabelverberger bent als ik. Waar je de kabel ook heen legt, hij zit érgens vol in t zicht.

Ik heb geen foto's van de installatie, maar dit is t geworden:
101_2977.jpg

101_2978.jpg

101_2979.jpg

101_2980.jpg

101_2981.jpg

101_2982.jpg

101_2983.jpg

Ik heb dan ook uiteindelijk besloten om ff snel een kabelbox in elkaar te flansen, en de kabels zoveel mogelijk midden onder het mobo omhoog te laten gaan. Ik ben er nog niet helemaal tevreden over, maar voorlopig moet t maar goed genoeg zijn.

Nu ga ik de laatste panelen erop zetten en het folie eraf halen, ik ben heel benieuwd wat voor monster er onder vandaan komt!

Gefeliciteerd met je prijs!
Mooi dingetje :D

Het assembleren van de kast zelf lijkt me al een hele uitdaging :p

Ben benieuwd naar het eind resultaat, suc6 er verder mee! :023:

Update!!!

Zo, de doos heeft even een omzwerving gemaakt langs Almere, maar nu blijkt dat een Rampage 3 Extreme er net te groot voor is, izzie weer terug! Ik had kunnen weten dat Mobomonster er een Monstermobo in zou zetten :082:

Deze keer ben ik van plan er echt een nette, strakke build van te maken die ik kan blijven gebruiken terwijl ik aan FFF bouw. Eén ding dat ik tot nu toe altijd fout heb gedaan is het ontbreken van goede drain/fill mechanismes. Ik heb nu een mooi kraantje dat onderaan gaat komen, maar eerst laat ik jullie mijn reservoirmount zien, daar heb ik vandaag ff over nagedacht.

we beginnen met een PCI slot bracket. Deze komt van de mCubed TBalancer, maar ik ga de bracket ervan niet gebruiken. FF een klein gaatje erin:
101_3391.jpg

Het materiaal: de bracket, een standaard 50mm muurklem voor PVC pijpen, en een schroefje.
101_3399.jpg

En als we dat dan in elkaar zetten krijgen we dit:
101_3398.jpg

Het reservoir ein, en voila!
101_3401.jpg

101_3402.jpg

101_3403.jpg

Ik gebruik een mATX moederbordje, dus ik heb die achterste slots allemaal niet nodig. Vandaar dat er ruimte is voor dit soort stunts :D
Om 'm te vullen schroef ik gewoon de bovenkant van het hele reservoir eraf. Makkelijker kan het niet worden! Hij sluit nog steeds goed af dan, maar die dop komt ook niet onder water te staan, dus er is geen risico van slechter wordende seal.

Zo, ik heb weer eens een nachtje doorgehaald om mijn PC klaar te krijgen voor een LAN.

De foto's zijn grotendeels snelle snapshots en zwaar onderbelicht, maar het draagt wel een beetje bij aan het overbrengen van de sfeer tijdens het bouwen :)

De FboX is nu wel af in een vorm waar ik er de komende tijd mee tevreden kan zijn, zodat ik me kan richten op FFF. Ok, genoeg geluld, van start!

Allereerst heb ik de kastloze setup die ik tot nu toe draaide helemaal uit elkaar gesloopt, en alle onderdelen los op tafel gemikt:
101_3426.jpg

En hier hebben we de losse waterbox:
101_3427.jpg

De meoilijkste dingen om op te bouwen zaten allemaal onderin. De bodem van de kast zit echt nokkie vol. Links zijn de twee radiatoren met beiden push-pull San Ace fans. Tie-rips: 4.
Rechts staat het torentje HDDs: de oude trouwe RAID 0 array van 3x 750GB, aangevuld met een extra 1TB schijfje en een Intel 40GB SSD. (die laatste zit vast met dubbelzijdige tape).
101_3430.jpg

Een eerste testfit laat zien hoe vol het onderin is:
101_3431.jpg

101_3432.jpg

Het was vrij lastig om een constructie te bedenken voor de SATA kabels die niet meteen heel erg lelijk was, of veranderde in een medusa's hoofd. Uiteindelijk heb ik hier maar genoegen mee genomen. Tie-rips: 2
101_3442.jpg

Nu één van de huzarenstukjes van de build: de 'zwevende' pomp. Veel foto's heb ik niet, maar de volgende twee foto's geven een aardig idee van waar hij zit en hoe ik hem heb opgehangen. 3 tie-rips, duct-tape en een stukje piepschuim.
101_3444.jpg

101_3448.jpg

Vervolgens moest ik nog een plek verzinnen voor de mCubed fancontroller. Na ongeveer 15 alternatieven geprobeerd te hebben, had ik ineens het gouden idee: gewoon tegen de zijkant van de radiator, met nog meer dubbelzijdig plakband.
101_3449.jpg

Vervolgens begon het grote geklooi om alles een definitief plekje te geven en ook alle kabels in bedwang te houden. Hier staan de HDD-toren (6 tie-rips) en het ratiatorblok (nog 8 tie-rips) op hun plek.
101_3450.jpg

En de voeding erbij (het enige onderdeel van de hele build dat op de vooraf bedoelde manier ingebouwd is):
101_3451.jpg

Pomp erbij. Op dit moment begin ik echt gillend gek te worden van alle kabels!
101_3452.jpg

Ook het moederbord en videokaart staan klaar om mee te doen:
101_3433.jpg

101_3434.jpg

En dan komt dat moment dat je vergeet foto's te maken! :017:
Hij is dus *poof* ineens klaar!
101_3457.jpg

Vandaar dat ik maar meteen overga op de foto's die buiten zijn genomen van t geheel:
101_3473.jpg

101_3475.jpg

101_3476.jpg

Om af te sluiten resten mij nog een paar glory-shots.
Als eerste het gewicht. Bedenk bij het zien van deze foto dat ik dit ongemakkelijke blok lood met alleen maar scherpe randjes los mee heb moeten nemen op mijn treinreis door duitsland.
101_3477.jpg

Verder nog twee foto's die erg leuk waren geweest voor de casebadge compo:
101_3460.jpg

101_3467.jpg

En als uitsmijter heb ik nog een detailfoto die eigenlijk alleen chaos laat zien, maar wel erg gaaf gelukt is toch:
101_3469.jpg

Dat was 'm dan! Dit is de laatste update voor deze build. Mijn volgende update zal er weer één zijn voor FFF. Iedereen bedankt voor het lezen en ook bedankt Freddy, Forseti en Daantjuh die er gezamelijk voor gezorgd hebben dat ik deze waterbox in handen kreeg.

Bis später! :038:

Terug
Bovenaan