• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Mionix Naos 5000 (Muis)

l3p

Moderator
Forumleiding
Hierbij mijn eerste "korte" review van de Mionix Naos 5000 !


Ik heb al een flinke historie qua muizen en muismatten.
Vanaf 1998 doe ik al aan online shooters en eigenlijk vanaf toen was ik al "muisverslaafd"

Ik zou hier wat games opnoemen, maar eigenlijk gewoon elke bekende shooter die er ooit geweest is :)
Toch heb ik heel lang Turok 2, Q3, UT2k4 en Counterstrike 1.3-1.6 gespeeld.

Elke lan kocht ik wel een nieuwe muis en/of muismat, een soort verslaving.

Mijn muis historie :

Nameless balmuis (Elke week schoonmaken)
Logitech Pilot balmuis
Razer Boomslang 2000 (Wat een groot onding, heb hem nog steeds)
Logitech Optical
Logitech iFeel (vibrating) mouse
Logitech Dual Optical
Logitech MX500
Logitech MX510
Razer Diamondback
Logitech MX518
Razer Copperhead
Logitech MX518
Logitech G5
Logitech G9
Steelseries Xai
Logitech MX518
Mionix Naos 5000

Ik moet zeggen tot nu toe vond ik de MX51x de lekkerste muis.

Maar .... ik was weer toe aan een andere muis, en deze keer 1 met groene verlichting voor op mijn nieuwe bureau :)

Persoonlijk had ik nog nooit gehoord van deze muis, maar kwam hem toevallig tegen in de shop van Freddy.
Wat reviews gelezen, welke best positief waren, en ik dacht, ach laat ik het maar weer eens proberen.


De doos ziet er in ieder geval al erg sjiek uit.




Er staat "Compatible with ALL kinds of surfaces".
Ik kan je verzekeren dat hij het niet op licht-doorlatend glas doet :)




Mooi verhaaltje, heb het nog gelezen ook. :p




Unpacked !
Meer dan dit zit er ook niet in de doos op een drivercd en een klein instructie boekje na, maar persoonlijk heb ik die nog nooit bij niet 1 muis aangeraakt.
Ik download altijd de nieuwste driver en weet hoe je een muis moet installeren.

Dat ik de muis voor het eerst oppakte viel me gelijk op hoe licht hij is.
Dit is wat mij gelijk al goed bevalt. Ik houd van lichte muizen. (Genoeg muizen gemod om de metalen gewichten er uit te halen)

Wat me ook gelijk opvalt is dat de gehele buitenkant van de muis een soort antislip laag is.
Dit bevalt me dus ook wel.

Ik moet toch zeggen dat er 1 nadeel is.
Omdat je je ringvinger en pink op de muis ligt is het moeilijker om hem op te pakken.
Vooral voor low sens gamers/users zal dit misschien lastig zijn als je zweterige handen hebt.
Misschien dat hij dan uit je handen kan glijden.
Zelf ben ik low en high sens gewend dus voor mij geen probleem.




En uiteraard de gewichten om in je muis te stoppen.
Dit zat ook bij veel van mijn andere muizen, maar heb ze eigenlijk nog nooit gebruikt.
Ik ben persoonlijk van mening dat je daar ingame alleen maar trager van wordt.

Ook zie je op deze foto iets wat ik niet gewend ben...
Je kan je ringvinger en pink laten rusten op de muis.
Dit zal dus flink wennen worden na 13 jaar muizen die dat niet hebben.
Ik heb gekozen voor deze muis omdat ik ook al een dagje ouder wordt ;)




Er zitten 2 knoppen op de zijkant, deze "klikken" heel makkelijk en zitten voor mijn hand op precies de juiste plaats.
Je kan zien dat het ook geen erg hoge muis is, de mx5xx is bijvoorbeeld 5mm hoger.






Het wieltje is ook "rubber coated", werkt dus super !
Hij is nu ook nog lekker stroef. Uit ervaring weet ik dat dit na een maandje of 2 wel wat minder is bij de meeste muizen.
Ik ga er dus vanuit dat dat bij deze ook zo zal zijn, dan is ie perfect :)




En de onderkant.
Hier kan je de gewichten naar gelang toevoegen.
(Zelfs links en rechts apart, vraag me af of daar ook weer iets achter zit :p )






Ik heb voordat ik hem aansloot eerst de nieuwste driver gedownload.
Nadat hij geïnstalleerd was kwam er automatisch een melding of ik de muis gelijk van de nieuwste firmware wilde voorzien.
Prima !

Daarna kon ik eindelijk eens snuffelen in de settings.
Eerste tab ziet er redelijk standaard uit.



Maar dan ... Surface Quality Analyzer ?
Mijn Steelpad en Qpad voldoen maar net aan de eisen :)

Lift distance .. Ik ben dit eigenlijk ook nog nooit tegen gekomen.
Misschien dat het er al tijden is in de drivers van nu ?
Het werkt in ieder geval SUPER! Ik kan tot op de halve milimeter instellen vanaf welke hoogte boven de muismat de muis moet reageren.
(Dus voor wanneer je bijvoorbeeld op low sens veel je muis verpakt.)




Eindelijk de gewenste gifgroene kleur instellen :)
Moet zeggen dat fel blauw ook erg mooi is.




Nog het gewenste resultaat ook :p







Tot nu toe bevalt alles mij zeker aan deze muis.
Ik moet jullie alleen nog schuldig blijven hoe hij het daadwerkelijk ingame doet.
Dit kan je namelijk pas na een maand ongeveer zien.



Hier de muis in 3 van de 6 stappen blauw die er zijn.
Van donker blauw naar licht blauw.








http://www.highflow.nl/hardware/gaming/muizen/mionix-naos-5000.html



Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.
En als jullie nog iets willen weten of tips hebben hoor ik het graag !
 
Laatst bewerkt:
Nette review!

Vroeg me alleen af of je nou 3x de MX518 hebt gehad en je het in de aanschaf volgorde gezet hebt of dat het een foutje is?

Mijn muis historie :
Nameless balmuis (Elke week schoonmaken)
Logitech Pilot balmuis
Razer Boomslang 2000 (Wat een groot onding, heb hem nog steeds)
Logitech Optical
Logitech iFeel (vibrating) mouse
Logitech Dual Optical
Logitech MX500
Logitech MX510
Razer Diamondback
Logitech MX518
Razer Copperhead
Logitech MX518
Logitech G5
Logitech G9
Steelseries Xai
Logitech MX518
Mionix Naos 5000


De Logitech Preformance MX werkt trouwens prima op licht-doorlatend glas.
 
Na het lezen van je review vraag ik mij alleen nog af of je de redelijk grote meerprijs vergeleken met de mx518 series en de G5 series terug hebt gezien in kwaliteit of gevoel?

Ik heb zelf een Razer Deathadder & G5 redelijk vergelijkbare muizen maar toch beduidend goedkoper, jij hebt al een hele hoop muizen gesleten zo te zien dus heb je het prijsverschil ook terug gezien in kwaliteit of gevoel?

Dat lijkt me nog een mooi puntje om in je review mee te nemen, als mensen erover denken om deze muis te kopen zullen ze daar iig veel aan hebben;)

Verder top review alleen waarom staat hij niet op de site bij reviews? dan kan elke potentieel koper hem lezen mss ff linkje plaatsen lijkt me wel mooi
 
Ik heb inderdaad 3 x een MX518 aangeschaft.
Meestal omdat ik bij aankoop van een andere muis de MX518 weer verkocht aan mijn broertje of clanmate :)

Kwalitatief voelt de Mionix het beste van alle muizen, maar of hij zijn geld waard is, nog geen idee.
Vergeet niet dat er muizen in dat lijstje staat die bij het uitkomen ook 60-100 euro waren.

En inderdaad als de review goed is mag hij van mij ook daar komen te staan :)
 
Mooie review! Ik zit zelf met een G5 (eerste versie) en die is er toch wel bijna klaar mee.

Vooral mooi vind ik dat je aangeeft je ringvinger en pink te kunnen laten rusten aan de rechterkant. Dat is echt zo'n oplossing voor een probleem wat ik niet wist dat ik had, maar me er nu aan stoor! :icon_eyes:
 
Ziet er leuk uit, ben nu wel benieuwd naar een Mionix Naos 5000 vs. Logitech G500 review.

Qua design, settings, anti slip etc. lijken deze 2 muizen best op elkaar.
Enkel grote prijsverschil.

Ziet d'r goed uit ;)
 
Nette review l3p, die muis ziet er strak uit ( very nice!! ) en die vinger opleg lijkt me iid wel vreemd, maar toch lekker tegelijk.
Ik zou het zeer fijn vinden als je na 1 a 2 maanden gamen je bevindingen weer wilt toelichten...
Kan je misschien ook een plaatje maken met de blauwe kleur?(of vraag ik dan teveel ?)
Zelf hang ik al jaren aan de mx518 op een exactmat van razor, een aluminium plaat met een inmiddels dik versleten coating :S.

greetz dio.
 
Haha, grappig dat ik deze desk hier weer tegenkom, zag hem ook al op HWI erg vet ;), Die muis past er ook goed bij, maar vroeg me af of de muis een beetje groot is? dat ligt voor mij namelijk lekker in mn hand.
 
Updated :)

Foto's toegevoegd van rolmaat naast de muis en de blauwe leds in action.

Ook heb ik misschien voor de low sens gamers/users een nadeel gevonden.
Als je zweet handen hebt kan hij misschien wel uit je handen glijden bij veel oppakken :)
 
Laatst bewerkt:
oef.... dat ziet er ook wel okay uit, past wel bij mijn g15, hartelijk dank voor de plaatjes l3p!
over de zweet handjes, je kan de muis dus niet tussen je duim en pink vast pakken? begrijp ik dat goed?
dat is iets wat bij de mx518 zeker wel kan...ik zal er eens op letten of ik mijnmuis wel optil tijdens gamen hehe, het gaat allemaal zo vanzelf dat ik het niet eens weet :p.
 
oef.... dat ziet er ook wel okay uit, past wel bij mijn g15, hartelijk dank voor de plaatjes l3p!
over de zweet handjes, je kan de muis dus niet tussen je duim en pink vast pakken? begrijp ik dat goed?
dat is iets wat bij de mx518 zeker wel kan...ik zal er eens op letten of ik mijnmuis wel optil tijdens gamen hehe, het gaat allemaal zo vanzelf dat ik het niet eens weet :p.

Laat ik het zo zeggen, normaal gesproken kan je hem gewoon oppakken, maar als je zeep aan je vingers zou smeren is het moeilijk om het 10x achter elkaar op te pakken :)
 
Ziet er leuk uit, ben nu wel benieuwd naar een Mionix Naos 5000 vs. Logitech G500 review.

Qua design, settings, anti slip etc. lijken deze 2 muizen best op elkaar.
Enkel grote prijsverschil.

Ziet d'r goed uit ;)

Ik heb ze allebei en vind ze allebei wel goed, toch gebruik ik nu de G500.
Vind de G5,G500,G7 persoonlijk beter in de hand liggen.
Minpuntje van de G500 vind ik het scrollwiel die voelt echt te licht aan.
Minpunt van de mionix klinkt vreemd maar vind hem te licht over de mousepad glijden net alsof er vrijwel geen weerstand is lol, zelfs met alle gewichten erin.
Kwa uiterlijk is de mionix echt veel mooier.

Iedereen heeft weer andere handen maar voor mij liggen de logitechs het lekkerste in mijn hand.
Heb ook nog 2 razers (copperhead en mamba) en vind die echt kut. Zien er mooi uit maar voelen minder degelijk aan(zijn ook allebei stuk :p) en vind ze niet zo lekker in de hand liggen.
 
Minpuntje van de G500 vind ik het scrollwiel die voelt echt te licht aan.

Er zit een knopje net onder het scrollwiel als je dat induwt gaat hij stroef als je het nog eens induwt gaat hij heel soepel
2evg7cy.jpg
 
heb hier ook de mionix naos 5000 liggen en vind het indd ook een heerlijke muis... alleen jammer dat er geen drivers voor osx zijn en de muis het pas na het opstarten boot als ik de usb kabel er eventjes uithaal :s

Peter heb jij daar toevallig ook problemen mee of ligt het aan het feit dat ik hem nu gebruik op een platform zonder driverondersteuning (hoop van niet)
 
Ehm of ik na elke boot mijn stekker erin en uit moet halen ?
Nee hij werkt gewoon :)
Alleen op de usb 3.0 slots starte hij eens niet mee op, dus gelijk uit dat slot gehaald en daarna geen problemen meer
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan