• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Luchtkamer creëren

MiQuel1990

New member
Ik zat er aan te denken om met deze brackets de radiateur in mijn drive bays op te hangen en met behulp van de Nexus 120MM BeamAir Airflow Guide de lucht er weer netjes uit te krijgen.
Zal dit een effectievere werking hebben dan de radiateur achter aan de kast te bevestigen? De lucht die ik in het bovenste gedeelte achterin voel is ontzettend warm en voor onderin is het lekker koud.

Een snelle Paint-Job van het ideetje:
2ufxdao.jpg

Graag jullie mening/tip! :002:

Het plaatje moeten we inbeelden in 5.25" bays toch?

En de bovenste fan trekt lucht naar binnen de kast.
Daaronder zit een radiator die lucht buiten de kast blaast?
(zou fijn zijn als je in jouw plaatje pijltjes zet met de richting van de luchtstromen, en een lijn of het de voor of achterkant is van jouw kast)

Om de Nexus BeamAir te gebruiken is zeker geen dom idee.
Dat scheelt een hoop, zeker als je twee fans onder elkaar hebt die naar tegengestelde richtingen blaast.

De radiateur zit tussen de 5,25 drive bays opgehangen, de fan aan de radiateur blaast de lucht door de rad naar de voorkant van de PC. Daarna blaast de 2e fan aan de voorkant de lucht er weer uit.

Snap je 't? :icon_wink:

Dit moet misschien het idee verhelderen:
29akie.jpg

Laatst bewerkt:
warme lucht volgt natuurlijke weg van beneden naar boven, jij draait t om de warme lucht die onder uitkomt ga na boven en word trug na binnen gezogen op je laatste pic.

Beide fans verse lucht in je case laten komen.

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
P Advies/hulp met creëren loop Waterkoeling 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan