• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

The marathon bass

Vannos

upgrading.......
pas naar een meeting geweest zag veel zelf gemaakte subs en heb er al 1 zelf gemaakt die goed uitpakte kwa geluid. Maar deze moet nog beter worden het word iedergeval geen 1 dags sub. Heb nu een weekje vakantie :) dus ga rustig aan werken. Ben van plan om morgen om het hout te gaan en de bedrading + aansluiting voor aan de buitenkant.

Het soort houd voor mdf 4 of 5 mm dik.

Bedrading zal ongeveer 3 mm dik worden.

Woofers: Marathon high thermal capacity voice coil 400 watt
standard series. Hier heb ik er 2 van wil ze ook in cross over zetten/proberen.

hier nog foto van de woofers + klad tekening.

16h271e.jpg

igxm35.jpg

9a4jdy.jpg

cross-over
2rcl8hj.jpg

Afmetingen
vobl8j.jpg

heb zelf nog een boven frees om te proberen om de sub in het hout te laten vallen
zodat de woofer niet uit steekt.

Laatst bewerkt:
Kan je aub genoeg uitleg en foto's in jouw updates plaatsen? Heb hier zelf nog een subwoofer liggen en zou ook graag een nieuwe kast ervoor hebben... (te groot nu)

Kan je aub genoeg uitleg en foto's in jouw updates plaatsen? Heb hier zelf nog een subwoofer liggen en zou ook graag een nieuwe kast ervoor hebben... (te groot nu)

Zal het zo duidenlijk mogenlijk maken. Gebruik zelf geen winisd omdat ik niet alle gegevens heb van de woofer. Als je idd alle gegevens van de woofer hebt moet je winisd is proberen.

een gepoorte kast heeft veel meer rendement ik zou beginnen met een kist van 56 liter en een poort van 10 cm doorsnee en 28 lang is vrij algemeen dan gaat je sub harder klinken als je er wel genoeg vermogen op set.

Je kan ook een kist van 22 liter maken en als dat niet goed klinkt op vullen met los schuim dan wordt je kist 10 procent groter want je woofer denkt dan dat hij in een grotere kist speelt.

En gepoort gaat altijd harder mits er genoeg vermogen op voorraad is.

ok zoiets dacht ik al. heb inderdaad ook ongeveer 10 bij 28cm open poort bij me andere sub. Dus bij deze komt er ook een opening in. Ik leg er een 720w versterker achter. denk dat het wel genoeg is, anders moet er toch een andere komen van 800-1000w

Me andere zelfgemaakte sub is 42 liter dus 21L per sub. deze zullen rond de 15/18L liggen ongeveer. Quad laat jij de kast dicht of maak je een opening in de kast?

Ik maakte altijd twee poorten van 10cm doorsnee voor de druk , zonder poorten heb je een minder diepe bass en dat is meer voor hifi freaks ipv decibel freaks :)

vergeet geen bruis lijm tussen de planken te gebruiken en kit zodat de lucht echt via de poort weg kan

en begin als je amp aanstaat zo laag mogelijk en dan steeds harder totdat ie vervormt en daarna een klein stukje terug set wel je radio op drie kwart zodat je dan het beste kan afstellen

Jup ik gebruik gewoon houtlijm. En kit daarna de randen af. hehe ik spuit de kast niet. Vind ik ook niet mooi gebruik gewoon zwart vilt ziet er mooier uit.

Het midden uitgetekent
2ypkh8i.jpg

uitgezaagt
24ozndc.jpg

Echt niet veel voor al het MDF was ik 13 euro kwijt.

Verder heb ik de gaten nog gemaakt aan de bovenzijde.
doorsnede van 10 cm voor de bassreflexbuizen.

2q2h9nn.jpg

2py509j.jpg

Die buis is nog als voorbleed wil zelf zilveren buizen er in. Dat lijkt me mooi staan met de zwarte bekleding.

Morge weer verder. Dan ga ik met de souverijn boor aan de slag heb al gaten geboord waar ik schroeven in wil hebben.
Daarna ffe de stad in om te kijken of ik 10cm bassreflexbuizen kan halen.

En waarschijnlijk ga ik ook met de bovenfrees aan het werk voor de plaat op de voorkant zodat je de bevestigings gaten niet ziet. maar alleen de rand van de woofer

Laatst bewerkt:
vergeet geen bruis lijm tussen de planken te gebruiken en kit zodat de lucht echt via de poort weg kan

en begin als je amp aanstaat zo laag mogelijk en dan steeds harder totdat ie vervormt en daarna een klein stukje terug set wel je radio op drie kwart zodat je dan het beste kan afstellen

ja moet het zowiezo nog afstellen. Er komen ook iets dikkere + en massa kabels in. met een zekering van 60amp.

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D bass shaker ? Electronica 6
Sw333t [GEANNULEERD] Philips AK-141 2-weg Bass Reflex speaker set Verkocht 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan