• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Help deze casemodding starter z'n minerale olie PC door!

Ow haha, dat had kreeg ik niet mee van de site.
Helemaal wegens dit:
1bfaa50675d0f5bad512c21bd0612ea0.png
 
Dus, gisteren was een grootse en lange dag.

De ochtend begon in het PMB lab van de faculteit Industrieel Ontwerpen van de TU Delft, alweer...
(Sidenote: ik heb altijd een beetje gevonden dat IO'ers niet op de TU thuis horen, maar het is fijn als je zelf moet knippen plakken lijmen).

Dus. Practicum Modelbouw en Bewerkingen lab.

Een IO vriend van me liet me het lap zien.
We begonnen met het boren van een verzonken bevestigingplek voor de schroefjes die door de 10mm dikke plexiglas plaat heen moesten om de voeding aan de andere kant erop te bevestigen.
Dit wordt zoals sommige van jullie al hebben gelezen als het goed is de deksel.
Eerst dus een kleine boor met de diameter van het schroefdraad +een beetje door de hele plaat en daarna een dikkere boor met de diameter van de schroefkop +een beetje door 3/4 van de plaat.

Na het boren moesten er grotere delen van het plexi uitgesneden worden. Dit zouden de doorgangen worden voor de I/O slots van het moederbord, de grafische kaart, de LED controller en de aan/uit knop en reset knop.
Ook de uitsnede voor het normale front-behuizing-paneeltje moest nu gemaakt worden (nogmaals dank Sw333t voor deze tip!), maar die met name zou natuurlijk enorm lastig worden!
Iets met de dikte an een SD-kaart slot uitzagen? :|

Anywho, we liepen naar de lab beheerders en vroegen wat het beste was. Ons leek de oplossing om gaten te boren in de hoekjes van de stukken die uitgezaagd diende te worden om vervolgens een lintzaagje erdoorheen te trekken en lang, moeizaam en onnauwkeurig te gaan zagen.
We zagen de beheerder al grinniken toen we het zeiden.
"haha, wat willen jullie? Een plexi plaat uitsnijden? Gebruik gewoon de laser."
"de laser?" *denkt Star Wars*
"Ja! De lasersnijder verderop."
"Ow? Ja, daar hebben we wel eens van gehoord - maar iedereen snijdt daar toch altijd alleen maar hout mee? Of van die zwart gebakende letters in hout? Kan dat ook met plexiglas dan?"
"Hahaha, jongens - die dingen zijn BEDACHT met kunstoffen in gedachte! Tuurlijk kan dat.
Het wordt zelf heel mooi ervan! Net alsof het opnieuw gesmolten is langs de randen."

Als een lucht- en ruimtevaartstudent gebruik ik nooit die nieuwe technologieën zoals 3D-printen of lasersnijden. Geef mij maar schroeven, spijkers en bovendien popnagels! *suiiSHJPOP!*
Maargoed, we maakte een snelle CAD tekening met Catia en gaven die tekening op USB en de plaat aan de bediener van de lasersnijder.
Wauw.
Capture_zpsgvytyidb.png


Het resultaat?
2_zpsg26xxeru.png



Dussss
Daarna gingen we naar huis om te kijken of de onderdelen inderdaad door de verbindingsgaten kunnen.
Dit is het deel waar ik al nachten slecht van kon slapen - om op dit moment te ontdekken van ik mijn bouwtekeningen COMPLEET verkeerd had ingemeten en dus een slot recht achter een stuk massief plexiglas uit zou komen...

Maar nope! Alles paste in een keer behalve 1 onderdeel.
Je raad het al - de videokaart.

The videokaart is het moeilijkst om uit te meten bleek. De ports van de videokaart hangen in de lengte af van de nauwkeurigheid van hoe ver de kaart valt in het PCI-e slot van het moederbord en van hoever de schroeven van het moederbord ingedraaid zijn, waar de hoogte weer afhangt van de nauwkeurigheid van de bevestigingsplek van de 2 platen.
Best wel moeilijk te bepalen dus.
Maargoed, na veel normale-behuizing-backplateports-bevestiging verbuiging op de kaart paste het wel.

Terug naar de TU.
Nu mocht eindelijk na al die weken wachten het beschermingsfolie van de plexiglas platen halen, of tenminste - gedeeltelijk. Nu werden de platen namelijk aan elkaar bevestigd.
Eerst had ik bedacht acrylaatlijm te willen gebruiken. Deze lijm smelt als het ware plexiglas platen in elkaar.
De 4mm dikke moederbord bevestigingsplaat bleek echter te dun te zijn volgens de lab medewerkers...
Dus op naar de Gamma voor hoekprofieltjes en de kleinste schroefjes.
Eerst een beetje wasbenzine (ook gekocht voor de koelpasta verwijderen) en fiberdoek om de nooit-meer-bereikbare-vingerafdrukken van het plexi te halen en toen schroeven.
Bij de 4mm plaat kwamen deze schroefjes er natuurlijk doorheen. De punt zou aan de andere kant de onderkant van het moederbord aanraken als het bevestigd zou worden, dus dat zat er niet in. Slijpen dus! #dremel
Het schroeven ging wel gewoon in kleinere voorgeboorde gaatjes zonder schroefdraad erin bij de 4mm plaat.
Dit bleek echter bij de 10mm deksel weer een ramp omdat deze zo dik was?
Oplossing? Feun en opwarmen die plaat! (ook hiervoor weer bedankt Sw333t!)

Nu was het avond en begon ik aan het bouwen zelf:
3_zpslektxnn1.png


De avond duurde en duurde, hard bouwen aan de PC.
De voeding bevestigen aan de deksel, moederbord aan de bevestigingsplaat die loodrecht op de deksel staat. Toen de grafische kaart (weer een krappe bedoeling).
5_zpsvwpoxl3x.png



Vanaf dit tijdstip begon een van m'n huisgenoten me voor de lol te helpen.
Dit is een uur later waar we aan het werk zijn de bulgin knoppen goed te bevestigen (ook hiervoor ontzettend bedankt Hightower en Sw333t!)
4_zpsbtdpjjrb.png



Tel daar nog anderhalf uur bij op.

En toen, na het beginnen met denken en onderzoeken in mei 2015 tot nu, dan eindelijk:
6_zpsda2n3bwh.png

7_zps0rugk6hl.png

De PC is klaar en werkt!

Op deze foto is nog een beetje kabelwerk nodig, dus met nog enig werk:
8_zpss9a7lhs0.png


Dus, Highflowers, de PC doet het en werkt!
Het is zo ongelofelijk gaaf om iets waar je maanden naar toe werkt eindelijk voor je neus werkelijkheid te zien worden terwijl je het uitwerkt.

Ontzettend bedankt voor al jullie hulp! Ook de winkel bedankt voor de ontzettend vette en handige onderdelen voor casebuilders!

Het enige wat me nu nog staat te doen is het opmaken van het aquarium met de luchtslang en pomp voor bubbeltjes, rode kiezeltjes op de bodum en wat aquarium ornamenten.
Daarna nog de olie erin, en deze PC erin dippen!

Het laatste deel van deze thread komt in de komende dagen.
Overigens mag deze thread dan verplaatst worden naar het gallery & logs subforum.
Zie jullie dan!
 
Beste Highflowers,

Ik presenteer u:

de9537227fe91b7902ae2f90c45c2ea8.jpg


6ed35019a4fbf22288576964f819c7a9.jpg


Dank voor alle hulp!
Het werd erg érg gewardeerd!

Ook dank aan de Highflow webshop!
Alle bestelde onderdelen werken naar behoren.
Specifiek de standoffs, Bulgin power switches én vooral de thermometer van jullie zelf - GEWELDIG!

Nogmaals dank allemaal.

