• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Joost, wisselende contacten

Xtrafresh

It never hurts to help
Hallo mensen, na een poosje rondhangen en draadjes posten ga ik me ook maar eens voorstellen. :020:

Ik ben Joost, 27jr, (tijdelijk) werkeloos softwaretester, en ik ben sindskort ook weer single. Behalve modden en gamen zijn ook paintballen en ligfietsen grote timesinks voor mij, en ik heb ook nog wel wat ideetjes op de plank liggen om websites te gaan bouwen, boeken te schrijven, etc etc. Ik ben zo iemand die van alles begint, maar nooit iets afmaakt. :075:

Ik ben eigenlijk altijd wel bezig met het upgraden van mijn PC. Hieronder een lijstje met de belangrijkste hardware. Dikgedrukt is wat ik nu heb, alles daarna is mijn upgrade-ideetjes.

CPU: E4300 -> E8400 -> Q6600 -> QX6850 -> QX9770 -> I7-870
GPU: 8800 GTS640 -> HD 4870 -> 2x HD 5870
Mobo: Gygabyte 965 DS3 -> DFI LanParty DK P35 T2RS -> DFI LanParty JR P45 T2RS -> Asus P55D Deluxe -> Asus Rampage 3 Gene
RAM: 2GB Crucial DDR2 -> 4GB Reaper DDR2 -> 8GB Black Dragon DDR2 -> 4GB XMS2 DDR3 -> 4GB Team Elite DDR3
HDD: seagate 160 + raptor 150 -> seagate 160 + F1 750 -> 3x F1 750 Raid0 -> 3x F1 750 Raid0 + Intel 80GB -> 3x F1 750 Raid0 + 2x Intel 80GB Raid0
Case: budget ding -> budget ding -> budget ding -> zelfbouw -> zelfbouw integratie in buro -> zelfbouw benchtable-dinges -> zelfbouw half-af -> Zwaar mishandeld en gemod budgetding -> Fresh Form factor zelfbouw.

Meer later, mijn PC staat te testdraaien, ik typ nu nog vanaf laptop, dalijk gaan we verder op PC :D
 
Laatst bewerkt:
mijn mods/builds de afgelopen tijd.

Laat ik maar eens een lijstje met fotos gaan neerzetten van wat ik de afgelopen tijd allemaal heb uitgespookt.

Allereerst was daar Fresh Fusion. Dit was een PC in mijn buro in de trapkast. :031:
Helaas is deze nooit afgekomen, daar ik geen beschikking meer heb over de trapkast.
Foto:
DSC03848.jpg
]
Build log: LINK

later meer :D
 
ik heb even een temporary build nodig, voordat FFF echt van de grond komt. Ik had nog een oude budget-kast staan, en wat tijd over, dus ik ben maar aan de slag gegaan om er toch nog wat leuks van te maken.

Voordat ik verder uitleg, eerst even een "voor" foto, om te laten zien hoe verschrikkelijk mijn PC er bij stond...
100_1913-1.jpg


Dus....

Demonteren en strippen, en daarna nog ff de HHD-kolom weggehaald. Lelijk ding... 8)7
100_1934-1.jpg


De harddrives moeten een plaatsje hebben natuurlijk, dus maar ff een 4-in-3 moduletje gebruikt:
100_1930-1.jpg


Dan nu het 'echte' modden: hier is wat ik met het toppanel gedaan heb:
100_1935-1.jpg


4 Grote ronde gaten met rubberen ring, en 8 sneetjes waar precies een tie-rip doorheen gestoken kan worden.
Als je die lijn doortrekt krijg je:
100_1938-1.jpg

Twee radiators met elk hun eigen hakselaar erbovenop! :+
Nee, echt, dat zijn San Ace fans. Dit zijn nog net niet de metalen versies, maar ze kunnen een vingertop er wel af krijgen als het moet...
Nouja, ik heb gelukkig geen kinderen, dus dat scheelt O-)

Even de moederbord assembly terug in elkaar zetten:
100_1950-1.jpg


Alle slangen aansluiten:
100_1957-1.jpg


Alle overinge shit aanhaken:
100_1963-1.jpg


En dan vol laten lopen!
100_1964-1.jpg

100_1965-1.jpg


Zo! Lijkt me toch een aardig resultaat voor welgeteld een (1) dag modden! Nog even een before and after, en dan groet ik u allen!
100_1913-1.jpg

100_1968-1.jpg
 
ja hoor, alle lucht is er helemaal uit. Dit is genomen tijdens het vullen toen bleek dat ik nog 100ml tekort had :(

Ik ben toen speciaal op en neer gegaan naar Zwolle omdat viper nog een paar flesjes had staan :)
 
nee, dat is mijn zelfgemodde 1156 bracket voor het waterblock :p

Ik heb de CPU en moederbord al gekregen voordat ze in de winkel lagen, en een beetje fatsoenlijke koeler was er nog helemaal niet voor te krijgen. Dit is gewoon de 775 versie van het HK rev3.0 block, en ik hou hem po zijn plek met een plexiglas plaatje. Daarvoor moeten wel die gaten een stukkie verplaatsen :S
 
Ja, ik vond het zo veel netter staan eerlijk gezegd. Dat blokje kan je helemaal uit mekaar slopen, en dat was in mijn geval ook wel ff nodig om de donkere vloeistof van het Mobomonster eruit te krijgen :)

En die 8GB zijn in de verkoop gegaan. Heb er nog 100 euro voor gekregen, terwijl ze nieuw 109 waren, en de qx9770 heb ik voor dezelfde prijs verkocht als ik hem gekocht heb :D
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan