• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Console VS PC

Zhane

Null
Een veel gevoerde discussie is waarop je het beste kunt gamen, een console of een PC.

Wat vinden jullie beter en waarom?

Persoonlijk vind ik de console beter, omdat je daarop alle games kunt spelen en geen vereiste hardware voor nodig hebt (op de console na dan). Maar ik game liever op de PC, omdat ik dat lekkerder vind gamen (alleen als ik alleen ben).
 
Ik vind console erg kut spelen voor o.a. shooters.
Omdat als bv. een enemy achter je zit, je niet meteen kan omdraaien zoals bij een muis wel kan (snap je mij:p).

Daarbij lijkt een race spel mij weer cooler met Console.


TOCH Computer Gaming > Console Gaming
 
Ik ben zelf nooit zo'n ontzettende consolegamer geweest.
Ik heb er zelf nooit een gehad. Ten tweede, omdat ik niet echt controllers om kan gaan en een toetsenbord/muis-combinatie prettiger en preciezer vind werken.

Wel vind ik voor sociale gelegenheden een console beter als je met meerdere mensen wil spelen, dus wat dat betreft wil ik best een Wii of Xbox hebben met een paar spellen.

Wat kosten betreft zullen beide niet heel erg veel uitmaken als je naar absolute aanschafkosten gaat kijken;
Console = console zelf (€400 nieuw) + duurdere games (€60) + grote tv (€700 voor 32" ???)
PC = PC zelf incl. randapparatuur (€400-1300) + Goedkopere games (€50)

Deze kosten zijn ontzettend variabel en hangen ook af van wat je al hebt staan.
Zo heb ik bijvoorbeeld een beeldscherm en geluidsset staan die nog wel een tijdje mee gaan en dus niet bij een eventuele upgrade vervangen hoeven te worden.
Hetzelfde geld voor de TV voor een console.

Wat voor mij wel de lol is van een pc is de mogelijkheid om er zelf in te wroeten.
Iets niet helemaal naar je smaak? Haal het onderdeel eruit en zet er iets anders in.
Probeer dat maar eens bij een console.
Het is natuurlijk wel een potentiële bodemloze put. :098:
 
Deuh PC, omdat je er alles beter op kunt :)

Persoonlijk heb ik de PC altijd geprefereerd boven de console. De console waar ik m'n meeste tijd aan heb besteed was een Xbox van een kameraad, maar daar mee kon ik nooit een fatsoenlijk niveau mee bereiken puur omdat die stick te klein was voor mij :p

Racegames speel ik ook liever op de PC (dan wel met de nieuwe 360 controller of met Momo Racing stuur) en over FPS'en kun je al helemaal niet discusseren.

Wat betreft de kosten kun je het tegenwoordig wel gelijk trekken maar puur als je nog een TV moet kopen (meeste hebben die toch al staan). Toch gebruik ik liever de PC maarjah je post zo'n vraag dan ook op een hardware/waterkoelings enthousiasten forum :p

Wij houden toch allemaal van het knutselen :D
 
Vroeger natuurlijk console (NES, SNES, NEO GEO, PS1).

Ben pas op de PC gaan gamen, toen ik een kopietje van Red Alert kreeg :D
En toen kwam Quake en daarna Unreal Tournament en daarna CS 1.5 en toen C&C Generals en toen was ik niet meer van de PC weg te slaan :p

Maar nieuwste consoles wil ik nog altijd graag hebben, als je met meer mensen bent is een console super handig en gezellig :)
 
Altijd leuk deze discussie!

Mijn mening. Er is niets beter of gelijk. Het is puur afhankelijk van de situatie of wat iemand is/wil. Casual/Hardcore gamer. Ik bezit zowel een PS3 als een Game-PC en kan nu echt niet zeggen dat de een beter is dan de ander. JA FPS spelen makkelijker voor mij op de PC, ALS je dat gewend ben. Iemand die alleen maar consoles gehad heeft en dus een controller gewend is zal beter een FPS spelen op een console dan een PC. Maar zet mij achter Call of duty op de PS3 en ik zal echt niet onderaan eindigen.

Er is in mijn optiek maar 1 type spel wat je echt niet op een console kan spelen en dat is RTS. Puur omdat je met een enkele controller niet alles kan bijhouden.

Wat kosten betreft zullen beide niet heel erg veel uitmaken als je naar absolute aanschafkosten gaat kijken;
Console = console zelf (€400 nieuw) + duurdere games (€60) + grote tv (€700 voor 32" ???)
PC = PC zelf incl. randapparatuur (€400-1300) + Goedkopere games (€50)

Vind je plaatje niet geheel correct. Ten eerste, van een PC word meestal al binnen 2 jaar onderdelen van geupgrade terwijl je met de aanschaf van een console (vanaf launch) minimaal 5-6 jaar kan doen zonder verdere kosten. En zeker als je leuk wilt gamen ben je toch 1300,- kwijt. Voor 400,- een game pc met monitor?!

'Grote TV' word in de meeste gevallen ook gewoon gebruikt als normale TV en ook om eventueel Films op te kijken. Dus die TV is er toch al of je nu een game PC hebt of niet. Want dan is de PC aangesloten om de gedownloade 720/1080P mkv-tjes af te spelen ;)

Surround set idem dito. Word dubbel gebruikt als je de TV voor films gebruikt. Ik ze mezelf nu niet een surround set samenstellen voor de PS3 maar wel voor de Blu Ray's die ik erop afspeel.

Al met al denk ik dat een Console gamer goedkoper uit is ook al heb je het gezeik met DLC en spellen die duurder zijn hier in NL. Maar voordeel is natuurlijk dat er webshops bestaan als Welcome to Video Games Plus Online die voor redelijke bedragen (lang leve de huidige wisselkoers) versturen.

En trouwens, het zegt toch eigenlijk al genoeg dat de PC verkopen van Modern Warfare 2 maar 20% is van de totaal verkoop. Terwijl het van origine een PC spel is. Heb hem gelukkig niet gehaald want het is totaal smek en niet gericht om competitief spelen.
 
Laatst bewerkt:
*Mijn mening. Er is niets beter of gelijk. Het is puur afhankelijk van de situatie of wat iemand is/wil.

*Voor 400,- een game pc met monitor?!

Helemaal mee eens, dat is ook een beetje wat ik met mijn kostenplaatje aan wilde tonen. Afhankelijk van wat je wilt en wat je al hebt kan kosten richting beide kanten doorslaan.

€400 is misschien erg optimistisch, maar voor €500 kan je een aardig leuk systeempje samenstellen. En ja, dat is inclusief een 22" scherm, toetsenbord+muis en speakerset. (de upgrade dan ;)) Wat voor niet al te zware spellen nog vrij aardig dienst kan doen, zoals bijvoorbeeld het nog steeds erg populaire WoW of The Sims.

Wat die 'grote tv' betreft, wij hebben thuis in de huiskamer nog gewoon een grote beeldbuis staan. Geen geld om een grotere tv te kopen, en geen zin om het duurdere kabelpakket aan te schaffen. (al zouden we wel een nieuwe tv willen, het gaat gewoon even niet, en deze werkt nog prima)
Het klopt wel dat vrijwel heel Nederland er al een heeft staan, maar die is toch ooit aangeschaft. Je koopt ook niet iedere keer dat je pc upgrade of vervangt een nieuw beeldscherm.
 
Laatst bewerkt:
Juist ja :p
Ik merk wel dat als ik een dag of 2 op de PC heb gegamed is dan totaal absoluut zuig op de Xbox,lukt me helemaal niks meer :|
duurt dan echt weer een paar dagen van volle training voordat k op de Xbox weer own :p'
Ik zou eigenlijk voor console gaan.... Als k eerlijk ben
 
PC en Console hebben allebei zo hun voor en nadelen vind ik.

PC:
- Je kan meer als alleen gamen
- Je kan de kast veranderen en dus anders zijn als alle anderen (en dan heb ik het niet over een nieuw kapje voor je xdoos oid)
- Toetsenbord en muis geven betere precisie in FPSers en zijn sneller in RTSen

Console:
- Je hoeft niet elke keer je hardware te vervangen en hebt voor een redelijke lage prijs een goed gaming systeem dat een paar jaar meegaat.
- Controller vind ik persoonlijk beter voor spellen als Tekken en Race spellen (ik zie mezelf al Bayonetta op een toetsenbord spelen NOT x3)
- Je kan met meerdere mensen op hetzelfde stukje hardware spelen zonder problemen als elkaar in de weg zitten e.d.

Zo kan je vast nog wat + punten opnoemen voor elk platform, maar het feit blijft dat het allemaal steeds dichter bij elkaar komt te liggen en je straks 1 stukje hardware hebt dat alles kan.

En al met al blijft het alsnog je eigen keuze wat je het fijnst vind.
 
even een behoorlijke noob vraag van mij

wat is mooier kwa beeld een consol of een pc ?
en waarom dan ?

Omdat een console klein is past er geen grote videokaart in. Daarom zijn volgens mij de settings altijd op de console op medium gezet. Met een PC kan je natuurlijk een dikke grafische kaart erin proppen en kan je alle settings op high zetten. Dus PC heeft mooier beeld!
 
Eigenlijk wat Victoriaaah al zei, in een pc kan een betere/snellere videokaart, waardoor er meer grafische opties aangezet kunnen worden. Denk aan hogere resoluties, anti alias, HDR en physx effecten.
De huidige consoles zijn alweer een aantal jaartjes oud, dus ze zullen grafisch nog steeds erg mooi zijn, alleen op sommige punten wat achter lopen.
 
Lastig. Ik ben meer een PC gamer omdat ik vaak alleen game. Xbox en zo vind ik vooral gezellig met vrienden. Alhoewel een lan met 8 man in de garage ook super gezellig is en dan gamen we vooral op de pc.
 
Ik zeg PC omdat ik alleen een game pc heb en het allemaal veel directer vind reageren omdat je de muis snelheid in kan stellen <(bijv) heb nog een oude Xbox daar deed ik vroeger wel altijd race spellen op dat gaat met console weer beter, en met stuur op de pc is het toch weer wat moeilijker.

Aangezien ik toch fps speel kies ik voor pc :D
 
Elke GOEDE shooter op een console hoort ook een rotation speed instelling te hebben.
Maat het blijft heel persoonlijk :p

Als je dit zou zeggen zou ik gaan voor elke en niet elke goede (no hard feelings ;)), maar dan alsnog zit je ermee dat een muis toch preciezer is.

Ik vind gewoon dat ze allebij hun voor en nadelen hebben in de nodige spellen kijk bijvoorbeeld Race vs. FPS

En natuurlijk is het stukje persoonlijke voorkeur.

Ik denk dat je hier geen beste aan kunt wijzen, aangezien iedereen een eigen voorkeur heeft en wat ik net al zeg ze allebij zo hun voor en nadelen hebben.
 
Terug
Bovenaan