+ Plaats een Reactie
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 49

Onderwerp: Radiator, gebogen lamellen/finnen/vinnen/fins

Member TheLawyer is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Sun 07-Dec-08
    Reputatie Macht
    4

Radiator, gebogen lamellen/finnen/vinnen/fins

Ik heb net vandaag mijn bestelling bij highflow binnen gekregen en ben echt superblij hehe, nu nog aansluiten, wordt de eerste keer dus zal wel even zweten en alles worden maar ach...

Alleen ik opende de doos van mijn black ice stealth 360 en zat die minuscule fins te bewonderen alleen zag ik dat er een paar niet helemaal precies zoals de rest zaten beetje gebogen leek het, dus mijn vraag is maakt dat uit of moet ik het melden en terug sturen of iets?

Weet niet of een plaatje nodig is, want misschien is het wel normaal of weet iedereen wel wat ik bedoel naja in ieder geval kan ik wel een foto maken als dat gewenst is, maar tot die tijd zou ik toch graag willen weten hoe of wat. De vloeistof loopt namelijk niet door die fins heen toch of juist weer wel?

Alvast bedankt!

Administrator Freddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond repute Freddy's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Reputatie Macht
    46
    Dit is helaas normaal.

Bijna geen enkele radiator heeft alle vinnen kaarsrecht.
    De lamellen (vinnen) zijn super dun en erg zacht.
    Bij de kleinste aanraking buigen ze al.
    Het is daarom voor de fabrikant eigenlijk onmogelijk om alle lamellen kaarsrecht te leveren.
    Hier en daar een plekje met gebogen lamellen is dus normaal.

Wat je kan doen is voorzichtig met een tandenstoker of iets anders de lamellen rechtbuigen.
    Zolang de doorvoerbuisjes onbeschadigd blijft, is er geen kans op lekkage.

Ingeschreven
    Sun 07-Dec-08
    Reputatie Macht
    4
    Is het dan wel slim om ze terug te buigen, aangezien het metaal dan "moe" kan worden toch?
    Bedoel als ie het zo doet is het wat mij betreft goed. En gaat het water wel door al die fins heen? Of gaat het door de metalen stangetjes die over de lengte van de rad lopen?

Administrator Freddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond reputeFreddy has a reputation beyond repute Freddy's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Reputatie Macht
    46
    Terugbuigen moet geen kwaad kunnen, als je het maar niet te vaak doet.
    Want dan gaat metaalmoeheid wel een rol spelen en breekt het af

Het water gaat niet door de lamellen, het gaat dus door de "metalen stangetjes".
    De metalen stangetjes geeft het warmte af aan de lamellen en de lamellen weer aan de omgeving.

Ingeschreven
    Sun 07-Dec-08
    Reputatie Macht
    4
    Oke man, wederom bedankt voor het snelle posten!

Morgen de grote dag dan gaat het beginnen hehe Nu eerst een mensenlijke waterkoeling met girlfriend

Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Reputatie Macht
    46
    menselijke waterkoeling met girlfriend...

Ga je wel foto's maken

Ingeschreven
    Sun 07-Dec-08
    Reputatie Macht
    4
    wie weet

Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Reputatie Macht
    46
    Ik bedoel foto's van jouw PC he, niet van jouw menselijke waterkoeling hahaha

Junior Member Dutchie is on a distinguished road Dutchie's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 18-Dec-08
    Reputatie Macht
    4
    hmm dacht al Freddy
    Foto's van haar dan he

Ingeschreven
    Sun 07-Dec-08
    Reputatie Macht
    4
    lol nou ik dacht idd dat je me gf bedoelde lol, maaruh ja ik ga denk ik alles stap voor stap fotograferen

edit: ohja voor ik het vergeet, bestaat er voor de rampage extreme 1 een sb waterblock? heb ek compatibility list bekeken, maar die hun daar aanraden komt totaal niet overeen met de vorm van de heatsink die er nu op zit
    Laatst gewijzigd door TheLawyer; 08-01-09 om 20:11.

Senior Member TheNumberOne has a spectacular aura aboutTheNumberOne has a spectacular aura about TheNumberOne's Avatar
    Ingeschreven
    Sun 14-Nov-10
    Reputatie Macht
    3

Beschadiging Radiator net nieuw uit doos

Hey mensen ik heb net een half uur geleden mijn pakket ontvangen en tijdens het openmaken kwam ik erachter dat er een deel van de radiator beschadigd is.
    Gebeurt dit vaker? Zou ik het product moeten terugsturen aangezien dit misschien een zwakke plek kan zijn :\
    Het gaat hier om een EX120 van XSPC

Hier een paar foto's

Doos van de radiator was ook helemaal geplet niet echt heel goed verpakt naar mijn idee.

Beginnend wc verslaafde Zehel will become famous soon enough Zehel's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 29-Sep-11
    Reputatie Macht
    1
    Kan het kwaad? Als je geluk hebt niet.
    Hoort het zo? Nee dus terug sturen. Je koopt een product zonder beschadiging toch?

Voor de zekerheid dat je een goed product hebt deze terugsturen en een nieuwe vragen.

Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Reputatie Macht
    46
    Dat kan geen kwaad en komt helaas regelmatig voor, er was al een topic erover en heb nu jouw bericht samengevoegd.
    Zie voorgaande berichten voor meer info.

“Be formless… shapeless, like water. If you put water into a cup, it becomes the cup. You put water into a bottle; it becomes the bottle. You put it into a teapot; it becomes the teapot. Water can flow, or it can crash. Be water, my friend…” Bruce Lee

"Float like a butterfly, sting like a bee." Muhammad Ali

Mark wwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond repute wwwicked's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 16-Jun-09
    Reputatie Macht
    49
    Persoonlijk vind ik dit nogal de easy way Freddy. In mijn ogen betaald een klant voor onbeschadigd product en dient dit ook zo geleverd te worden. Indien dit niet het geval is (door incorrecte verpakking van fabrikant / leverancier of door toedoen van de transporteur) dan is er in mijn ogen sprake van een ondeugdelijk product en dus reden tot retourneren.

Een spiksplinternieuwe auto met lichte schade accepteer je ook niet wanneer je een nieuwe onbeschadigde verwacht.

Om nog maar niet te spreken over een waardevermindering mocht TheNumberOne deze radiator later weer doorverkopen.

Het is niet om af te vallen tegen HighFlow, maar vindt dit wel erg krom.

Senior Member TheNumberOne has a spectacular aura aboutTheNumberOne has a spectacular aura about TheNumberOne's Avatar
    Ingeschreven
    Sun 14-Nov-10
    Reputatie Macht
    3
    Bedankt wwwicked voor je snelle reactie. Je hebt idd gelijk hiermee. Heb ook ooit een Trek8500 gekocht en daarin zat een kras. Heb toen een heel nieuw frame gekregen. Ik ga contact met HighFlow nemen of misschien even bellen en kijken wat ze hierop te zeggen hebben.

Beschadiging is waarschijnlijk opgelopen door de schroeven die tegen de lamellen konden drukken aangezien alles heel erg krap en tegenelkaar aanlag geduwd.

Ingeschreven
    Tue 22-Jan-08
    Reputatie Macht
    46
    Zie ook mijn bericht van 3 jaar geleden:

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Freddy Bekijk Berichten
    Dit is helaas normaal.

Bijna geen enkele radiator heeft alle vinnen kaarsrecht.
    De lamellen (vinnen) zijn super dun en erg zacht.
    Bij de kleinste aanraking buigen ze al.
    Het is daarom voor de fabrikant eigenlijk onmogelijk om alle lamellen kaarsrecht te leveren.
    Hier en daar een plekje met gebogen lamellen is dus normaal.

Wat je kan doen is voorzichtig met een tandenstoker of iets anders de lamellen rechtbuigen.
    Zolang de doorvoerbuisjes onbeschadigd blijft, is er geen kans op lekkage.
    Tis absoluut geen "easy way", maar wat wij doorkrijgen van de fabrikant.
    Als de lamellen uitzonderlijk veel zijn gebogen, bijvoorbeeld een heel vlak van 10 centimeter, dan is dat niet normaal en wordt er uiteraard omgewisseld.
    Maar vaak zijn kleine stukjes gebogen lamellen jammer genoeg niet te voorkomen.

“Be formless… shapeless, like water. If you put water into a cup, it becomes the cup. You put water into a bottle; it becomes the bottle. You put it into a teapot; it becomes the teapot. Water can flow, or it can crash. Be water, my friend…” Bruce Lee

"Float like a butterfly, sting like a bee." Muhammad Ali

Mark wwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond reputewwwicked has a reputation beyond repute wwwicked's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 16-Jun-09
    Reputatie Macht
    49
    Dat jij je daarbij neerlegt als HighFlow zijnde is jouw beslissing, maar hier hoort jouw clientčle niet de dupe van te zijn. Dat jij dit al jaren pikt van jouw leveranciers gaat er bij eerlijk gezegd niet in, wordt het niet eens tijd dat je daar energie in gaat steken?

In mijn ogen is het nog steeds een easy way, is het niet van HighFlow uit dan is het vanuit de fabrikant uit. Klant geeft duidelijk aan dat de doos van de radiator ook geplet was, duidelijk dus een flinke misser. Waar in deze de fout ligt (HighFlow, fabrikant of transporteur) maakt voor de klant geen ruk uit. Hij heeft HighFlow als relatie in deze en persoonlijk zeg ik: retourneren en omwisselen.

Wettelijk gezien is het al helemaal niet best, maar daar ga ik me niet tot wijden. Bovenstaande zou voldoende moeten zijn om het te snappen.

Ingeschreven
    Sun 14-Nov-10
    Reputatie Macht
    3
    Sorry Freddy als alles beter was verpakt had ik er waarschijnlijk een minder groot probleem van gemaakt. De radiator zat tussen het Mayhems water en gewoon de doos en zat helemaal plat gedrukt.(de doos van de radiator was ook helemaal ingedeukt) Bij de post zijn ze ook nooit rustig hier moet je op voorbereid zijn. Toen ik wou kijken of de radiator lekte hoor ik dat er duidelijk dat er iets rinkeld tijdens het schudden. Dat was bij mijn vorige 2 radiatoren ook niet van XSPC.

De prijzen en verzendskosten zijn al niet goedkoop bij highflow, dan verwacht ik wel dat alles goed verpakt wordt. Normaal zaten er nog kranten bij ter bescherming wat ik ook nog nooit eerder heb gezien maar het werkte. Nu was alles zomaar in een wijndoos gestopt zonder enige bescherming

Ik krijg ook net een mail terug dat ik de lamellen moet rechtbuigen. Ik ga contact met XSPC opnemen om te kijken wat zei zeggen. Ik vind het nu echt niet kunnen maar kijken of zij mijn mening kunnen veranderen.

Beste Roy,

Gebogen lamellen bij radiatoren kunnen voorkomen.
    Lamellen zijn zeer zacht en buigen al bij de kleinste aanraking.
    Deze kunt u echter gewoon weer voorzicht terug buigen.

Mocht het om een grote plek gebogen lamellen gaan, meer dan 10 centimeter, dan kunt u ervoor een RMA aanvragen.

Dat kunt u doen door een email te sturen naar rma@highflow.nl.

In het onderwerp: uw bestellingnummer en de productnamen.

(als dit niet vermeldt is in het onderwerp van uw e-mail, kan uw e-mail niet in behandeling worden genomen)

In de email: duidelijke probleemomschrijving, artikelnummers, aantallen, uw adres en overige belangrijke informatie.

Toevoegen: Foto's (optioneel, foto's versnellen de RMA afhandeling).

U krijgt dan een email terug met de instructies voor het terugsturen.

Kind Regards / Met vriendelijke groet

Added after 30 minutes:

Heb nu al een paar keer goed gespoeld maar er blijft wat rinkelen wat zou dit kunnen zijn?
    Laatst gewijzigd door TheNumberOne; 24-01-12 om 13:22.

Krabbegat bewoner corecrusher will become famous soon enough corecrusher's Avatar
    Ingeschreven
    Sun 04-Dec-11
    Reputatie Macht
    1
    dit zijn geen iet wat kromme lamellen dit zijn beschadigde lamellen
    er is iets tegen aan gekomen ,dus denk idd dat dit RMA is

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door k.3nny Bekijk Berichten
    alles wat horizontaal lig = verdoemd

Oldscool. k.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond reputek.3nny has a reputation beyond repute k.3nny's Avatar
    Ingeschreven
    Fri 29-Aug-08
    Reputatie Macht
    36
    Whahaha, jullie pakken dit zwaar op zeg

Ik heb zon 100? rads gehad waarvan zeker 80% nieuw bij freddy gekocht, Dit komt altijd voor!

tip van flip, pincetje en vinnen rechtbuigen, en een sprenkeltje matzwart met de spuitbus mocht het in het oog zitten, ow ow ow en dit noemen zich modders !

lamellen schade en rads is normaal! een mug buigt zon lamel nog om!
    Mayhem
    @k.3nny acutely just because you run 2 x DDC in you system doesn't give you lots of pressure at all. Your over head is still not as good as you may think.

+ Plaats een Reactie
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten