hey mensen,
zoals sommigen van jullie misschien gezien hebben heb ik laatst mijn eerste autotje gekocht (een volkswagen polo 6N 1.4 uit 1995)
het is nu al een leuk autotje (en lekker licht volgens specs 810 kg) en dus ook lekker zuinig
hij heeft al iets bredere banden (185 ipv standaard 165 a 175)
echter wil ik hem toch iets meer power gaan geven in de toekomst (deze zal ik miss 1 a 2 jaar houden en dan een ander kope) vooral onderin (nu moet ik erg veel toeren maken voor beetje power)
nu had ik ook een paar vragen...
op deze foto kan je de situatie zien hoe het ook bij mij onder de motorkap is, maar nu vroeg ik me af:
waarom gaat er voor de lucht inlaat naar het luchtfilter toe een slang naar het uitlaat spruitstuk (je wilt toch juist koude lucht??) want er gaat een 2e slang naar koude lucht (zit dus een soort y splitsing op)
ik zat ook aan de volgende upgrades te denke:
sportluchtfilter
spaghetti uitlaatspruitstuk (niet hele uitlaat dacht ik)
misschien laten chippen (word hier je motor ook echt zuiniger van?)
ik wilde de kosten ook een beetje laag houden, graag jullie mening hierover
zoals sommigen van jullie misschien gezien hebben heb ik laatst mijn eerste autotje gekocht (een volkswagen polo 6N 1.4 uit 1995)
het is nu al een leuk autotje (en lekker licht volgens specs 810 kg) en dus ook lekker zuinig
hij heeft al iets bredere banden (185 ipv standaard 165 a 175)
echter wil ik hem toch iets meer power gaan geven in de toekomst (deze zal ik miss 1 a 2 jaar houden en dan een ander kope) vooral onderin (nu moet ik erg veel toeren maken voor beetje power)
nu had ik ook een paar vragen...
op deze foto kan je de situatie zien hoe het ook bij mij onder de motorkap is, maar nu vroeg ik me af:
waarom gaat er voor de lucht inlaat naar het luchtfilter toe een slang naar het uitlaat spruitstuk (je wilt toch juist koude lucht??) want er gaat een 2e slang naar koude lucht (zit dus een soort y splitsing op)
ik zat ook aan de volgende upgrades te denke:
sportluchtfilter
spaghetti uitlaatspruitstuk (niet hele uitlaat dacht ik)
misschien laten chippen (word hier je motor ook echt zuiniger van?)
ik wilde de kosten ook een beetje laag houden, graag jullie mening hierover