Oké duidelijk verhaal! Ja ik was er echt naar benieuwd hoe de voortgang was/is.
Met Solidworks kan ik je helaas niet helpen, die drie assen waar ik ooit eens 2 uur over deed zal een geoefend tekenaar in 2 minuten tekenen. 
Ook een leuk kastje waar je in het midden van je verhaal nog naar toe linkt.
Is 1,5mm eigenlijk niet vreselijk dun voor alu of ligt dat aan mijn onderbuikgevoel? Maar 2mm doorbuiging is inderdaad nagenoeg nihil. Ik denk dat het de meerprijs van dikker materiaal ook niet rechtvaardigt als je gaat eisen dat het maar 1mm mag zijn. Een rad heeft van zichzelf ook nog wel wat stijfheid, waardoor de beugel wellicht ook rechter blijft dan wanneer je met een los puntgewicht zult rekenen. Ik bedoel dan dus een groot gewicht in het midden met klein oppervlak, dat niks geen positieve stijfheid zal brengen aan het chassis waar hij aan zit.
Anyway, ik vind 175 nog wel mee vallen, wel veel voor een vrij bewerkbare mini kast, maar stel dat deze PCC case 250-300 kost dan valt me dat nog reuze mee. Een Corsair 900D kost al meer, laat staan een Little Devil of Caselabs, etc.
Een werkplaats... hmm, tja. Kan dat niet in het begin zoiets zijn als een techlab, bijvoorbeeld een lokaal gevestigde FabLab?
En hoe zijn de ontwerpen nu, nog steeds dat het moederbord vlak ligt en je er met plexi ramen op kijkt of is het een kast met staand/kantelbaar mobotray geworden? Toevallig een plaatje of render van? (zegt weer meer dan een hoop woorden)