• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Spuiten, verven, kleuren etc.

ik ben zelf spuiter van beroep.

en mss post ik binnekort wel een video van hoe ik me case spuit, wat die kerel hierboven doet (in de filmpie's) is nogal overdreven

en ik ga me case niet schuren, maar stralen :D + heb toegang tot gratis verf + spuit matariaal

ga me case denk NS geel maken, of metallic zilver, met blanke lak eroverheen

maar het is mijn ogen overbodig om je case met 5 verschillende korrels (nat) te schuren

zonde van je tijd :D

Hoeveel kost het, om het door jou te laten doen?

Laatst bewerkt:
weet niet beun eigenlijk nooit kwa spuiten, alleen met schilderen...

en wat moet je nou vragen om een case te spuiten

zal ik ook moeten overleggen met de chef, ze zijn niet zo gediend van beunen bij de NS
maar moet te regelen zijn!

leuk filmpie ook dit!

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=Q_YY83dGbEI[/ame]

idd leuk filmpie wijt :) zij hebben ook wel de spullen ervoor :)
de meesten van ons moeten het doen met spuitbussen en adem in houden of een slecht werkende "kluitenvanger" stofkapje

wat ze alleen niet gedaan hebben is na de primer effe nat schuren... dit zie je duidelijk anders had de glans veeel mooier geweest...

Vrij overrated dat nat schuren als je hem 2 keer spuit, glimt het ook super mooi I.C.M Blanke lak.
je moet alleen de onzuiverheden eruit schuren met een fijne korrel zie je daarna niks meer van

of je moet echt voor autolak kwaliteit gaan... maar zal je ook duurdere verf moeten kopen.

ben zelf nog bezig met ideeén opdoen voor me case, ga het denk ik doen als ik me hele PC weer uit elkaar houd voor onderhoud

Laatst bewerkt:
Ik heb al eens een kast in plakplatic gedaan.

Op de vlakke stukken een makkie, op het aan alle kanten rond lopende
front rampzalig, vergt echt wat oefening.

Wie het ook wil gaan doen, zorg dat je een föhn bij de hand hebt.
Daar krimpt de folie van de ene kant iets van en van de andere kant wordt
het juist iets rekbaar.

Toen de rechter kast kwam was de witte Compaq kast echt geen porem meer.

Bijlagen

• 2_PCs.jpg
    2_PCs.jpg
    91,6 KB · Weergaven: 29
Ik zou graag alternatieven zien zoals poeder coaten thuis. Moet doenbaar zijn thuis met behulp van een compressor maar weet enkel niet goed hoe.

Natuurlijk kun je met een dikke tuut met geld een installatie kopen die
een poeder coat bedrijf ook gebruikt. I.c.m. een riante schuur .....

In de praktijk:
De poeder gaat er met statische lading (soort magnetisch) op en gaat
daarna door een oven.
Aan een simpele compressor ga je dus bij lange na niet genoeg hebben.

Gewone spuitlak, of mischien zelfs 2 componenten lak zal nog gaan met
een compressor omdat dat op de normale manier droogt.

Ik heb het al taloze keren zien gedaan worden met een spray gun (van 50 en een gewone compressor hoor. Enkel het poeder statisch laden kan ik niet. Wat je daarvoor nodig hebt weet ik niet juist maar een dikke tuut geld zal het wel niet kosten denk ik.

Die statische lading creëer je met een relatief hoge spanning zodat
je positief en negatief geladen deeltjes krijgt.

Persoonlijk denk ik dat je beter af bent met een spuitbus dan met een
met huis-tuin-en-keuken middeltjes gebouwde poeder coat rig.
Voor een mooie strakke laag komt daar nog best wat bij kijken.

Een plus puntje is dat je de kosten kunt delen door 2 omdat een
gewaarschuwd mens voor 2 telt ;)

Je moet ook zorgen dat je een oven hebt die groot genoeg is voor de dingen die je wilt gaan coaten, en wss kan je het poeder alleen in grote hoeveelheden kopen. Dus het is alleen interessant als je een hele boel dingen wilt gaan coaten anders zou ik er de tijd/geld niet gaan insteken.

Om statische elektriciteit (= hele hoge spanning bij lage stroom) op te wekken heb je trouwens iets in de vorm van een Van der Graaff generator nodig.

Ik zit in België en zou geen idee hebben maar ik het powder coaten kan laten doen alsook het laser cutten. Morgen eens op zoek gaan. Ik ga niet met een dremel een window in een TJ07 maken hé. :)

Hoe staat spuiten (door een spuiterij) kwaliteittechnisch tov coaten?
Ik denk dan voornamelijk aan krasvastheid.

ik heb nu een coolermaster cosmos s. Deze wilde ik eerst verkopen om een andere kast te kopen maar ik denk erover om de kast gewoon te spuiten (Alu en plastic onderdelen).

Ik heb zelf wel eens een kast gespoten maar dat was niet bepaald krasvast, bijv met het plaatsen van mij dvd spelen kraste alles er al af.

Dus ik vraag me af hoe sterk het is als je het laat spuiten door een spuiterij. Autolak is volgens mij aardig krasvast (en je kan er krassen uitpoetsen)

En hoe is het prijsverschil tussen spuiten en coaten?
Heeft iemand hier ervaring mee?

Sorry voor de vele vragen maar ik wil een verstandige keuze maken en niet achteraf spijt hebben van mijn keuze.

Coaten is the awnser. Ik heb mijn kast eens wit laten spuiten en daar sprong de lak er ook af na een tijdje. Coaten is het meest krasvaste. En ja je kan wel de krassen eruit poetsen maar na een tijdje is het ook niet meer zoals het was hoor!

Prijsverschil is er nauwelijks. In mijn geval ten minste.
Ik moest voor het spuiten 50 euro betalen.(in duitsland, waar ik woon en ook nog eens zwart) en voor het coaten betaal ik heel varierend maar daarmee kom je hooguit aan 70/100 euro met iemand die het goed doet.

dus voor het meeste plezier en meest onderhoudvrij:
COATEN.

En hoe zit het met spuiten van plastic (bijvoorbeeld de buitenkant van de cosmos s) blijft dat een beetje zitten of gaat dat ook snel weer los?
Dat zou namelijk wel zonde zijn.

Dat zou ik niet weten eerlijk gezegd! ik denk dat het best te doen is. Maarja autolak is niet het meest krasvrije natuurlijk. Je kan het proberen, maar ik denk dat je redelijk moet betalen voor wat plastic werk..

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
S PC case laten spuiten HighFlow Forum 9
F Fittingen spuiten Waterkoeling 2
Dave-V [CLOSED] Iets laten spuiten? Gesloten 14
Viepert Hulp met spuiten gewenst. Cases en Modding 15
sir serial Mobo spuiten :eusa_clap: Cases en Modding 41
K Bepaalde verf? Om je case te spuiten. Cases en Modding 6
M Radiator spuiten Cases en Modding 4
K Binnenkant case spuiten Cases en Modding 3
M5rvii Cosmos S, welke kleuren zal ik spuiten? Cases en Modding 15
MonsterEnergy Case spuiten hoeveel grid? Cases en Modding 21
Katsie acetal spuiten? Cases en Modding 7
BlackCurry versterker zwart spuiten. Cases en Modding 12
Foxdelta-Mods Radiator Spuiten Waterkoeling 7
R Tips spuiten behuizing Cases en Modding 2
Joren Voeding spuiten, wat nodig? Cases en Modding 11
dietje1908 cm stacker spuiten Cases en Modding 6
E Binnenkant kast verven Cases en Modding 7
Blackruby Plastic verven? Cases en Modding 13
Freddy MTN Spuitbussen/lak alle kleuren, voor ieder wat wils :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Freddy CableMod Foam en Magnetic LED Strips, alle kleuren en RGB kits HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Sharkoon SATA kabels in allerlei lengtes en kleuren HighFlow Computer Cooling Shop 3
Freddy Sleeved Cable Kits voor bijna elke PSU en bijna alle kleuren van Cablemod! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
DieHard [CANCELLED] Rond de 72 LED's in verschillende kleuren Verkocht 5
olympus Kleuren kalibratie Problemen & Oplossingen 4
M Paars/zwart of Noctua style kleuren? Waterkoeling 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan