• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Jorens Rover 200Vi

Joren

New member
:mrgreen:

Na een druk weekend hier dan eindelijk wat foto's.
Maar eerst samengevat het verhaal..

Zaterdag ochtend dus vertrokken richting den haag, natuurlijk weer veel te laat op pad.. Anyway na een saaie 2 uur rijden eindelijk aangekomen, en daar stond mijn liefde dan! Even rondje omheen gelopen en meteen testrit maken. Alles gewoon in orde dus een deal was snel gemaakt. Thanks Bryan!
Oh, gelukkig liet mijn pa zijn sleutels niet liggen op het postkantoor.... :+

Op huus oan dan maar. Meteen tanken dat is toch wel even slikken..
Halverwege besloten om even langs m'n oma te gaan in Apeldoorn, die schrok zich het lamlazerus. Ze kon later niet meer stoppen met vertellen hoe trots ze wel niet was op haar kleinzoon haha :+
Maat van me naar huis gebracht en eindelijk rond 20;00 weer thuis. Direct auto showen aan vrienden enzo, je kent het. Laat op bed dus.

Vandaag een productiever dagje. Vannochtend even alles nog een keer gewassen, was flink smerig na die 400km van gister. Ook de oude radio eruit laten rossen door de buurman, mooie sony ervoor terug. Achterspeakers weer even aangesloten en versterker tijdelijk eruit gehaald. Moet toch wel snel een setje speakers aanschaffen, standaard speakers voldoen amper. Maarja gewoon radio uit en luisteren naar de motor toch :mrgreen:
Vanmiddag mooi even getoerd, ook even flink los kunnen trekken. Boven de 4000rpm is het echt feest! Op de meeste stukken kom je niet eens in de 3e versnelling..
Zonet de auto even boven de smeerput gezet en alles nagelopen. Kon helemaal niks vinden wat versleten of kapot was, op 2 uitgedroogde uitlaatrubbers (middendemper) na. Wielen er nog even af gehaald en remmen nagelopen. Blokjes mogen over een tijdje wel vervangen worden, maar daar houd dan ook op. Niks op aan te merken!

Al met al, super tevreden met de auto! :inlove:

Foto's!

2m2wdgk.jpg

jrfyb9.jpg

9a3b49.jpg

rveh60.jpg

546q6b.jpg

2jbo5mo.jpg

20pr0pz.jpg

2j43meb.jpg

2ewk3ya.jpg

Pipercross luchtfilter was ver heen.. Schuimfilter was deels vergaan, diverse gaten. Aanvoerbuis zaten meerdere gaten in en viel de hele tijd uit het luchtfilter..

2lawvme.jpg

Dus Ori luchtfilter er maar weer in. Moest een beetje creabea bezig gaan om alles erin te krijgen, maar is gelukt. En moet zeggen, het rijd eigenlijk fijner. Soepeler onderin de toeren. En met die blauwe pijp ziet het er nog best wel grappig uit ook.

72q820.jpg

3009ypv.jpg

xf474.jpg


Tot zover.. Binnenkort meer!

Nogmaal bedankt Bryan, super bakkie, zal er goed voor zorgen!


;)
 
Ik zie dat ik de specs nog helemaal niet heb gepost. Als volgt:

1,8 liter Variable valve control. 174pk 200nm.
Airbags, elek ramen, abs, stuurbekr, elek spiegels, airco, halfleder interieur, etc.
Grotendeels MG ZR onderstel; Veren, ophanging, schijven en klauwen
17" Origineel rover velgen met Pirelli PZero Nero banden voor.
Achter een custom strut bar en voor komt volgende week.
Wel dus prima vooruit, en ook de bocht door :D
 
vet hoor joren je eerste auto (kreeg je hem een beetje verzekerd?)
hij is nog best smaakvol gehouden kwa tuning

effe netjes in de was zetten voor de winter (tegen het eventuele pekel enz) ;)

hoe is trouwens de vermogenswinst van ongeveer 29PK boven standaard verkregen?
 
Standaard 145pk, dus ook op kenteken. Das wel te verzekeren ja.
Er is na een lekke koppaking een blok uit een MG F trophy in gekomen, die heeft standaard 160pk.
Zit nu een spaghetti spruitstuk en catback op. Misschien nog eens laten chippen..
 
Ik heb vernomen dat enkel het blok+kop zijn overgezet.
Inlaat, uitlaat , ecu, koeling etc zijn dus nog origineel.
Overigens het blok is precies hetzelfde als de oude, op iets grotere kleppen na.
Chippen kan dus nog potentie inzitten.
 
is hij daarna op de op de vermogensbank geweest dat ze het vermogen weten?
wat als hij na zo een aanpassing niet gechipped is zal hij zeer zeker niet het vermogen maken wat bij die motor hoort
en met een beetje pech als het programma niet is aangepast loopt de motor zo benzine arm dat het heel slecht is voor de motor...

maar dus dingen als de injectoren zijn ook niet mee verhuist?
 
Hmm raar swap verhaal indd, waarsch ecu/moterswap gedaan.

Lijkt me raar dat je een zwaardere motor ga swappen maar niet alles eromheen doet, dat je btw nu lekkerder rijd met je OEM filter is omdat je nu een onderdruk heb, en dus koppelvermogen gaat omhoog(minimaal natuurlijk maar zeker te merken als je daily rijd)
 
Motorblok is PRECIES hetzelfde, op alleen iets grotere in en uitlaatkleppen na.
Ecu regelt gewoon de juiste brandstof/lucht verhouding dus daar hoef je je geen zorgen over te maken hoor.
Immers je kunt op elke auto een open luchtfilter schroeven zonder dat de motor daardoor armer gaat lopen. Bij andere motorinhoud oid moet je wel de ecu meeswappen ja.
Maar inlaat, uitlaat etc zijn dus precies hetzelfde.

Standaard filter inderdaad meer koppel. Gehype rondom powerfilters.. Het ziet er alleen maar leuk uit, maar je motorblok word er zeker niet vrolijk van.

Edit; Op de testbank is hij ook nagemeten op de lucht/brandstof verhouding en die was perfect in orde.
 
Beter je 2x je olie vervangen met goedkopere olie dan 1x met hele dure. Kwaliteits verschil weegt niet op tegen prijs verschil, al moet je er natuurlijk geen action olie inmikken :icon_rolleyes:
 
Olie hangt af van het type motor, oliepomp, filter, enz..... In men bmw moto heb ik de eerste 1500 km gereden met mineraale olie zeer lage kwaliteit dan overgestapt naar half synth. En nu na 30k naar vol synth.
Waarom dit doen denk je heel eenvoudig als je dat niet doet met dat blok (specifiek blok) dan verbruik je na 90k Km nog altijd een massa olie.
Je kan altijd 5w30 in je blok gieten maar weet dan gewoon dat hij olie kan gaan gebruiken.
Verder ga ik hier ook niet te technisch over verderdoen.

Is dat vermogen teoretisch of vastgesteld op de vermogensbank?
Waarom ik dit vraag is omdat je de standaard ecu hebt van de mindere pk versie kan het zijn dat je dat vermogen verre van haalt dat je denkt.
Zeer uitzonderlijk bij het vervangen van de kop naar een "betere" versie dat je meer pk's hebt als vastgelegd voor de nieuwe kop.

Ps weet dat dit vrij verwarrend is getypt maar kzit op men tablet atm :)

Mooie auto btw niet te overdreven leuke daily driver


EDIT: Skip maar de helft heb net gezien dat je het blijkbaar op de testbank hebt gezet :)



Sent from my iPad using Tapatalk
 
Is idd op de testbank geweest.
Gaat binnenkort weer nadat hele brandstof en ontstekings systeem is opgefrist.

Over de olie is mijn mening; gewoon aanbevolen dikte erin mikken. Maar dan wel vol synthetisch en van een goed merk!
 
Vanmorgen maar eens begonnen met onderzoeken waar dat piepend, schurende geluid nou écht vandaan kwam. Ik had een vermoeden dat het remblokjes waren met een acoustic wear warning, maar de meeste monteurs wezen mij snel af als ik daarover begon.
Maar toen..

1532tlx.jpg



Dit blokje bleek extreem ver zijn afgesleten in vergelijking tot de rest..
Oorzaak, een klauwgeleider die muurvast zat. Uiteindelijk hebben we de brander van de buurman erop gezet, en hem bijna roodgloeiend gestookt, voordat er beweging in kwam.
Alles weer in elkaar gezet, remt weer als nieuw.
Dinsdag haal ik een nieuwe set remblokken voor de hele auto op, dan vet ik alles opnieuw in en spuit ik de klauwen meteen rood.

Goed, alles dus snel in elkaar gebeunt, want Rik stond in beilen op mij te wachten met een veerpootstabilisator :)
Nog even wat staan lullen, was leuk.

2qvcw77.jpg


Het installeren ging niet zonder slag of stoot, moest flink wat veilen. Resultaat is wel dat hij er mooi strak en op voorspanning tussen zit :mrgreen:

s4wgsl.jpg


Daarna nog even een wasbeurtje gegeven en flink wat rondgereden. Al met al productief dagje. Nu, bier.

2s9ufjl.jpg
 
is door het vijlen niet de spanning weg die op die poot zit normaal? als je je auto had opgekrikt aan 1 kant had hij waarsch wel gepast :)

Ik zou persoonlijk nooit zomaar gaten gaan vermaken om zulke spullen passen te krijgen :p. maar updates zijn altijd lekker :D!
 
Geloof me, die stabi zit er ongelovelijk strak tussen. Heb de bevestigingspunten uit elkaar gedrukt en toen met moeite de stang ertussen gewerkt.
Zit wss wel meer spanning op als ooit bedoeld is :p

Edit; Ik moest enkel de bevestigingsplaten uitvijlen zodat deze passen, de spanning op de brug blijft hetzelfde!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan