• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

CS: GO Asiimov MMRPX2

DBRichard

Member
f35c8a0d47ac4ebad8af147c3688d41a_zps458bc39b (1).jpg

Sponsored by
10661856_704070813004706_650525999280297731_o_zps01d50654.png

Ik ben onlangs begonnen aan een nieuw project samen met John "Montymole".
Dit project zal de naam MMRPX2 dragen wat staat voor Montymole Richard Prins x2 (2 cases)
Ik heb van een paar mensen het verzoek gekregen het build log hiervan ook hier te plaatsen, en omdat john geen Nederlands kan zal ik zijn build logs van ons gezamelijk project vertalen en hier plaatsen.

Dit project is een gezamelijke onderneming tussen John "Montymole" en Richard Prins AKA ROGRichard (mijzelf).
Richard zal verantwoordelijk zijn voor het ontwerpen van nieuwe panelen voor een tweetal op elkaar gemonteerde Bitfenix Phenom frames waarvan een computerkast word gemaakt.
John's favoriete game is Counter Strike en met dat idee begonnen we te werken, toen kwamen we uiteindelijk aan een thema namelijk de bekende "weapon skin" genaamd Asiimov, de kenmerken van deze skin zullen door de gehele mod te zien zijn.

John zal aan de andere kant van het kanaal in Groot Brittannië al het fysieke werk doen terwijl ik hier in Nederland het ontwerp maak.

Dit project is gesponsord door de goede mensen van Bitfenix en we zullen daarom gebruik maken van hun Fury 750W PSU samen met een ITX en M-ATX case van hun zoals hieronder te zien is.

DSC_0248_zpsa0697925.jpg

John zal hardware gebruiken uit een van zijn vorige builds met een paar wijzigingen.

CPU: Intel i5 4690k @4.6Ghz
M/B: Asus Z97 ITX
RAM: Corsair Vengance pro 2400Mhz
GFX: Asus 780 GTX
PSU: BitFenix Fury 750W
SSD: Samsung EVO 240Gb

De koeling zal bestaan uit EKWB, Bitspower en E22 Ultra clear tubing.

De mods:
1. De 2 cases in een case vormen
2. Custom "CS: GO" laser gesneden grills
3. Custom laser gesneden panelen voor de voorkant, bovenkant en beide zijkanten.
4. De gehele case moet perfect overlopen, van de buitenpanelen tot de hardware toe.
5. Er komt nog veel meer bij deze lijst maar eerst testen of alles past.

De bodem van de bovenste kast krijgt een pass through en 2 gemarkeerde plaatsen A&B zoals in de game
DSC_0279_zps0b68d94f.jpg
DSC_0336_zps05e6a139.jpg

De bodem krijgt misschien een kleine 3D map van de game waar het moederbord normaal zou zitten of misschien een wapen rek als iemand met een 3D printer kan helpen.
DSC_0339_zpse9557b64.jpg

Veel staal te verwijderen maar tot nu toe past alles zoals gepland.
DSC_0335_zps257ba7b4.jpg

De voorkant zal eruit gesneden moeten worden.
DSC_0343_zps984b2041.jpg

Om alvast een beetje een idee te geven hoe het eruit komt te zien is hier alvast de eerste render die Richard ervoor heeft gemaakt.
Nate and John rad 480.87.jpg

Dit is een van de eerste renderingen maar er kan nog heel veel veranderen.
untitled.12.jpg

Bedankt voor het kijken en tot de volgende update.

*Einde eerste post*
 
Ziet er cool uit!!!Ben benieuwd naar de rest.

Wacht niet langer hieronder staat de laatste update :)

Die AWP grill... :D Heel gaaf!
Zijn dat dual elites als raampjes in de top? :D

De raampjes zijn twee P250's :)

Deze keer waren er een paar logo's aan de beurt :) John zegt dat ie ze kan laten oplichten dus heb ik het ook maar in het donker gerenderd, de plaatsing en grote van de logo's is nou al zo vaak veranderd dat ik niet kan garanderen dat dit het word maar John vond het er goed uit zien

untitled.121.jpg untitled.122.jpg

Nu nog de naam van het project onder de logo's en dan beginnen we aan de kleine details :)
 
Lange tijd niks van me laten horen, maar er zijn dan ook een paar grote veranderingen in de plannen gemaakt.

Na wat overleg hebben we besloten er een Scratch case van te maken en de phenom frames weg te zetten voor een andere keer.

De AWP grill blijft sowieso :D

Weer eens wat real life foto's te laten zien

John heeft het afgelopen druk gehad met build voor een klant terwijl hij wachtte op het materiaal voor het nieuwe frame, het vorige frame was veel te smal en heel erg hoog (beetje een wolkenkrabber) het nieuwe frame word wat breder en een stuk lager.

In de hardware zitten ook een paar flinke veranderingen, door de nieuwe layout van de case kunnen we er een dual loop in stoppen :)
Hier zijn wat foto's van het frame dat John in zijn werkplaats in elkaar heeft gezet.

DSC_0417_zps1fa47bda.jpg
DSC_0409_zpscef640b2.jpg

De vier fans op de 480mm radiator passen er precies tussen
DSC_0407_zpsc25678ff.jpg
DSC_0406_zps8a69a2f0.jpg

Parvum Mid wall :)
Dit weekend maakt John het frame af, hij test wat nieuwe hardware en werkt een paar nieuwe ideeën uit
Ik ga dit weekend mezelf kapot werken om het nieuwe ontwerp voor het uiterlijk af te krijgen zodat we samen kunnen gaan werken aan ideeën voor de looks van de binnenkant.

Dus verwacht maar een update dit weekend/begin komende week :)
 
Design Update :D

Asiimov MM RP (V2)
untitled.169.jpg
untitled.168.jpg
untitled.167.jpg
untitled.166.jpg
untitled.170.jpg

Er mist nog een 480mm radiator grill voor de andere kant maar daar ben ik mee bezig, er komen nog wat accenten op de panelen, de logo's worden geplaatst en waarschijnlijk nog wat aanpassingen omdat de hardware nog steeds elke dag veranderd.

De volgende Design update zal de laatste update zijn met het uiteindelijke ontwerp :D
 
We hebben de layout en de hardware veranderd, er word een ASUS Gryphon met Armor gebruikt en een delidded 4770K
1.jpg

2.jpg

John is begonnen met het aanpassen van het uiterlijk van het armor, eerst een nieuw kleurtje voor het armor en het RAM geheugen zodat het matched met het Asiimov thema
3.jpg
4.jpg
5.jpg

Zo komt het er ongeveer uit te zien, dit is gephotoshopped door een van John's vrienden
6.jpg

Vloer paneel erin gezet en gaten getapt voor alles voordat alles word ge-powdercoat, alles even dubbel checken
7.jpg
8.jpg

Nu is het wachten op een vinyl plotter zodat alles kan worden uitgeprint en uitgesneden voor het moederbord en misschien nog wel meer

Vanaf het moment dat Richard de uiteindelijke lasersnij files doorstuurt duurt het 10 dagen tot de panelen klaar zijn
 
Ik ben terug met het uiteindelijke ontwerp, er komen misschien nog wat extra renders maar omdat deze me al 18 uur hebben gekost zal het niet snel zijn :)

Linker kant
Case final render model.209.jpg

Linkse hoek
Case final render model.207.jpg

Voor kant
Case final render model.212.jpg

Rechter hoek
Case final render model.208.jpg

Rechter kant
Case final render model.210.jpg

Bovenkant
Case final render model.211.jpg

Tot de volgende keer
 
hY0Jp5E.jpg

Hier doet het me aan denken, overigens héél vet!
 
Howly shit. Get rektttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt.

Ziet er compleet sick uit, zeg aub dat ie voor TP13 af is, dan kom ik ff kwijlen :O

Ik zou hem heel graag daarnaartoe meenemen, helaas ben ik alleen de ontwerper en is mijn maat John in Engeland degene die de kast daadwerkelijk maakt.

Helaas ligt het op dit moment stil door een zware tegenvaller (defecte hardware) en een paar andere projecten die een deadline hadden, we verwachten in de komende twee maanden het resultaat te zien (dus waarschijnlijk dik op tijd voor TP13).

De kans dat ik John en de case naar Nederlands kan krijgen voor TP13 is klein maar ik zal het zeker proberen ;)
 
Terug
Bovenaan