• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Mobiele airco

Johnny

Moderator
Forumleiding
Ik heb een kamer van 2 bij 3. Mijn 2 kachels(i7 920 & 5970) worden enorm warm en de kamer is dus in een no time stik warm.

Nu wil ik een mobiele airco gaan aanschaffen.

Iemand enige ervaring met deze machines?

Een mobiele airco maakt van warme lucht, frisse lucht toch?
Want ik wil dus geen gat in de muur boren voor een slang.

Mobiele airco is ideaal bij kamers van jouw formaat.
Grotere kamers, bijvoorbeeld woonkamers, duurt eeuwen voordat het beetje afkoelt.
Maar slaapkamers is zo'n ding echt fijn :)
Je hoeft niet eens persé een gat in muur te boren, je kan de slang dat warme lucht afgeeft, gewoon uit de raam hangen.

Ik ben niet van plan hier honderden euro's voor neer te leggen.

Wat zijn goede? Geen ervaring ermee

Lees ook dat veel airco's veel herrie maken, iets waar ik geen interesse in heb

Eentje tussen de 300 en 400 heb je een goede.
Ook aan te raden om nu acties in de gaten houden, aldi, lidl, makro, mediamarkt etc. moeten nu denk ik wel weer met aanbiedingen komen met dit weer.

Ik ben vorige week wezen kijken maar vind de prijzen niet echt gunstig , als je beetje rondkijkt ben je zoals freddy zegt idd rond de 350 a 400 kwijt

Ps er staan ook airco's met koelblokken die je zelf om de 4 uur moet wisselen , NEEM DIE NIET ! Kosten maar 99 euro maar ken iemand die er in is getrapt en die raadde m ten zeerste af ;)

Voor een airco voor zo kleine kamer te koelen heb je niet echt een groot ding nodig , een kleintje zal voldoen maar wees idd alert , aircos maken echt takke herrie , die ik hier heb in ieder geval wel al werkt hij best goed.
Ik ben aan t kijken naar een andere airco en dan een binnen/buitenunit airco, wel 2 x zo duur maar ik heb het hier zo langzaam maar zeker wel voor over met die tropische temperaturen.
Ik probeer op de zaak wat korting los te peuteren en dan zien of ik t financieel kan halen.
Bij een mobiel airco werkt t veel effectiefer als de slang door een gat in de muur / deur word geleid en afsluit ,dit doordat de hitte uit de slang dan definitief buiten blijft en ook niet teveel warme lucht weer van buiten naar binnen komt.
Dus alles gesloten houden, en zonodig donker houden in de kamer.

Sucses met de zoektocht :icon_cool:

Ik heb ook zo'n mobiele airco van vorig jaar , maar heb nu zo'n split unit airco gekocht bij de macro, 12000 btu voor 360,-. 9000 was voor 299,-

Vergeleken met de mobiele is zo'n split unit ideaal.Geen herrie en koelt natuurlijk beter. Maar probleem is dat je de buiten-unit ergens kwijt moet en de leidingen moet afwerken en zo'n gat moet boren. Meer werk maar als het eenmaal allemaal hangt dan is het ideaal.

Mijn airco was ook plug&play, dus hoeft niet door een erkend installateur bijgevuld te worden.

Ik heb mijn 12000btu 250€ betaald, actie in de Makro verleden jaar.

Groter type toestel, koelt perfect slaapkamer van 5 op 4. Wel heel veel herrie. Ik denk niet dat "stille" mobiele airco's bestaan Johnny. Ook heb ik in hout een raam gemaakt, afgaande op de afmetingen van men muggenraam met daarin een gat en bevestigingen om de slang aan te sluiten. Als ik dan de deur dicht houd en men airco opzet voel je de temperatuur zo zakken.

Ik heb nu mijn tweede airco, deze is een unit met een slang naar buiten en de eerste was een split unit. Allebei zijn ze niet stil, de koel unit staat continu aan en dat is het geluid van een koelkast die aanstaat en dan ook nog een blower. Dus ik denk dat een stille airco niet in een lage prijsklasse te krijgen is. Het is wel zeker de moeite waard, het scheelt een hele boel op de thermostaat bij mij 4a5 graden maar voor het gevoel veel meer.

Ik zie dat ze ook een mobiele split airco hebben,denk dat het wel scheeld kwa geluid.

O5AvENp4=.jpg

Het is wel zeker de moeite waard, het scheelt een hele boel op de thermostaat bij mij 4a5 graden maar voor het gevoel veel meer.
zeker weten t gevoel is veel beter maar niet door de lagere temp alleen maar ook de ventilatie en de liters vocht die zo airco per dag uit een kamer kan halen,

Ik zie dat ze ook een mobiele split airco hebben,denk dat het wel scheeld kwa geluid.

O5AvENp4=.jpg
Ik vermoed ook dat dat veel zal schelen , je hebt dan de grootste herriemaker buiten hangen , alleen effe nagaan dat de buren er niet teveel last van hebben.
Ik wil me ook zo buitenunit plaatsen , geluid zou zo`n 32 a 35 dB zijn wat zo ding produceert.. weet niet hoeveel dat nu is eigenlijk in de praktijk.
Ik woon in een appartement met inpandige balkons dus ben ik van plan de buitenunit aan de wand te hangen op t balkon met wat extra maatregellen betreffende isolatie van de leidingen , door een koker met armaflex ofzo... een balkon kan flink warm zijn tussen al dat steen en beton.

split airco is marginaal stiller, de koel instantie die een koelkast achtig geluid maakt is nog steeds in gehoors afstand. Heb dit uit eigen ervaring meegemaakt want ik heb bijde gehad. split airco is wel beter/fijner maar kost ook vaak veel meer.

als t geluid vergelijkbaar is als dat van een koelkast ben ik meer dan tevreden , want mobiele airco hier kan ik wel zo beetje vergelijken met een scheepsmotor bovendien veranderd t geluid ook steeds , gerammel en getril erbij ..
kan t ding wel uit elkaar halen en totaal modificeren maar heb ik effe geen zin in bovendien te warm ook voor zo klus lol ding is rond 50kg :119:

dat gerammel en getril komt met de maanden/jaren helaas en komt door de compressor die trilt fulltime. bij de middel klasse hoef je nou eenmaal niet te verwachten dat je een stille airco hebt, de duurdere die vaak ingebouwd worden zijn meestal wel aardig stil ook op langer termijn. zoals deze:
Image.ashx

bij deze zit alle bewegende onderdelen op een kleine radiaal fan na in de buiten unit.

Laatst bewerkt:
Zou een zelfbouw airco met een stel madmouse glaciators geen oplossing zijn? Kun je denk ik wel stil maken, alleen zal je dan wel duurder uit zijn. Micro Airco kan dan nog wel in een goede prijsklasse vallen.

Vergelijkbare onderwerpen

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan