• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Carboni Apilador

De psu cover/bodemplaat zoals ie er nu bij ligt. :)
81vn.jpg



7wf7.jpg

uo0g.jpg

0rv3.jpg

zi0r.jpg

Ondersteboven, de eerste aanzet tot de loops. :)


qjw8.jpg

Alles weer uit elkaar om te spuiten.
ioyi.jpg

Schuur even omgebouwd tot spraybooth :D
pq0d.jpg

Dekt gelijk de eerste laag erg goed. Moet nog wel een keer overheen om gemiste stukjes mee te pakken (licht in de schuur is erg slecht helaas, dus dat zie je niet terwijl je bezig bent.)
 
Zo, en dan nu een update met een hoop foto's. :) Heb weinig foto's tijdens het werk zelf gemaakt, dus vooral veel van het resultaat. :D

Voor we beginnen even een fotootje van m'n oude beestje. Deze moest sneuvelen afgelopen weekend omdat ik onderdelen eruit nodig had. Waar het met watercooling bij mij mee begonnen is. :D
k47h.jpg


Het spuiten is klaar. Mooi zwart allemaal.
hrdx.jpg

ibnq.jpg


Fans voorzien van een mooi stukje carbon.
y2n1.jpg


Radiator er maar weer op. Ondertussen al een flinke puinhoop van de woonkamer gemaakt, zoals het hoort. :D
t3bn.jpg

p52i.jpg


Bodem er weer in met reservoirs.
u2ns.jpg

isvd.jpg

zcs0.jpg


Toen begonnen met wrappen. Wat een mooi spul is het ook! :D
1eg1.jpg

plsq.jpg


Front panel gedaan. Mesh ook wit gespoten.
2w04.jpg

kfu0.jpg

b32g.jpg


Vervolgens verder met o.a. het zijpaneel waarvoor een window gemaakt moest worden. Deze moet nog afgewerkt worden.
chwj.jpg

wlux.jpg

f287.jpg


Het toppanel, waarin normaal usb-poorten zitten. Gaat nu dienen als power- en HDD-leds. Twee plaatjes donker plexi opgeschuurd, en aan beide kanten van het bakje geplaatst. In de achterste komen de leds te zitten. Als mijn theorie klopt, schijnen ze mooi op het opgeschuurde stukje aan de voorkant, wat voor een mooie gloed zou moeten zorgen. :D
shx8.jpg

5fa0.jpg


Toppanel, met powerswitch.
4mjj.jpg


En nog een zooi random foto's om te showen. :D
f46.jpg

5cum.jpg

5fxd.jpg

2ln1.jpg

3ssm.jpg

ldvy.jpg

73pb.jpg

c3ao.jpg

6myj.jpg

mbz1.jpg

hv1b.jpg

krha.jpg

ew8.jpg

jv0a.jpg

cli3.jpg

9muf.jpg

d74.jpg

zxta.jpg
 
Update! :D

Wat fotootjes van 'onder de motorkap'. :) Drukke bedoeling, maar het past precies!
oavx.jpg

u2w1.jpg

bjsh.jpg

z0vr.jpg

xt4x.jpg


En met precies bedoel ik; de voeding had geen 2 mm langer moeten zijn. :p
2zrt.jpg


Testen of alles het doet en of ik geen lekken heb. Helaas was dat dus wel het geval; rad lek. :(
okr6.jpg


Maar we gaan gewoon door met bouwen. :)
lm8g.jpg

xkap.jpg


PSU cover ook gewrapped. Moet nog afgewerkt worden.
b04c.jpg


De loop, al was ik er toch nog niet helemaal tevreden over.
9y59.jpg


Dat is al beter. :)
vq56.jpg

pmwr.jpg

uq2g.jpg

gjdu.jpg

x0sz.jpg

ax2e.jpg


Harde schijven;
sa47.jpg


Zijpaneel met mesh voorzien van een enorme stoffilter. Prachtig spul van Modright. :D
81go.jpg

jln1.jpg

x31u.jpg


Lichtjes testen.
qwmw.jpg


En de status tot nu toe. :D
zj08.jpg

jiq5.jpg

Door de lekke rad moet de videokaart nog even wachten. :(
 
WOW ziet er zeker vet uit
Wat ga je eigenlijk doen met je oude kast?
Tnx! :D Weet eigenlijk nog niet. Zit te twijfelen tussen verkopen, of houden voor een volgend projectje (heb al wat ideeën ervoor. :p )
slang is zeker een coole touch!
Tnx! :D Kleur komt overigens niet helemaal goed uit de verf op deze foto's. Als de koelvloeistof er eenmaal in zit zal het een mooie gele kleur krijgen. :)
 
Update!

Een mooie broodrooster gekregen van Freddy....of toch niet. :D
7z4q.jpg


Erg weinig foto's gemaakt tussendoor, dus ook weinig te vertellen eigenlijk :p Zoals ik al zei, met Mayhems pastel white wordt de slang ineens geel. :D
uiy9.jpg

zv4g.jpg

ho9o.jpg

Leaktesten van de eerste loop.
pt6n.jpg

Gelijk maar even de nieuwe rad uittesten of ie niet lek is. Vreselijk handig die quick disconnects. Zeker een aanrader.
d05u.jpg

De boosdoener gevonden. De linkerschroef heeft mijn vorige rad lek geprikt :( Schroef was dwars door de fan heen gegaan bij het aandraaien. Oeps. :p
ka56.jpg


Her en der geluidsisolatie aangebracht en 280 rad weer in positie. :)
kzc4.jpg

Alle fans even testen. Airflow zit wel goed met deze opstelling. :D
v4.jpg

Ledstrips van wwwicked uit;
m6nl.jpg

Ledstrips van wwwicked aan;
i0d5.jpg

w4nj.jpg

d20e.jpg

a0tm.jpg

61ko.jpg

v4x5.jpg

sft3.jpg



Moet eigenlijk nog een mooie oplossing vinden voor de verticale ledstrip. Voor het mooie is het raam te groot om de strip weg te werken... Suggesties zijn welkom!
 
Ziet er prachtig uit dat witte icm die gele slangen!


Misschien dat je die verticale strip op het paneel zelf kan plakken? (Wel met wat langer draad en koppelstukje uiteraard voor als je het paneel er af haalt. )

EFlvDLj.jpg


Die hoek met de slangen wordt dan denk ik ook iets beter verlicht.
 
Dat had ik hiervoor geprobeerd, maar dan zit aan de rechterkant de strip vast tussen het paneel en het frame van de kast. en onder het raam is het enige was ie dan aan het verlichten is, het frame en wat eronder zit :p Het probleem met dit raam is dat ie veel te diep doorgaat en veel te ver naar voren, dus geen plaats aan de zijkanten en onderkant. :(
 
Zo, die is af. :) Draait al een aantal dagen. Watertemperatuur blijf in beide loops idle onder de 30, met fans op 50%, onder load onder de 35 met fans op 60 tot 70 procent. Relatief stil dus. :) GPU blijft onder load netjes onder de 40 graden en CPU load onder de 60. Prima tevreden dus. :)

9qwp.jpg

s3hv.jpg

gx9b.jpg

f59j.jpg




Op naar het volgende projectje volgend jaar. :p



*edit

Lol, ik zie nu net dat ik een hele update vergeten ben :p Update van de videokaart en loop daarvan komt dus nog, haha.
 
Terug
Bovenaan