• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Tesla Model 3

Zeker weten :)
Ben ook erg tevreden met op elektriciteit rijden (heb mijn Chevrolet Volt alweer 3 jaar overigens), en zou nu niet meer terug willen naar een auto die alleen op benzine rijdt.
 
Zeker weten :)
Ben ook erg tevreden met op elektriciteit rijden (heb mijn Chevrolet Volt alweer 3 jaar overigens), en zou nu niet meer terug willen naar een auto die alleen op benzine rijdt.

Nou vraag ik je; rijd je met die auto ook naar, bijvoorbeeld, je klanten aan de andere kant van 't land? Ik zie de potentie van die dingen niet in, vind ze motorisch gezien prachtig ivm het koppel en vermogen wat meteen aanwezig is. Als ik naar klanten moet in de kop van noord-holland en terug moet op de zelfde dag haal ik dat niet met zo'n blik. Ik zie op 't boeren erf geen laadpalen etc etc... Ze lijken me ideaal als auto's voor in de stad en kleine ritjes in de omgeving, maar als ik ff Nederland moet rondjakkeren op 1 dag lijken ze het toch af te leggen tegen de verbrandingsmotor.

Overigens neemt dit niet weg dat ik als combinatie, zoals Fisker deed, meer potentie zie.
 
De Chevrolet Volt kan ook nog op benzine, dus met de Volt geen problemen om ver te gaan.
Tesla heeft al best een groot netwerk van super chargers, daar kan je dus tegenwoordig ook wel ver mee komen :)
 
De meeste laadpalen(fastned) langs de snelweg zijn mede dankzij Tesla geplaatst. Tevens is de auto in staat om de route aan te passen mocht dit nodig zijn om te laden. Op autoweek heeft vorig jaar een bericht gestaan dat een van hun reporters naar zweden zijn gereden met een Tesla. Om alle voor en nadelen van elektrisch rijden te weten te komen kan je naar dat filmpje kijken. Het is nog niet zo slecht als sommigen het doen voorkomen. Al zal dat meer met beschermen van eigen handel te maken hebben.
 
In Oosterhout (hier vlakbij) staan ook zogenaamde Tesla Superchargers die extra snel opladen die je gratis (yup free as willy) kan gebruiken.

"Superchargers zijn gratis oplaadstations waarmee u Model S of Model X kunt opladen in een aantal minuten in plaats van uren. De stations zijn strategisch geplaatst om het aantal stops tijdens reizen over lange afstanden te minimaliseren en ze zijn geplaatst in de buurt van restaurants, winkelcentra en wifi-hotspots. Elk station bevat meerdere Superchargers, zodat u snel weer op weg kunt."

Of dit voor de goedkope variant (de Model 3) ook gratis is weet ik niet zeker al is het wel te verwachten.
 
Van de Volt wist ik niet dat die over een brandstofmotor beschikte, zo leer je iedere dag nog eens wat ;)

Ik weet dat Tesla overal die stations uit de grond heeft geramd, zie ze helaas nooit in gebruik maar dat is een ander punt, mijn punt ligt meer in de zin dat ze metname gericht zijn op de markt waarbij iemand altijd over de snelweg naar klanten rijd en daar bij de klant/zaak is altijd een oplaadpunt. Zelf heb ik een vakgebied waarbij ik in 99% van de gevallen op een boeren erf moet zijn, geloof me die hebben krachtstroom maar geen laadstation...

Samenvattend: ik denk dat er nog een lange weg te gaan is voordat deze typen auto's overal gezien worden.
 
Ik weet niet of Tesla een lader meelevert die op 230V werkt waarmee je de auto kan opladen. Ik kan begrijpen dat niet elke boer er op zit te wachten om een verlengkabel uit te rollen als er een bezoeker langs komt.

Je mag aannemen dat elke snellader een 3 fasen voeding nodig heeft vanwege de stroom die er gaat lopen. Met een 230 V aansluiting kan je met maximaal 3500 W(16A) vermogen de accu's opladen terwijl je bij 3 fasen 10500 W(3*16A) of meer tot jouw beschikking hebt.

Dat verschil merk je wel al je er op moet wachten.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan