• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Primeline oplichting

hung

RAS EZEL
Hee jongens , wie van jullie is wel eens opgelicht?

Ik heb zoeen 9 maanden geleden een tv gekocht op aflossing.

heb alles netjes afbetaald. binnen de gestelde 6maanden.
vroeg ik een lening aan voor eigen bedrijf, kreeg ik te horen dat ik bkr negatief is geregistreerd.

ik vroeg ook van wie het kwam, toen bleek het van prime line tezijn.
dus ik naar die gasten bellen, half uur gewacht (75 eurocent per min) om eindelijk iemand aan de telefoon te krijgen.
ik vroeg hoe het kan dat ik bkr geregistreerd bent, het blijk dat ik 5 euro nog wat ophad staan (volgens hun aldus)

dus ik keek op de rekenening en verrek, 5 euro nogwat, dus gelijk gekeken mijn betaling, wat bleek....
die 5 euro nog wat is als rente verekend van mijn afbetaling.

dus ik heb alles afbetaald , saldo 0 euro.
1 week na de afbetaling is er rente berekend op de 0 euro wat volgens hun uit komt op 5 euro nog wat .

dus ik de volgende dag s'morgens vroeg naar die gasten gebeld. (gelijk wanneer zij open is) werd ik pot jan henk weer 30 min in de wacht gezet (zovroeg al).

dus ik alles uit gelegd met behulp van een berekening dat het vrij onmogelijk is om 5 euro nog wat rente te halen uit de 0 euro.

Die medewerker begrijpt er niks van dus geeft ze het door aan haar collega, ik zou binnen 1 dag terug gebeld worden.

Na 2 dagen wachten, niks.

dus bel ik die gasten weer op, en ja hoor pot jan harrie weer 30 min aan de lijn.

krijgt ik een mede werker aan de lijn, alles uit gelegd.
deze mede werker is redelijk goed in wiskunde en kwam ook tot een conclusie dat het niet kon.
dus zij verzekerd mij dat die bedrag binnen 1 week wordt weg geschreven en ik na 35 dagen uit de bkr geschreven werd.
tevens wordt mijn rekening ook beeindig.

en je raad het al, na ander half week nog steeds niks.
dus ik weer bellen, en je raad het ook. pot jan freddy 30 min aan de tel.
deze keer gingen ze gelijk de 5 euro nog wat weg schrijven.

dus komt het als goed is wel goed.
nou niet dus, die gasten hebben 2 keer 5 euro nog wat en nu staat het op -5euro nog wat.
en mijn rekening staat nog steeds na 1 maand op status rekening wordt gesloten.
zit er dik in dat ik over 1 maand nog steeds bkr geregistreerd is.

ik betaald alles netje en zo verneuken ze mij.
Tevens kwam ik er achter dat het niet geheel rente vrij is wat de verkoper mij verteld hebt.

had 120euro rente betaald voor die 6 maanden.
dus wie heb hier nog meer 'goede'ervaring mee?

op tros radar lees ik nog meer van zulke verhalen. tevens had ik rond de 92 euro aan belkosten moeten betalen door die gasten.

als het blijk dat ik op 15 april (60 dagen na sluiten van mijn rekening) nog steeds bij bkr geregistreerd staat, stap ik gelijk naar de geschillen commisie om ook mijn belte goed en vergoeding voor mijn verloren tijd terug te vragen.
 
Laatst bewerkt:
tja, die 5 euro in hun muil duwen is goed koper, maar dan heb ik een kut gevoel.

nu heb ik alles van hun gekregen (schriftelijk) en die kan ik later tegen hun gebruiken.
Schijnt dat zelf 2 a 5 jaar na je de rekening hebt afgesloten dat ze je nog steeds lastig mee kan vallen.

dus nu heb ik het zeker goed voor in de toekomst.

Iemand ook ervaring met die gasten?
 
Niet met hun.
10 jaar geleden gezeik had met International Card Services ivm met visacard.
Moest toen terecht mijn visacard inleveren wegens niet betalen van de termijnen etc.
Ok, geen probleem, Ik leefde er toen wild op los, sinds 2000 al mijn financieën op orde.
5 jaar geleden diverse malen geprobeerd een nieuw card aan te vragen telkens geweigerd.
Hadden die @$^($ mij nooit bij het BKR afgemeld, stond nog steeds vermeld als wanbetaler etc.
Dus die termijn van 5 jaar registratie bij het BKR was nooit verstreken.
Uiteindelijk is alles goedgekomen.
 
wat freddy zegt; gewoon rechtsbijstand erbij halen. er valt vast wel wat te regelen, en vooral met de kosten die je hebt moeten maken om met hun contact te zoeken.
 
Ik heb ook ooit tv gekocht zonder rente, naja 20 euro extra 'administratie' kosten. Primeline zou elke maand het bedrag van mijn rekening halen voor 6 maand lang.
Ik heb nooit een afschrijving van hun gehad. Gelukkig heb ik het totaal bedrag voor het einde van de verloop tijd geheel gestort maar nooit bericht meer gehad van ze dat er nog wat open staat, of dat het allemaal is afgerond. het is al bijna een jaar geleden.

Maar ga binnenkort een huis kopen en ik wil niet tegen vertragingen oplopen.
Ik zou ook niet weten hoe ik kan inloggen op de site. Ze stuurde ook een creditcard zonder dat ik erom gevraagd heb. Die heb ik schriftelijk meteen beëindigd.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Wally1987 Opgelicht! Welke stappen te nemen/voorkomen van Oplichting Te Koop 9

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan