• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

VR / Virtual Reality: PlayStation VR, Oculus Rift, Quest 2, HTC Vive, SteamVR Valve Index etc.

Freddy

Administrator
Forumleiding
Ik wil wel heel graag de Oculus Rift, maar de prijs is mij nog te hoog.
Met de PS4 VR is het wel een stuk betaalbaarder en Star Wars lijkt me super vet in VR :)

Wie heeft zich al gewaagd aan VR of is het van plan?
En welk systeem?
 
Nog niemand hieraan gewaagd? We zijn 6 jaar verder :sarc:

De prijs is nu redelijk betaalbaar, een Oculus Quest 2 voor 350 euro.
En dan heb je volledig draadloos, een ingebouwde PC, bijna 4K beeld en 2 controllers :)
 
Maar wat kan je ermee dan? Welke toepassingen?

Ik heb net even gekeken en de beschikbaarheid na 6 jaar doet me denken aan de toepasbaarheid van de Novint Falcon.
In eerste instantie erg gaaf en veelbelovend, maar uiteindelijk te weinig ondersteuning van software ontwikkelaars.
 
Nog niemand hieraan gewaagd? We zijn 6 jaar verder :sarc:

De prijs is nu redelijk betaalbaar, een Oculus Quest 2 voor 350 euro.
En dan heb je volledig draadloos, een ingebouwde PC, bijna 4K beeld en 2 controllers :)

Ik heb zojuist een Valve Index set gekocht.

Your Valve Index order is confirmed.​

To ensure a smooth setup when your hardware arrives, be sure to grab the latest and greatest video drivers from NVIDIA or AMD and Pre-Load SteamVR and any VR titles you're excited to play.

Heb 3 maanden de eerste HTC Vive geleend van een kennis, lage resolutie dat wel maar de tracking van de controllers, roomscale gamen dus beetje loop ruimte, VR simracen is simpelweg echt geweldig.

Games zoals Beat Saber zijn echt goed voor de conditie.
 
Ik wil o.a. de optie verkennen voor een virtuele winkel voor HF.
Producten virtueel in je handen hebben en bekijken enzo, door de winkel lopen etc.

Maar natuurlijk ook gamen, het eerste spel wat ik op heb geprobeerd is het boksspelletje Thrill of the Fight.
En woowwww, dat is best realistisch, graphics zijn crap, maar hoe de tegenstander voor je staat, de afstand, snelheid/reactie etc. is gewoon goed.
Na 3 minuten 'vechten' was ik zwaar aan het ademen en zweten, alsof ik echt aan het sparren was.
Ben heel erg positief verrast en dit ga ik vaker doen :)
Is gewoon een volwaardige training als je dit een half uurtje (of langer) doet :D
 
al enkele jaren mijn ITX-bakje gebouwd met aangesloten Oculus Rift S...

qua games zo oa Wrench (auto-mechanieker spelen), EuroTruck-Simulator2 (niet echt VR-spel, maar met stuur, pedalen en schakelpook, en dan die VR-bril erbij kom je wel links en rechts te kijken voor spiegels enz), Creed (boksspel naar gelijknamige films die vervolg waren op Rocky)

*genoeg plaats voorzien, want na uppercut tegen tegenstander die even ver bleek te staan als een kast in je speelruimte maakt de pijn in je vuist eens zo realistisch :ROFLMAO:

en meerdere apps die eerder toerisme of documentaire zijn zoals bezoek aan "het achterhuis van Anne Frank", Sixtijnse kapel, witte huis in Washington,... die geweldig zijn voor mensen die niks van drukte moeten hebben zoals ik...
 
Ik heb vandaag mijn eerste (en hopelijk ook laatste) VR verwonding opgelopen met tafeltennis :sarc:
De tegenstander speelde een bal vlak achter het net, zoals ik het normaal gesproken in echt doe, leunde ik met mijn linker hand op de tafel om de bal te pakken.
Nu was er natuurlijk geen echte tafel, ik zakte door kwam met mijn rechterhand tegen een rand van een kast, lelijke snee aan een vinger een pijnlijke pols, maar gelukkig heb ik niks gebroken :sarc:
Was ff schrikken man, hopelijk gebeurd het niet nog een keer lol
 
Dat kan met dat ding? dat is wel echt stukken beter hoor.

Toen Thierry hier was om die Vive te checken ging het staand allemaal prima, maar zodra die in Assetto Corsa ging zitten was het niet eens 1 rondje. Kerel werd echt kotsmisselijk.

Dit is wel een aanrader:

En dit is ook echt een hele vette, gratis en met online co-op. Je moet wel beetje stalen zenuwen hebben. :ROFLMAO:
 
Ja de link is wel ideaal, kan je dus ook gewoon Steam spelletjes spelen.
Graphics was niet zo heel scherp, maar dat ligt aan mijn instellingen als ik zo even snel vind op Google.
Doe nu ff een plaatje van de juiste instellingen hier in de bijlage voor mezelf, kan ik vanavond als ik thuis ben proberen :)

Maar Thierry is dus niet de enige, ik herkende het gevoel al en stopte op tijd, anders was ik zeker ook flink misselijk geworden :sarc:
(had dit al met Tafeltennis meegemaakt, de bal volgen enzo werd ik ook misselijk van, maar omdat ik niet wilde verliezen bleef ik door gaan, daarna was ik een paar uur ziek :()

Gratis? Die gaan we proberen! xD
 

Bijlagen

  • Assetto Corso settings.png
    Assetto Corso settings.png
    324,6 KB · Weergaven: 2
Ik heb serieus echt nergens last van. Kan zo een uurtje racen met dat ding op.
Gisteravond 45min Half Life Alyx. 45min in dingen poeren, middelvingers opsteken en zooi omgooien. Misschien toch eens serieus de game gaan spelen. :sarc:
 
Wat een luxe! Ik wou dat ik er ook minder/geen last van had, maar goed, als het goed is wen ik er automatisch aan, elke dag een beetje "trainen" :p

Half Life Alyx ziet vet uit, als die een keer in de aanbieding komt, wil ik die ook wel :)
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan