• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Richard_d 's PC

Wij werken hier niet samen met de Amerikanen, wel wat met de australiërs maar zeker niet veel. We boeken opzich goeie vooruitgang denk ik, maar het is hier nog LANG niet klaar. Het is overigens wel rustig tegenwoordig op die bermbommen na!

Je kan natuurlijk ook 3/8 slang pakken, ik heb hier uit een ver verleden (lol) nog wat 1/2" ID Tygon liggen, maar dat heeft dus een buitendiameter van 19,2mm... dat is echt dikke lompe slang als je het mij vraagt.
Ieder zijn smaak natuurlijk.

PS Hung gadverdamme cracker trekker, wie verzint zulke zooi lol xD :D

Een dunnere slang lijkt mij ook persoonlijk mooier, misschien moet ik daar nog maar eens naar kijken! Heb zowieso nog genoeg vragen :p

Edit: Hoe kom ik uit met die pomp die ik uitgezocht heb als ik over ga naar 3/8 slangen en fittingen? Moet ik dan een verloopstukje er tussen plaatsen? En knijpen die slangen dan niet mijn doorvoer van de pomp af??

Laatst bewerkt:
over de pomp.

heb je hier wat aan?: SWIFTTECH

zo monteer je het erop.
met een klem zet je de 1/2 tube vast.

maar met een kleinere slang, zal je flow meer weerstand krijgen.
En pas op dat je niet te sterker pomp er op zet, bij een te dunne tube.(meer kans op lekkage door hogere druk. )

ik zou voor 2 loops gaan, met 1 rads van 12 cm kan je wel een 4870x2 koelen.
en de cpu kan je ook met 1x12 cm koelern (wel met een goede rads)

het ziet er ook mooie uit.

dus ipv :Laing / Swiftech DDC-1Plus MCP355 12V

2x van deze Black Ice GT Stealth 120 Black. (meer prijs 20 euro)

ipv deze :Swiftech Apogee GTZ + Hold Down plate for Intel i7
deze: EK-Supreme Plexi minder prijs 20 euro

haal je weer terug met de kosten en prestatie is bijna hetzelfde.

ipv deze EK-Multioption Reservoir 250 rev.2 + Swiftech MCP655 80+40 = 120 euro.

deze 2x Laing DDC-1 MCP350 12V 56,-
+2x XSPC Laing DDC Acrylic Reservoir 27,-
totaal = 56+27= 166 euro.

meer prijs van +/- 70 euro (incl klem en fitting en vloeistof), maar het zal je in de toekomst of bij onderhoud een stuk elende besparen.
en het zit er ook leuk uit als je voor iedere loop andere kleur vloeistof in doen.

+ je bespaard 1 ventilator :D wat minder geluid betekend.

@Hung: Ik kan me er wel wat bij voorstellen hoe die slang eropgaat maar hoe gaat het met een kleinere diameter op die pomp?(3/8) Kan dat met verloopstukjes of wat? Denk dat ik dan liever dikkere(1/2) slangen gebruik dan lelijke verloopstukjes ofzo. Of dunnere slang en ander pompje misschien.... Ach heb nog een dikke maand om te kiezen :p

Wat betreft die dubbele loop, dat hoeft voor mij niet zo, ik vind die onderdelen die ik nu uitgezocht heb mooi bij elkaar passen en al die toeters en bellen lampjes en kleurtjes hoeven van mij niet zo. Ik hou persoonlijk wel van strakke setups en oc'en ga ik toch niet extreem doen. Wat zou de functionele meerwaarde ervan zijn?

Wel bedankt voor je tip natuurlijk he! Stel het zeer op prijs!

Laatst bewerkt:
nee als het goed is heeft elke pomp G1/4" aansluitingen en kun je dus zo'n beetje alle fittingen erin draaien.

In dit geval zitten ze wel vast hoor:
MCP655.gif

Niet te vervangen, tenzij je andere top gaat gebruiken op de pomp natuurlijk:
detailed_image_3465.jpg

Je zet er dan gewoon de fittingen in die je wilt.

Hmm zou kunnen maar dan komt er nog eens 60 euro overheen, wat is nog meer de meerwaarde van een andere top?

Ps: Eindelijk terug op Kamp Holland! Laatste patrouille gereden en over 2,5 week thuis!!!! YES! (Nieuwe computer kopen)

Ik heb niet gekeken naar de prijzen, ben net terug man "Give me a break" ;) Ik denk dat ik dan zon andere top zeker ga overwegen omdat ik wel een strak "freak" ben.
Wat betreft Sli/Crossfire dat zal in de toekomst vast en zeker nog wel komen. Ik zal het allemaal bijhouden hier op het forum :)

Nou heb de bestelling voor de waterkoeling vanochtend gedaan, heb er een andere top bij gedaan en 10mm slangen vond ik toch mooier, en veel duurder was het ook niet. En de Mario kart krijg ik er ook bij als het goed is :D Ben benieuwd!

Laatst bewerkt door een moderator:
Tygon 3/8 clear met blauwe vloeistof :)

Ik ga zeker overal uitgebreid verslag van doen want ik hou er zelf ook van om zoveel mogelijk van een ander te lezen en te zien.

Ik heb nog wel een vraagje voor 1ieder: Ik heb dus een Gigabyte Isolo 230 staan in me lijssie dat ik die wil, maar dat is natuurlijk niks. Maar het design spreekt me wel aan. Zwart, recht en geen toeters en bellen. Gewoon een heel erg strakke kast al vraag je het mij. Nu heb ik een Lian-li PC-A71B op het oog ook een hele mooie kast en een stuk groter, maar heeft iemand ervaring met deze kast of kan er iets over vertellen? Alles wat ik in mijn eerste post heb vermeld moet er in kunnen passen, kan er iets zijn waar ik tegen aan zou kunnen lopen???

Laatst bewerkt:
Tanx! En ik denk niet dat ik daarheen ga. Ik vind het heel leuk hier op het forum maar ik denk dat dat een beetje teveel van het goede is voor mij. Ik zal er nog eens over nadenken goed?

ps: Heb nog een 120 rad erbij besteld die past ook nog makkelijk en leek me wel vet :) Benieuwd wat het verschil wordt.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan