• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Delid

Cool Labs Ultra. Is het goed zo? Of had ik eigenlijk de CLU van de PCB af moeten vegen? Omdat het van metaal is wilde ik niet gaan vegen, kans op krassen en zo...

ll-delid-5.jpg

Toen ik de beugel terug deed, hoorde ik een soort krakend geluid. Alsof er zand onder de INS zat.

ll-delid-6.jpg

Apogee Drive II er op.

ll-delid-7.jpg

Kan hem nog niet uitproberen. Rads net gespoten. Moet ze even laten drogen.
 
o Cool Labs Ultra had niet mij keus geweest hier voor.
Maar goed plus zo veel van Cool Labs Ultra had er ook niet op gehoeven dit kan problemen op leveren.
Spul blijft redelijk vloei baar in eerste instantie van daar alleen waar het nodig is op doen je wil het nergens anders krijgen.
Spul is zo geleidelijk als het kan.
En als ik het zo begrijp je ihs zit nu gewoon los?
zal ook niet bevorderlijk zijn probeer m op een of andere manier weer vast te zetten.
Als een maal verschuift zal het wel eens kunnen zijn dat er geen contact meer is tussen de chip en de ihs.
Ik hoop voor je dat het goed gaat WisK

Sorry dat ik misschien wat negatief over kom.
Persoonlijk denk dat je zo wat te veel risico neemt met je processor (weet niet welke je hier gebruikt daar voor).
En denk daar bij dat je betere resultaat gaat halen als je zelfs de ihs weg laat en dan rechtstreeks je cpu block plaatst.
Waar voor je weer beter niet Cool Labs Ultra kan gebruiken die brand dan daar weer op in en zie daar een donkere vlek ontstaan
 
Geen probleem met negatief overkomen - alle commentaar is welkom :)

CL Ultra was op advies uit de Delid Club thread op OCN. Daar is ook een spreadsheet van welk pasta iedereen heeft gebruikt en welke temps ze dan hebben gehaald voor en na. CL Ultra onder de IHS geeft duidelijk de beste temps, maar tussen IHS en waterblok maakt het niet zo veel uit.

De IHS zit wel degelijk vast hoor, en met beugel, en onder de AD2. Kan me niet voorstellen hoe het zou kunnen verschuiven?

Ik wil mijn blok niet rechtstreeks op de chip monteren omdat je dan dat hele beugel moet demonteren enz. En ook omdat de AD2 convex is, dan zal ik hem moeten lappen. Meer werk, meer kans op fouten :)

Spul blijft redelijk vloei baar in eerste instantie van daar alleen waar het nodig is op doen je wil het nergens anders krijgen.

Ik zal hem vanavond met iso-alcohol schoonmaken en voorzichtiger overdoen.

Dank!
 
Update :)

Heb het druk gehad de laatste weken. Had gisteren en vandaag tijd om mn OC op te schroeven. Ik doe aan folding@home CPU+GPU en heb maar een enkel AX120 rad.

Voor
Ambient rond de 18C
4,2GHz @ 1,07V (volgens cpu-z 1,112V)
CPU 58-62C koelste core, 62-68C heetste core
GPU 47C
MB 38C
Water niet gemeten

Na
Ambient rond de 25C
4,5GHz @ 1,20V (volgens cpu-z 1,224V - 1,24V)
CPU 58-63C koelste core, 63-69C heetste core
GPU 48-49C
MB 36C
Water 39,5C

Heb ook een validatie gedaan. Dit tijdens 10 keer Intel Burn Test. CPU-Z Validator 3.1
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
arwin74 der8auer Delid-Die-Mate - Delid Tool - 8ECC016 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan