• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Mobiele airco

Nou de herrie die die maakte kwam eigenlijk vrij snel al
maar hoe meer hij te doen heeft hoe meer lawaai ook.

Heeft er toevallig iemand zo`n systeem van Tectro met binnen/ buitenunit
met zo snelkoppeling ertussen voor de slangen ?
Ik zou graag hier wat details van zien hoe groot het gat / gaten moeten zijn
die geboord moeten worden.
Zijn die slangen flexibel genoeg om e.v.t. in een hoek van een deur door te boren zodat de deur ook nog wel normaal gebruikt kan worden ?

Ik ben flink aan t meten voor opties hoe ik zo buitenunit kan hangen/plaatsen
word best lastig aangezien t bouwtechnisch probleem is ivm kozijnen en t vele glaswerk aan de balkonzijde en er 2 deuren zijn .. ook niet te vergeten mogelijkheid nog open te laten voor schilderwerk en ramen te wassen.
De lengte van de leidingen moet bij mij toch wel zeker 3,5 meter zijn denk eerder 4 meter.
Als ik niet wil doorboren door een deur heen moet ik 1 x door de wand van de slaapkamer
en vervolgens doorboren door binnenmuur naar de woonkamer wat een spouwmuur is.
Hoe ik t ook ga maken t zal er niet heel fraai uitzien allemaal maar dat maar voorlief nemen
met een kabel koker mooi in t wit tegen kozijn aan om t een beetje netjes te maken.
Nou zit die "snelkoppeling" aan de buitenunit zover ik kan zien zodat de buitenunit evt los is te halen in geval van onderhoudswerkzaamheden ?
monteren op een paar steunen zodat opspattend water niet direct de unit kan bereiken
is denk ik ook wel van belang en beter dan zo ding maar los neer te zetten.
Mischien heeft iemand fotos van zijn systeem met vooral de buitenunit ?
 
Laatst bewerkt:
ik heb zelf ook een mobiele airco, 12000btu van de makro, waars dezelfde die op de vorige pagina gepost word,

het grote nadeel is, dat het ook heel warm word in de airco zelf, dus dan kan het in principe niet super koelen.
ik moet hem echt op 2 meter van mijn bed zetten, anders is het hoekje van mijn bed gewoon niet koel
 
Bij de mediamarkt Rotterdam een hele mooie airco voor een mooie prijs!
299 euro (afgesprijst van 5xx euro).

Ik was daar vandaag om een ventilator te kopen, helaas alle ventilatoren uitverkocht damnnnzzzzz... zit nu dus weer in hitte zonder ventilator :p
 
Met het onweer gaat het nu wel weer :D
Maar maandag krijgt mediamarkt weer nieuwe lading binnes, ga maandag avond wel weer eventjes langs.

Anders wachten op dinsdag/woensdag, dan krijgen we de Arctic Breeze USB fans binnen :p

--- edit ---
thanks voor aanbod btw
 
Anders een fan muur bouwen van high rpm 120 / 140 fans :p.

Ga volgende week toch echt naar een airco kijken. Vannacht op de bank geslapen, in de slaapkamer was het tering heet (zelfs nog met 2 vloerventilators en een plafondventilator op max).
 
lol ja genoeg fans zullen wel wat wind brengen , maar je moet er wel tegen kunnen. ik niet in ieder geval, wil geen blazende dingen naar me toe hebben.

Ik heb me vandaag een airco besteld , zo binnen en buitenunit
moet me in veel kronkels dwalen om em te plaatsen maar zal best lukken.
er zijn nogal wat voorwaardes waar t aan moet voldoen,
de hoogte van de binnenunit moet 2,3 meter zijn , afvoer voor water moet aflopend zijn in de gehele lengte naar buiten... ik kom denk ik maar net uit met de 4 meter slangen wat er aan zit , doorboren door binnenspouwmuur, beetje koker door de slaapkamer heen achter radiator werken en dan doorboren naar buiten waar die gelijk de airco in kan en de waterslang wegloopt naar de vloer van balkon, denk dat ik t zo moet doen maar.
wat zou het effect zijn als de binnenunit wat lager hangt dan 2,3 meter ?
dat stond er niet bij in de handleiding.
Ben bang dat ik mischien niet helemaal uitkom met de lengte en toch wat lager moet.
Op t werk wat steuntjes ritsellen voor de unit buiten want die ga ik toch echt niet kopen alla 50 euro lol
met een beetje geluk nog wat koker en extra armaflex ofzo
wat de baas u bied ......:icon_cool:
 
Het gat doorboren heb ik met een diamantboor gedaan van rond 80mm.Echt handig ipv diverse gaatjes boren en dan rond afbikken. Huurprijs was ong. 15,- per dag + kosten slijtage diamantboor. Alleen het 1e stuk, begint ie te zoeken ,dat is ff kloten , maar daarna als ie eenmaal paar mm erin zit, gaat het prima. Koeling met water trouwens.

Moest ook doorboren van binnenspouwmuur en dan muur naar buiten.Gat zag er echt superstrak eruit.

De buitenleidingen heb ik trouwens mooi afgewerkt met airco goten en buitenunit met muurbeugels opgehangen.
 
Als je huurt dan mag je toch geen gaten boren in een muur?
Tenminste dat had ik begrepen moet me er nog in verdiepen.

Parc laat ff weten hoe je het ervaart als het allemaal draait :)
 
boren is t probleem niet daar red ik me wel mee das bekend terein voor me lol
ik hoop wat kleiner dan 80 weet nog niet hoe groot t moet zijn
muur is hier gas betonblokken dat boort niet zo zwaar t lastige is nog uitmeten en de boel in de keet een beetje vrij houden van de zooi lol
ik denk ook maar boor huren want zulke maten heb ik zelf niet
of er moet op de zaak nog wat liggen.
Zo boor is effe handigheidje , eerst schuin houden tot tie een gleuf heeft gemaakt en dan steeds rechter en de boor zeer goed vasthouden anders schiet t weg en is de rest van je muur naar de knoppen.
Jammer dat t niet te vinden is in de handleiding wat t gat dan echt minimaal moet zijn voor de snelkoppeling erdoor te halen enzo maar dat zie ik dan wel vanzelf.
Kijk morgen effe naar kabelgootsteunen die zijn erg sterk en prima geschikt voor zoeits evt op rail monteren voor de bevestiging.
kan ik er niet aankomen dan sloop ik me in de kelder wel een schap van de muur lol want daar heb ik die dingen ook gebruikt.
word een beetje kort dag om spullen te verzamellen aangezien vrijdag de vakantie in gaat kan ik daarna niet meer shoppe :wehe

Als je huurt dan mag je toch geen gaten boren in een muur?
Tenminste dat had ik begrepen moet me er nog in verdiepen.

Parc laat ff weten hoe je het ervaart als het allemaal draait :)

nee als je huurt mag je dat niet zomaar doen zeker niet een gat naar buiten
dus dat moet je echt wel aanvragen.
ik laat t weten hoor als t allemaal draait , geen idee hoe lang ik daarmee bezig zal zijn maar wil t ook beetje netjes doen.
 
Vergelijkbare onderwerpen

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan