• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Reageer op onderwerp

Ik volg Visje66 en l3p. Het is idd zo dat ik mijn raid 0 ook gebruik als scratch disks (doe veel video) en dit levert mij toch een grote snelheidswinst op.

@visj66: Ivm de software raid ik heb zoals je misschien weet 2 x sataIII en 6 x sataII. Ik heb op 1 sataIII mijn ssd crucial c300 staan en op de andere sataIII staat mijn dvd brander. Dan heb ik op poort 5 en 6 van de sataII de 2 raid schijven staan van 1TB en poort 1, 2,3 en 4 van de sataII dienen voor mijn hotswap bays. Nu het probleem is, als ik in mijn bios RAID selecteer ipv AHCI dan kan ik dus in het CTRL+I menu de raid configureren en in windows booten. Maar als ik dan een schijf in de hot swap steek word mijn raid gebroken en is deze niet meer bereikbaar tot ik de schijf verwijder en herstart. Dus nu heb ik gewoon de bios op AHCI gezet en in het schijfbeheer de 2 schijven in raid gezet en volgens CrystalDisk haal ik toch +400MB read en ik dacht 375MB write. In de praktijk van mijn ssd naar de raid is ongeveer 220MB/s.

Terug
Bovenaan