• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Opterons (g34)

z999

New member
Ik zit eigenlijk te denken om hierna op server cpu's over te stappen omdat ik eigenlijk vrijwel alleen bezig ben met audio meuk. Nu kwam ik op het volgende:

Je hebt de amd opteron (nwe g34) met verschillende uitvoeringen...

de 8 core met 2 ghz per kern is 234e
de 12 core met 2.3 per kern is 1153
de 6 core met 2.4 per kern is (!!!!) 2.039.-

Allemaal relatief hetzelfde aan cashe ed. Dwz voor 1 12 core kan je een quad cpu *8 systeem draaien, 32 kernen totaal. Whatdaf@!#? Ik snap dat een 12 core lokkend is omdat je minder stroom verbruikt. Maar die 6 core vind ik vrij bizar. Heb het een en ander gelezen, maar kom niet tot een definitief antwoord.

bvd :icon_keel:
 
nja in principe is het handig zoveel mogelijk kernen te hebben gezien je al snel aan de 300 effecten zit plus daarnaast nog een x aantal softsynths. Het is dus een gigantische bak aan multi-threading. Mgoed, de borden staan mij niet echt aan. Amper te verkrijgen en daarnaast ook nog eens erg matige clock mogelijkheden... Ik ga hier even wat langer over nadenken, het heeft eigenlijk nog niet zoveel haast.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
H [GEZ] Supermicro G34 moederbord met 4 sockets / AMD Opteron cpus Gevonden 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan