Altijd leuk deze discussie!
Mijn mening. Er is niets beter of gelijk. Het is puur afhankelijk van de situatie of wat iemand is/wil. Casual/Hardcore gamer. Ik bezit zowel een PS3 als een Game-PC en kan nu echt niet zeggen dat de een beter is dan de ander. JA FPS spelen makkelijker voor mij op de PC, ALS je dat gewend ben. Iemand die alleen maar consoles gehad heeft en dus een controller gewend is zal beter een FPS spelen op een console dan een PC. Maar zet mij achter Call of duty op de PS3 en ik zal echt niet onderaan eindigen.
Er is in mijn optiek maar 1 type spel wat je echt niet op een console kan spelen en dat is RTS. Puur omdat je met een enkele controller niet alles kan bijhouden.
Wat kosten betreft zullen beide niet heel erg veel uitmaken als je naar absolute aanschafkosten gaat kijken;
Console = console zelf (€400 nieuw) + duurdere games (€60) + grote tv (€700 voor 32" ???)
PC = PC zelf incl. randapparatuur (€400-1300) + Goedkopere games (€50)
Vind je plaatje niet geheel correct. Ten eerste, van een PC word meestal al binnen 2 jaar onderdelen van geupgrade terwijl je met de aanschaf van een console (vanaf launch) minimaal 5-6 jaar kan doen zonder verdere kosten. En zeker als je leuk wilt gamen ben je toch 1300,- kwijt. Voor 400,- een game pc met monitor?!
'Grote TV' word in de meeste gevallen ook gewoon gebruikt als normale TV en ook om eventueel Films op te kijken. Dus die TV is er toch al of je nu een game PC hebt of niet. Want dan is de PC aangesloten om de gedownloade 720/1080P mkv-tjes af te spelen
Surround set idem dito. Word dubbel gebruikt als je de TV voor films gebruikt. Ik ze mezelf nu niet een surround set samenstellen voor de PS3 maar wel voor de Blu Ray's die ik erop afspeel.
Al met al denk ik dat een Console gamer goedkoper uit is ook al heb je het gezeik met DLC en spellen die duurder zijn hier in NL. Maar voordeel is natuurlijk dat er webshops bestaan als
Welcome to Video Games Plus Online die voor redelijke bedragen (lang leve de huidige wisselkoers) versturen.
En trouwens, het zegt toch eigenlijk al genoeg dat de PC verkopen van Modern Warfare 2 maar 20% is van de totaal verkoop. Terwijl het van origine een PC spel is. Heb hem gelukkig niet gehaald want het is totaal smek en niet gericht om competitief spelen.