• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Hartslag-horloge

Source

Mr. Grillmeister
Buona notte,

Heeft iemand hier ervaring met hartslag-horloges?
En met welk merk/model/type heb je ervaring?
En is deze positief of negatief?

Ben er nog niet uit welke ik ga aanschaffen, denk te gaan kiezen uit;
Maar ben er nog niet uit.

Sigma Sport PC9
Sigma Sport PC15
Sigma Sport Onyx classic
Sigma Sport Onyx Easy
Sigma Sport Onyx Fit
Polar FS2C
Polar FS3C
Polar F4

Als je er een gekocht heb, graag jouw ervaring daarmee hier delen :)

Het lijkt mij ook handig om zo'n ding om te hebben tijdens het sporten.
Dan hoef je bij cardio oefeningen niet telkens die ijzeren dingen vast te houden als je jouw hartslag wilt weten :)

Ik heb zelf een Polar gehad. 't type weet ik niet meer maar het was toentertijd (5 jaar geleden schat ik) hun op 1 na goedkoopste model. Prima ding verder hoor, deed gewoon wat het doen moet en de batterij die er in zat heb ik in het jaar dat ik 'm gebruikte nooit leeg gekregen. Vond alleen die band om m'n borst wat minder, maar ik weet niet of dat tegenwoordig nog zo werkt.

De lifetec die ik heb gekocht is een prima hartslagmeter voor de prijs wat ik er voor heb betaald, zo kan je aan de hand van je lengte gewicht leeftijd een minimale en maximale hartslag instellen.
Veder zitten er voorgedefinieerde sporten in theoretische vet verbranding BMI twee tijdzones en een licht sensor.
Voor zover ik kan nagaan is de hartslag accuraat maar je moet de borstband wel goed bevochtigen anders werkt het niet.
Het horloge gebruik ik eigenlijk nooit omdat ik tijdens me training niet mijn pols kan draaien.
Dus gebruik ik de computer van me roeimachine voor de data.
En ik praat hier over een hartslag meter van 16 euro dus als je er één van bijvoorbeeld polar neemt zit je sowieso goed:icon_wink:

Denk dat ik voor de; Sigma Sport Onyx classic, ga.
Prijs is ook nog normaal, kan niet echt een bult aan vallen ;)

• Tijdelijke aanbieding: € 49,95
    [*]Inclusief hardloopsokken t.w.v. € 12,95
    [*]Inclusief Het boek "Hardloopschema's" t.w.v. € 19,95
  • Gratis Bike mount, voor bevestiging van uw horloge op uw (spinning) fietsstuur!
  • Digitaal gecodeerde hartslagmeter!
  • Laagste prijs garantie, zie rubriek "laagste prijs"

Hartslagmeter.com
Ga morgen even bellen wat hun aanraden.

Laatst bewerkt:
Als je er een gekocht heb, graag jouw ervaring daarmee hier delen :)

Het lijkt mij ook handig om zo'n ding om te hebben tijdens het sporten.
Dan hoef je bij cardio oefeningen niet telkens die ijzeren dingen vast te houden als je jouw hartslag wilt weten :)

inderdaad, die metale vlakken zijn schijt irritant, hou tegenwoordig mn pols wel bij door hoe hard ik em voel kloppen in mn borstkast :033:

maar zo een horloge kan opzich wel makkelijk zijn daarvoor want je wilt eigenlijk ook weten wat die doet bij het ijzergooien zelf.

Heb de Sigma Sport Onyx Easy gekocht.

sigma_onyx_easy_07_m.jpg

<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"><tbody><tr><td valign="top">
dot_aufzaehlung.gif
</td> <td class="txtkl">Digital coded transmission</td> </tr> <tr> <td valign="top">
dot_aufzaehlung.gif
</td> <td class="txtkl">4 Heart Rate functions</td> </tr> <tr> <td valign="top">
dot_aufzaehlung.gif
</td> <td class="txtkl">6 time functions, including countdown and alarm</td> </tr> <tr> <td valign="top">
dot_aufzaehlung.gif
</td> <td class="txtkl">Training mode with 1 adjustable HR zone</td> </tr> <tr> <td valign="top">
dot_aufzaehlung.gif
</td> <td class="txtkl">Burned Kcal</td> </tr> <tr> <td valign="top">
dot_aufzaehlung.gif
</td> <td class="txtkl">Total values per week, per month, and since reset</td> </tr> <tr> <td valign="top">
dot_aufzaehlung.gif
</td> <td class="txtkl">Memory for 1 Training Session</td></tr></tbody></table>

Het gene dat me heeft overgehaald of ik deze zou kopen ipv de Onyx Classic waren de mogelijkheden om de hartslag in % te zien en de optie om de maximale hartslag terug te kijken.

Klik op onderstaande link voor de product tour/demo. (knop rechtsboven op horloge indrukken voor training + opties)
SIGMA Easy Product tour

Zie ook:
SIGMA Sport Onyx Easy

Wanneer ik hem binnen heb en enkele malen gebruikt heb zal ik een kleine review posten :)

2ytv03p.png

Bedankt voor de reacitie,
Heb ook naar de PC3 gekeken echter mis ik wel de functies om mijn maximale (of gemiddelde) hartslag in de afgelopen run te kijken of de hartslag in procenten.
En een melding van het overschrijden van de maximale hartslag, is ook wel handig. :)

Terug
Bovenaan