• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Net getrouwd, dus een nieuw naamplaatje (wwwicked style)

Sw333t

I Love my NUC
Toch maar even een Build log van gemaakt, is in mijn ogen de moeite waard.

Ingrid en ik zijn afgelopen woensdag (22e) getrouwd, op die datum hadden we precies 9 jaar met elkaar :035:.

En nu zij dus mijn achternaam draagt, moest er natuurlijk wel een ander naamplaatje bij de deur komen.

Nu hangen er namelijk nog 2 naambordjes, een van mij en een van mijn vriendin.

Wilde iets gaan doen met plexiglas en met leds (wat is wwwicked nou zonder leds ;)).
Had in eerste instantie dit topic geopend om plexi te laten graveren.
Aardig wat reacties op gekregen, maar brinkdinges sprong er toch wel tussen uit. Via hem kunnen regelen dat het lasergesneden werd (leek me ook mooier dan een gravure).

Na veel heen en weer gecommuniceerd te hebben, is dit plaatje eruit gekomen:

naamplaat1.jpg

5 mm plexi / lexaan met cutout. Schitterende kwaliteit en zeer betaalbaar.
Aanrader!

Na wat fel witte leds besteld te hebben en deze op de plaat aangebracht te hebben moest er nog een stukje plexiglas achter de letters komen. Zo gezegd, zo gedaan (gelukkig had brinkdinges nog een restantje clear plexi meegeleverd :D).
Het plaatje heb ik aan beide kanten met de schuurmuis opgeschuurd, zodat er een soort van melkglas effect tevoorschijn kwam. Overigens met een reden gedaan, het led licht wordt nu egaler verspreid.

naamplaat2.jpg

De achterkant hoefde niet mooi te zijn, dus het clear plaatje hoefde niet helemaal recht te zijn.

naamplaat3.jpg

Even een testje gedaan met 1 led serie aangesloten (3 leds per serie, 120 Ohm weerstandje, op 12v adapter)

naamplaat4.jpg

Zelfde test, alleen closeup.

Daarna dus alle led series aangesloten (zitten 12 series van 3 leds aan de achterkant):

naamplaat6.jpg


Verder nog even een filmpje in het donker (verschil tussen uit en aan):


Morgen nog de achterzijde afwerken, dan kijken naar hoe ik het ga monteren (met kit of met schroeven) en de draden naar de meterkast trekken voor de stroomvoorziening.
 
Moet zeggen dat het er mooier uit ziet dan dat ik in mijn hoofd had. Dus ben wel erg tevreden er tot nu toe mee.

Mijn vrouw (moet er nog even aan wennen dat ik niet mijn vriendin zeg) vind het ook schitterend (eigenlijk nog belangrijker dan dat ik het mooi vindt).
 
Ziet er prachtig uit! Brinkdinges, gruwelijke kwaliteit heb je afgeleverd ;). Ik weet waar ik moet zijn als ik nog eens wat met plexiglas en soortgelijke gedaan wil hebben :D.
 
gewoon op een zonnepaneeltje aansluiten beetje aan het milieu he:icon_cool:
gr. basje
Zou een optie zijn geweest, ware het niet dat een zonnepaneel dat voldoende kan leveren voor 1 Ampere @ 12 volt niet echt bepaald goedkoop zijn. Daarbij zou ik dan ook een 12v herlaadbare accu nodig hebben en accu's zijn ook niet goed voor het milieu.

Dus nu gewoon lekker op een 230-12v coverter.

Overigens, het plaatje hangt al bij de voordeur. Heb vanmiddag nog een foto geschoten, maar dan is de verlichting niet echt zichtbaar natuurlijk. Wacht nog even met het plaatsen van de fotootjes totdat het donkerder wordt, wil natuurlijk eerst zelf nog even kwijlen.
 
Heb er gewoon een gestabiliseerde 230volt -> 12volt adapter tussen zitten.

Het staat niet de hele dag aan (wordt nu nog even met Klik-Aan Klik-Uit geschakeld), er komt nog een schemersensor tussen (moet er alleen nog eentje voor 12v voor opzoeken).

Fotootjes:

naamplaat7.jpg

Geschoten om 12:32 uur (verlichting staat aan).

naamplaat8.jpg

Zelfde tijd, alleen close-up.

naamplaat9.jpg

Geschoten om 19:02 uur.

naamplaat10.jpg

Zelfde tijd, alleen close-up.

De draadjes zie je nu nog goed lopen, moet er namelijk nog een gaatje voor boren (maar heb niet een geschikte boor ervoor). Dan kan ik ook het zichtbare stukje draad in krimpkous zetten (zwart).

Wil ook de randen nog afkitten, zodat de verlichting enkel door de letters heen komt.

Wederom, op de foto's ziet het er een stuk feller uit dan in werkelijkheid.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan