• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Lian Li A77FB / 343B / EX-H34

smoldersonline

New member
Ter vervanging van mijn Thesus NAS is mijn plan om op korte termijn (voor de eerste keer: dus newbie!) zelf een server te bouwen. Ik twijfel tussen de Lian Li A77FB en de Lian Li 343B. Een van beide cases ga ik (waarschijnlijk geleidelijk) vullen met EX-H34B'en.

Hoop dat het OK is dat ik hier een paar vragen stel.

Wordt het misschien een probleem om in de bovenste 3 bays van de A77FB een EX-H34 te plaatsen?

Ik ga de harde schijven aansluiten op een SAS/SATA controller met SFF 8087 connectors. Hebben jullie nog tips welke kabels ik het best kan gebruiken in combinatie met de EX-H34 (met behoud van maximale airflow)?

Na wat googlen is mij niet helemaal duidelijk of ik nog extra accessoires moet kopen bij de 343B, of dat hij "compleet" is. Zo pikte ik iets op over een mobo tray, maar dat werd me niet duidelijk.

Weten wat jullie misschien wat het verschil is tussen de EX-H34B (€59,95) en de EX-H34SX (€82,99) anders dan de kleur?

Wordt het een probleem om in de 343B een micro ATX mobo te plaatsen?

Veel vragen.... jullie feedback wordt enorm gewaardeerd!
 
Hoi, welkom op het forum.

Wordt het misschien een probleem om in de bovenste 3 bays van de A77FB een EX-H34 te plaatsen?
Dat moet geen probleem zijn. Daar issie ook voor gemaakt.


Qua SATA kabels maakt het eigenlijk niet veel uit welke kabels je gebruikt, voor de airflow is het belangrijkst dat je ze goed wegwerkt.
Dus neem kabels die lang genoeg zijn, zodat je de kabels netjes kunt bundelen met Tie Wraps en zo ergens kan vast maken tegen de binnenkant van de behuizing.


De 343B is compleet.
Je kan eventueel uitbreidingsopties erbij kopen (zoals bij elke behuizing eigenlijk), maar standaard heb je die dus niet nodig en is de kast compleet.


Verschil tussen EX-H34B en EX-H34SX is volgens mij dat de H34SX "SAS schijven" ondersteund.


De 343B kan een ATX mobo in kwijt, een Micro ATX moet dus zeker lukken.
 
Reuze bedankt voor deze feedback, hier kan ik goed mee uit de voeten!

Had al eerder gezocht (niet goed genoeg..), maar zojuist een plaatje van de achterkant van de cage - zonder fan gevonden:

120720402.jpg


Kabels met een "linkse hoek" zijn waarschijnlijk meest handig.

Nu nog een keuze maken voor de case...
 
Ik ben nog even lastig....

Als ik nog eens naar het plaatje kijk, krijg ik wat twijfels of ik de harde schijven in een EX-H34B wel koel genoeg kan houden (weinig airflow?). Daarnaast is het lastig om goede (haakse) 4xSATA naar mini SAS kabels te vinden (heb jij misschien een adres?). Een optie is om te kiezen voor de EX-34N (zonder Hot Swap). Deze zie ik niet in de webshop, kun je die misschien wel leveren en wat is dan de prijs?
 
Met het risico een draai om mijn oren te krijgen, kom ik toch nog even terug op de bovenste (3) bays van de PC-A77FB. Op een (US) forum kreeg ik de volgende feedback over de A77FB:
Actually it looks like the top 3 might have lips, but you should be able to bend them back

Ik twijfel niet aan je reaktie, maar zou het bijzonder jammer vinden als ik in de bovenste bays geen cage zou kunnen plaatsen - scheelt toch weer 4 schijven....

Als ik het plaatje bekijk, lijkt het erop (voor een leek als ikzelf) dat de bovenste bays misschien wel bedoeld zijn voor een DVD player e.d.?

Misschien heb je deze op voorraad en kun je nog eens nazien?

Veel dank!

pca77f2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Deathchant [Review] Lian-LI PC-A77FB behuizing HighFlow Product Reviews 1
L Lian Li DK-04 Doorvoer van leiding Waterkoeling 1
cablegunmaster EKWB, Lian Li Evo Build Gallery & Build Logs 0
Hightower Lian Li UNI SL120 en SL140 V2 Fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Hightower Lian li front mesh 011 evo HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Jason Lian Li UNI SL-INF 120 ARGB PWM 120mm Fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
Jason Lian Li Strimer Plus V2 RGB Motherboard & VGA Cables HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li O11 Dynamic EVO HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
cablegunmaster Lian Li O11 Dynamic EVO HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason Nieuwste Lian Li Fans op voorraad: UNI AL120 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
N Lian Li Black Thumbscrews TS-01 Verkocht 0
Hightower Lian li sl uni fans synchroniseren probleem Overige Koeling 15
A Advies nodig, Lian Li DK-05X Waterkoeling 4
Jason Lian-Li UNI SL140 Addressable RGB 140mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nog voorradig: Lian Li UNI SL140 Fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li Strimer Plus Triple 8-Pin RGB PCIe VGA Cable + Remote HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li ST120 RGB PWM Fans, Triple Pack incl. Controller - 120mm, Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
Jason Lian Li LANCOOL II Mesh RGB Midi-Tower, Tempered Glass - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
R Lian li pc case o11 dynamic HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li PC-O11 Dynamic XL (ROG Certified) - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Terug op voorraad! Lian-Li PC-O11 Dynamic Midi-Tower - Black Window HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
R1NS3 Lian Li Strimer Plus 3x8-pin HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D Lian Li O11D Distro-Plate Welke versie is het stilst? Waterkoeling 7
Hightower Lian Li UF-EX Device Cable Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 19
biopunk Lian Li UNI FAN SL140 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 46
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason Bitspower Touchaqua Sedna O11D Lite-F for LIAN LI O11 DYNAMIC Series HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Hightower Lian li uni fans 140mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Bl4ckj4ck666 Lian Li Strimer Plus aansluiten op 4pins 12v mogelijk? Hardware & Software 2
HighFlow Lian-Li PC-O11 Dynamic Midi-Tower - PCMR Special Edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
K hard tubing Lian Li oc11 -xl Advies Waterkoeling Setup 5
HighFlow Lian Li komt met SL120 fans die met elkaar verbonden kunnen worden HighFlow Product Suggesties en Nieuws 34
P Distro plate lian li 011 Waterkoeling 2
M Vragen , tips and tricks Lian Li PC-O11 Dynamic XL Advies Waterkoeling Setup 2
S Waterkoeling lian li pc-o11 dynamic xl - Threadripper 3960x Waterkoeling 1
Bokeh Demciflex filters voor Lian Li Dynamic XL HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270
Hightower Lian Li GPU bracket, GB-001 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
volcom Lian Li Lancool II behuizing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Freddy Lian Li PC-O11D / PC-O11DXL Dynamic (XL) Distribution Plates / Front, Tray HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
anub1s18 Lian Li PC-O11 Dynamic razer edition uiteraard watergekoelt Gallery & Build Logs 26
S Barrow Waterway LRC 2.0 RGB Distribution Panel (Front) for Lian Li Dynamic PC-O11 C Waterkoeling 13
anub1s18 Lian Li PC-O11 Dynamic razer edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
M Barrow reservoir (Lian Li O-11 Dynamic) advies Waterkoeling 5
Deathchant Lian Li PC-O11 Air HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
B LIAN-LI PC-O11 Dynamic (WIT) + bijbehorende riser cable HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
M Aangeboden Nieuwe Lian Li PC-O8 Wit. Of te ruil tegen de O-11 ROG Gesloten 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan