Des ondanks wat Odroid-X kan. Zijn ze toch het belangrijkste vergeten. En dat is dat tegenwoordig alles draadloos is. Het is dus jammer dat je een fysieke aansluiting moet hebben.
USB-HUB
Ik heb de goedkoopste USB-HUB (4x) van Speedlink getest op de Raspberry Pi. Moet dan ook tot de volgende conclusie komen:
De USB-HUB wordt wel van stroom voorzien.
De Muis werkt niet op de USB-HUB
Het Toetsenbord werkt niet op de USB-HUB
De draadloze ontvanger werkt ook niet op de USB-HUB
Wat mogelijk alleen werkt is een Draadloze ontvanger in USB 1. En een Toetsenbord met Muis als dongle in USB 2.
Waarschijnlijk geeft de Pi te weinig stroom door om alles USB poorten van genoeg energie te voorzien.
Dat betekend dat er veel optie al uit gaan vallen. Ik zal eens kijken of mijn adapter genoeg stroom doorgeeft. Mogelijk dat het daar aan ligt.
RPi VerifiedPeripherals
Helaas komt deze goedkope USB-HUB niet in de lijst voor van werkende HUB's voor meer informatie over welke HUB er zonder fouten werkt kan je hier vinden: RPi VerifiedPeripherals - eLinux.org
Om een draadloze adapter te gebruiken die werkt op de Raspberry Pi moet je in deze lijst kijken:
RPi VerifiedPeripherals - eLinux.org
Voor meer informatie over wel of niet werkende hardewaren (RPi) klik hier: RPi VerifiedPeripherals - eLinux.org