- Scott

PS: deze topic mag naar de buildlog eventueel.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
J Totale noob, deep dive, help aub. Handleidingen en Installatie Tips 11
C Random restarts HELP! Problemen & Oplossingen 2
R waterkoeling probleem a.u.b help Waterkoeling 16
M D5 pomp start pas na een minuut of 10. Please help! Waterkoeling 3
B New water cooling build - need help Waterkoeling 2
M HELP NEEDED - PCBUILT UPGRADE - AMSTERDAM Masterkint1982 Hardware & Software 4
T Help bij reparatie waterkoeling (alvast dank) Waterkoeling 1
W code 43 op gpu's !!! HELP Problemen & Oplossingen 2
D Chilling Time!! But not without your help.. Waterkoeling 6
T hi Freddy ,, sorry but I need your help again :D International Forum 1
T need help with shipping method to my country ( Saudi Arabia )! International Forum 5
H Help, Advies gevraagd! Waterkoeling 1
J HELP! Advies nodig voor simpele stille setup Advies Waterkoeling Setup 1
G HELP! Alphacool/Laing DDC T1 werkt niet goed Waterkoeling 7
M help ! pc wilt niemeer afsluiten !! Problemen & Oplossingen 7
J overclocking mijn 5930k help? Overclocking 11
Marc Laenen help... Problemen & Oplossingen 13
S Alstublieft help mij overklokken! Overclocking 9
M Help - Bitspower Z-150 thread cracked - Seeking compatible alt. Waterkoeling 0
P Help! Waterkoeling blijft warm! Waterkoeling 21
J waterkoeling droom eindelijk dichtbij, help Waterkoeling 11
D Old school waterkoeling niet effectief genoeg...help. Waterkoeling 3
M lawaai. HELP!! Waterkoeling 2
L Help voor crossfire AUB Overclocking 4
S Q9550 CPU overcloken, help.... Overclocking 53
Hightower help cod mw3 doet ket niet. Problemen & Oplossingen 1
Stephan---pro HELP !!! 24pin voeding kabel. Cases en Modding 6
C Gezocht (help) Front I/O panel Cosmos S. Cases en Modding 4
C Help??!?!?! Quadcore q6600 2.4 naar 3.6? Overclocking 6
Sw333t Game pc opbouw, need help Hardware & Software 44
J Watercooling voor mijn pc !! HELP !! Advies Waterkoeling Setup 5
Cygnitr0n Bij genoeg stemmen gaat ASUS ROG een mITX bouwen, help mee! Hardware & Software 1
P Phenom x6 1100T niet large fft stabiel help Overclocking 3
HighSpeed^ [HELP] PC valt uit tijdens het gamen Problemen & Oplossingen 1
G vraag om help met mijn case build. Cases en Modding 8
Mobomonster Mobo voor nieuw WC systeem - Ivy Bridge :-) help kiezen! Hardware & Software 21
T pc freeze bij casual surfen en 3dmark.. HELP!! Problemen & Oplossingen 19
P [Help] Geen flow in loop Waterkoeling 6
D Eerste WC-Build help nodig bij fitting/slang keuze etc Advies Waterkoeling Setup 6
N traag opstartende en zeurend moederbord??help? Problemen & Oplossingen 0
N traag opstartende en zeurend moederbord??help? Problemen & Oplossingen 2
4 help mijn eerste wc build!! Advies Waterkoeling Setup 15
S hoogte verschil met draaibare fittingen HELP! Waterkoeling 5
K PC start niet meer op na sleeven, gaat kort aan maar direct weer uit. Help!! Hardware & Software 8
T Help een man zijn dromen te verwezenlijken!(Waterkoeling setup advies) Advies Waterkoeling Setup 44
K Vloeistof op moederbord gelekt help Waterkoeling 7
R Help wanted Hardware & Software 1
Harjo [CANCELLED] Help Johnny met nieuwe Hardware Gevonden 19
DannyKiers Help een newbie bekend worden met waterkoeling en modding Advies Waterkoeling Setup 14
K Help bij nieuwe pc Hardware & Software 22

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan