• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

dope's polo

dopestuff

Moderator
Forumleiding
hey mensen,

zoals sommigen van jullie misschien gezien hebben heb ik laatst mijn eerste autotje gekocht (een volkswagen polo 6N 1.4 uit 1995)
P8050798-1.jpg

P8050797-1.jpg


het is nu al een leuk autotje (en lekker licht volgens specs 810 kg) en dus ook lekker zuinig
hij heeft al iets bredere banden (185 ipv standaard 165 a 175)
echter wil ik hem toch iets meer power gaan geven in de toekomst (deze zal ik miss 1 a 2 jaar houden en dan een ander kope) vooral onderin (nu moet ik erg veel toeren maken voor beetje power)

nu had ik ook een paar vragen...

op deze foto kan je de situatie zien hoe het ook bij mij onder de motorkap is, maar nu vroeg ik me af:
waarom gaat er voor de lucht inlaat naar het luchtfilter toe een slang naar het uitlaat spruitstuk (je wilt toch juist koude lucht??) want er gaat een 2e slang naar koude lucht (zit dus een soort y splitsing op)

ik zat ook aan de volgende upgrades te denke:
sportluchtfilter
spaghetti uitlaatspruitstuk (niet hele uitlaat dacht ik)
misschien laten chippen (word hier je motor ook echt zuiniger van?)

ik wilde de kosten ook een beetje laag houden, graag jullie mening hierover :)
 
De polo 6N is een eco uitvoering :(!

Die slang naar je uitlaatsspruitstuk is voor in de winter zodat je motorregeling snel optimaal draait, verwacht daarom geen wonderen.

Chippen bij een polo 6n, nee sorry steek liever geld in een volle tank 98.

Een uitlaat spruitstuk met een CAI gaat wel wonderen doen, ook vooral die katalysator NIET!!! laten zitten :) scheelt snel 2 tot 5 pk :)

Btw aleen een luchtfiltertje steken doe niks, koop dan gewoon een paar buizen voor zelf een inlaat systeem te maken en die knutsel je wat inelkaar met de bestemde ringen ervoor en klaar ben je, breng de luchtfilter naar de bumper toe!
 
1 Die slang naar je uitlaatsspruitstuk is voor in de winter zodat je motorregeling snel optimaal draait, verwacht daarom geen wonderen.

2 Chippen bij een polo 6n, nee sorry steek liever geld in een volle tank 98.

3 Een uitlaat spruitstuk met een CAI gaat wel wonderen doen, ook vooral die katalysator NIET!!! laten zitten :) scheelt snel 2 tot 5 pk :)

wat bedoel je bij 1 verwacht daarom geen wonderen (waarvan?)

bij 2 waarom niet chippen en wel benzine (gaat niet alleen om zuinigheid ook om vermogen) en chippen kost 2/300?

bij 3, wat is een CAI?? (en een cat vervanger moet je wel weer elk jaar effe omwisselen (apk?)

luchtfilter zit toch al redelijk naar de bumper toe? (in ieder geval voor de motor)
 
1: Van dat motertje, een Polo 6N is gebouwt naar economische doeleindes, leuk om rond mee te cruizen, maar een snelheids duivel word het nooit, ookal steek je veel geld in aftermarket spul.

2:Cold Air Intake.

3: origineel zitten luchtfilters altijd lekker vanvoor, dat is ook zeker hoe het moet, omdat je van K&N luchtfilters kits heb die je als het ware in het modden van je moterruimte hang, das dus niet de bedoeling.
 
het is ook niet de bedoeling er een snelheidsduivel van te maken (dat word de volgende wel :D), gewoon net effe dat beetje om wat meer "reserve" te hebben

want het is niet echt nodig je hele uitlaat te doen ofwel??

en chippen levert ook niet echt meer vermogen?? (nu volgens specs 60 en te bedrijven adverteren erna 70 of nog iets meer) of omdat er dan miss ander uitlaatspruitstuk op zit een kostom chip nodig (wat denk ik te duur word?)
 
Een zeer leuke wagen, heel veel veilige kilometers gewenst!!
Maar, hij ziet er al dope uit en ik vind dat je er niets mee moet doen.
Je kan dat geld beter opsparen voor weer wat anders leuks en snellers in de toekomst!! :)

Hoe sneller, hoe lekkerder, hoe beter, hoe eerder stuk!!! :(
Mijn tweede auto had een leuke Remus uitlaat (toevoeging = 0), maar het kostte me in de tijd dat ik de auto had 3 middendempers.
En nu heb ik wat snels, en het kost me 4 nieuwe banden en remschijven en remblokken om de 20000KM (per jaar).
(Ofwel; het kost altijd geld, maar waar geef je het liever aan uit?)

Maar, het blijft altijd je eigen geld en keus. :)
 
Ik zou d'r gewoon een dopebak van maken en niet met de motor gaan prutsen.
Kost je veel geld en de resultaten zullen je toch alleen maar teleurstellen, want wil je echt wat meer "reserve" hebben dan zul je dieper in je buidel moeten tasten dan je lief is! Luchtfilters en kroam voegen toch niks toe, zo'n spaghettispruitstuk is pas interessant wanneer het ook echt nodig is (lees wanneer er dus echt meer uitlaatgassen naar buiten komen stormen) en wanneer je hele uitlaattraject wordt aangepast.

Leg 'm gewoon wat lager met leuke velgen en zorg er voor dat het geen petjes/sjonnie/autostyle bak wordt :)
 
Ben het eens met het bovenstaande.. Steek dat geld om motorisch te gaan tunen in een fatsoenlijk wagentje, niet in een Polo:sarc:

Weet niet of je VW mannetje bent, anders ooit een dikke Corrado VR6? Dat zijn wel leuke wagentjes om te pimpen :D
 
ik wou er zoizo geen sjonnie bak van maken :)
ik wil hem kwa looks gewoon normaal houden
verlagen zoizo niet... ik woon in een straat met klinkers en stevige drempels (die aan het eind van de straat slepen veel auto's met trekhaak over de grond)

en dat ik het hier daarom eerst ook vraag (in mijn ogen is het nog een beetje als waterkoeling de eerste grades zijn niet zo moeilijk/duur maar ze worden steeds duurder voor minder :p )

edit: en ik ben meer een BMW mannetje :)
 
Zie dan rij je al in het verkeerde merk :p
Gewoon lekker standaard laten en d'r mee rond tuffen de komende jaren, want elke aanpassing die je gaat doen met een beperkt budget is er ook eentje die je achterwege kan laten :)

Wel kekke karretjes die Polo's daar niet van!
 
Gewoon lekker standaard laten. Hetgeen je er nu aan geld insteekt, krijg je er bij inruil voor je Beamer niet terug. Sterker nog, ik verwacht zelfs dat je er minder voor terug gaat krijgen dan wanneer hij origineel is.
 
effe een "update"

deze auto is dus niet meer...

vrijdag een week geleden een ongeluk gehad (niet mijn schuld) en nu is hij dus total los verklaard...

dus mijn eerste autotje was van korte duur...

gelukkig zelf niet meer dan een dag lang last van mijn nekspieren (nee geen whiplash)
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan