• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Webdesigner - Danny Heijens - Convoi Exceptionnel

webdesigner

New member
0. Echte naam (Voor/Achternaam): Danny Heijens
1. Nickname: Webdesigner
2. Leeftijd: 32
3. Woonplaats: Goes (Zeeland)
4. Werk: Mosselboer :icon_biggrin:(specifieke taak: kwaliteitscontroleur)
5. E-mail: daneneef@zeelandnet.nl
6. MSN: geen
7. Xfire: geen
8. Hoe ben je bij HighFlow gekomen? De wondere wereld van Google en door mijn passie voor custom PC builds

Jouw PC: (Ik moet zeggen dat ik momenteel geen desktop meer heb staan. Ik heb mn oude bakkie onlangs gerestyled en verkocht aan een kennis van mij(fervent gamer). Ik ben wel binnenkort van plan om een nieuwe custom rig te bouwen, dus voorlopig zijn dit mijn gewenste specs):

MOBO: Asus maximus V Gene
CPU: i7 3770K (vanwege zijn multi-threading mogelijkheden)
MEM: 16 GB Corsair (vengeance of dominators, twijfel nog)
VGA: 2 x Asus GTX-680
SOUND: Stream over het netwerk, geen soundcard nodig in mijn setting
HDD1: SSD 128 gigs (alleen voor OS), samsung pro series of plextor
HDD2: SSD 128 gigs (voor progjes), samsung pro series of plextor
HDD3: 15 TB (ik save alle data op mijn 2 servers die thuis continue draaien)
OPT1: blue ray (merk maakt me eigenlijk niet zo veel uit)
OPT2: geen
PSU: corsair AX 860i
CASE: Maak ik zelf (heb helaas hoge eisen, dus ik kan maar beter zelf iets gaan bouwen naar mijn eigen fantasie)
OS: windows 7 ultimate (vind ik gewoon nog steeds het lekkerst draaien)
MON: 2 x 23 inch LED IPS (denk samsung of LG), wil het liefst 23 inch Eizo screen maar dat is beetje...chi chi ching kassa
KB: gewoon standaard keyboard
MOUSE: logitech performance mx
MOUSEPAD: goedkoop matje (Ikea dingetje :icon_super:)
HS: geen
SPRS: geen speakers op PC aangesloten (stream altijd wireless over het netwerk)
INET: Zeelandnet extreme(kabel) 160Mbps
Koeling: Water all around, weet nog niet wat en hoe precies, ben nog druk bezig met het samenstellen van diverse componenten(mede daarom mijzelf ook aangemeld op dit forum, ideeën opdoen en leren van andere mensen)


Hallo mede PC liefhebbers,

mijn naam is Danny Heijens, 32 jaren jong en woonachtig in het Zeeuwse Zuid Bevelandse landschap. Ik ben al vanaf mijn tienerjaren bezig met pc hardware en software. Toen ik ongeveer 15 was, kreeg mijn pa een lease pc van zijn werk(pa lief is technisch CAD en Microstation tekenaar/ontwerper). Tot groot ongenoegen van vaders :093: besloot ik toendertijd om zijn lease bakkie uit elkaar te halen zodat ik mijn nieuwschierigheid naar hardware kon sussen. Zo is het eigenlijk begonnen.

Tegenwoordig ontwerp en bouw ik naast mijn werk veelal websites voor vrienden en nu ook voor opstartende MKB bedrijfjes. Dus mijn passie, naast custom building, ligt grotendeels bij het ontwerpen. Ik gebruik veel grafische software zoals: adobe photoshop, adobe dreamweaver, adobe flash, blender(3d design), etc. In de avonduurtjes leg ik soms particuliere netwerken aan en doe ik hard mijn best om software te leren schrijven.

Ik ben autodidact en heb dan ook alles zelf aangeleerd. Durf wel te zeggen(zonder egoistisch over te komen), dat ik van nature een groot bouwkundig inzicht gepaard met een flinke dosis creatieve fantasie heb. Ik ben al even aan het rondsnuffelen op dit forum en dan voornamelijk bij de build logs en ik moet zeggen dat het kwijl me af en toe uit de mond loopt. Super creatieve en mooie builds heb ik voorbij zien komen, dus wil van deze gelegenheid gebruik maken om mijn complimenten te geven naar iedereen op dit forum.

Voor wat betreft mijzelf heb ik al tegen de 100 builds om mijn naam staan, die ik eigenlijk altijd voor vrienden, kennissen en familie heb gebouwd. Dit varieerde van een simpel huis tuin en keuken pc'tje tot zware custom game rigs. Zoal ik al bij het kopje "Jouw PC" heb aangegeven, ben ik van plan om nu eindelijk eens zelf mijn droommachine te bouwen en dat ik dit dan ook op het forum wil plaasen in een build log. Ik hoop dat ik tijdens de build vele tips en trucs van jullie mag ontvangen, aangezien een extra paar ogen altijd meer zien dan 1.

Mijn huidige setting bestaat uit 3 laptops, 2 tablets, 2 servers(Thecus, geweldige machines), een mediaplayer en een aircooled intel quadcore HTPC'tje voor familie-doeleinden(filmpje kijken, fotos kijken, uitzending gemist, je kent het wel). Voor de rest ga ik veel plezier beleven om alle verhalen en builds te lezen en natuurlijk ook om te spieken naar de fantastische foto's op dit forum.

Ik hoop dat jullie nu wat meer te weten zijn gekomen over wie ik ben en een big thumbs up voor dit forum.

tot gauw,

Danny
 
Welkom!

Eén opmerking, waarom een SSD van 128GB alleen voor je OS? Dan heb je een hoop (Dure) ruimte die je niet gebruikt.
Ik zou dan of een RAID 0 doen met twee dezelfde SSD's, of als je perse een SSD voor je OS wilt, eentje van 60GB nemen.
 
Fotootjes komen eraan, zal binnenkort ff een camera rondje doen :icon_smile:

@ k.3nny, ah kijk eens aan nog iemand die geniet van het zeeuwse landschap. Terneuzen lees ik bij je locatie. Klein afstandje, alleen even de westerscheldetunnel doorkarren. Heb zelf nog familie wonen in Kloosterzande.

@ DutchChilles, mmm ja daar zit wel logica in wat je zegt, wil toch 2 SSD's hebben maar kan inderdaad wel een wat kleinere SSD nemen voor mijn OS.
 
ik zou toch voor 120 gb gaan.
tegnewoordig haal je 60 gb voor 60 euro
en de 120 gb al voor 90 euro.
120 gb is ook handig want dan kan je er ook nog games, adobe photo shop en alles op zetten.

ik zou voor 2 x 60 of 1 x 120 gaan hoor


zul je waarscheindlijk meer aan hebben
 
Waarom zou je 30 euro meer uitgeven voor iets wat je toch niet gebruikt. Webdesigner wil per se een aparte SSD voor zijn OS, en daar is niks mis mee. Dan heb je aan 60GB meer dan zat. Daarnaast een adobe pakket en een paar games draaien op een 128GB SSD moet kunnen, ligt er natuurlijk wel aan wat en hoeveel je er op wilt zetten.
 
Welkom op 't forum webdesigner. Dat is een mooi rig wat je daar gaat maken ;)
Even kort over die SSD's, Een 120GB SSD als OS partitie is wel aan te raden. Ten eerste kan je niet alle software op een andere partitie installeren, bij sommigen is er geen keus. Ten tweede is er bij 64 bit windows 7 de SysWoW64 folder die groeit iedere keer je een programma installeert, ongeacht waar je dat programma installeert, en deze kan eveneens niet verplaatst worden. Ten derde is het zo dat je voor optimale config de 'basic' programmatjes, op je OS disk wilt, en enkel de programma's waar je echt performance van verwacht (denk games, photoshop, etc) op je programs disk wilt. Let dus op met lukraak dingen aanbevelen...
 
Thanx allemaal voor het warme welkom. Ik blijf toch maar bij mijn eerste gedachte om 128 GB SSD voor OS te plaatsen. Ik vind persoonlijk dat SSD's niet extreem duur meer zijn tegenwoordig en ik ga niet kijken op een paar euro voor mijn build.

Volgende week maar eens ff wat spullen bestellen zodat ik aan mijn build kan beginnen. Word vervolgt :icon_winkle:
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan