Hier een topic op xs waar Hondacity de temps van twee kaarten in parallel bekeken heeft. Beide kaarten op load hebben gelijke temps. Daarna een discussie over waarom het wel of niet zou werken of beter of slechter zijn dan in serie. Skinnee verteld in één van de laatste posten dat hij er ook even naar zou kijken. Helaas komt i er niet op terug.
Feit blijft dat het werkt, hoe het ook werkt. Als de ene kaart werkelijk zoveel minder flow zou krijgen, dan zou dat zich in de temps uit moeten drukken. Alhoewel die daling in temps natuurlijk zo klein kan zijn geweest dat de tempsensoren gebruikt dat niet kunnen registreren. (Jammer dus dat Skinnee zijn spulletjes er niet op los gelaten heeft. )
Maar aan de andere kant buiten al de graadje meer of minder discussies om: de graka's zullen niet veel beter gaan overklokken van een graadje meer of minder.
De kaarten parallel staat imho meestal een stuk strakker en geeft ook nog eens een optie om de slangroute anders te laten lopen. Dat kan soms ook handig uitkomen en een rede zijn om voor parallel te kiezen.
Een parallel lopende loop in de main loop is denk ik weer een ander verhaal. Dat is in de meeste gevallen niet zo goed. Het water zal dan het meeste stromen door het gedeelte met de minste weerstand.
edit: die kaarten op dat (prachtige) plaatje in de openingspost zijn anders aangesloten dan de kaarten in Hondacity z'n testje:

Of dat wat uitmaakt? Zou allemaal uitgetest moeten worden. (of dat is het al...ergens...ik volg de laatste tijd niet zoveel wc dingen meer.
)
/edit
edit 15/08/2010: Hier nog een test van hondacity.