• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Schroeffitting op koperleiding 12 MM

88Gamer88

The Black Mozart Restyle
Heey mede Highflowers.

Ik vroeg me af of er mensen zijn met ervaringen van dit.

Ik heb 2 koperen leidingen van 12 mm en hier op wil ik Schroeffitting bevestigd hebben.
Nu heb ik 3/8 ID - 1/2 OD fittingen (dus diameter van 12.7 mm) maar als het schroefdraad er af haal zou ik op 12 mm komen.

Nu vroeg ik me af, als ik de fitting in de leiding doe en dan rond om af soldeert zou dat voldoende zijn ?
Of is dat snel lekkage gevoelig ?

Of heeft iemand een beter idee ?

MvG
Clint
 
met een schroeffitting kom je ook niet verder hoor haha, ga je alles vastsolderen? en wat denk je dan wat die knelring doet? geen ene kut :p haha.

Tis het een of het ander :p schroeffititngen kan je niet combineren met copper piping :p
 
Misschien dat ik het verkeerd heb uit gelegd :$,
Ik heb de term schroeffitting gebruikt, maar misschien had ik beter gewoon fitting kunngen zeggen :p ?

Ik heb effe snel een voorbeeldje gemaakt met wat ik bedoelde.
schets.png
 
Dan zou je beste wat dikkere koperpijp zoeken waar 1/4 in kan tappen.
Schroefdraad Tap Kit G1/4

Ja daar had ik indd ook aan gedacht, maar kan jamer genoeg niet dikker dan 12 mm kwijt.
eigelijk is 12 mm al te dik.

Dat is indd anders :p

dat met je afbeelding gaat daarom wel gewoon :D!

Ja dat dachte ik later al, ik noem ze zo altijd :p.
Heb effe wat geprobeerd zo als te zien hier onder op de foto, moet alleen nog wat meer draad weg halen dan zou ik het kunnen solderen.

IMG_20130705_172609.jpg
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Slader 13MM (1/2 ID - 3/4 OD) Monsoon Schroeffitting white HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
P [IN-ACTIVE] 10x 13MM (1/2) Feser Schroeffitting - G1/4 Verkocht 4
H [GEZOCHT] EK-CoolStream RAD XT (120),10MM (3/8 ID - 1/2 OD) EK-PSC Schroeffitting Gevonden 2
canonchiel [IN-ACTIVE] 13MM (1/2) Koolance Schroeffitting Paar - G1/4 (7 stuks) Verkocht 0
Adam Vandervorst Monsoon Schroeffitting Waterkoeling 5
O Bitspower 90 graden dual rotart schroeffitting 1/2 ID 3/4 OD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
XenoMorpH Feser Schroeffitting 90 graden lekt? Waterkoeling 5
arwin74 [VERKOCHT] 13MM (1/2) Feser Schroeffitting - G1/4 Verkocht 3
M 13MM (1/2 ID - 3/4 OD) Bitspower Schroeffitting 90 graden Rotary - G1/4 Matt Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
I Schroeffitting, hoe strak aan draaien? Handleidingen en Installatie Tips 5
O Welke slang past op 13MM (1/2) Bitspower Schroeffitting? Waterkoeling 2
A 10MM (3/8 ID - 1/2 OD) Feser Schroeffitting 45 Graden Rotary - G1/4 niet meer in sho HighFlow Computer Cooling Shop 1
J Verschil tussen schroeffitting en fitting+slangklem (koppeling)? Waterkoeling 2
Alex T-stuk met schroeffitting HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
A 10MM (3/8) Schroeffitting 90 graden - G1/8 gezocht Waterkoeling 0
D lekkende haakse schroeffitting Waterkoeling 7
R Slangklem, TFC Herbie Clip of Feser schroeffitting? Waterkoeling 3
Freddy Als eerste in NL: Schroeffitting voor 1/2" slangen!! HighFlow Computer Cooling Shop 10

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan