Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Normaal
Bijna goed :001:De voeding is uitgesloten van de airflow in de kast. Deze zuigt de lucht van onder de case vandaan en gaat daarna direct via de achterzijde naar buiten.De warme lucht van de GTX zal dus langs de kaart naar boven gaan (en een klein gedeelte via de achterzijde uit zijn eigen uitgang rechtstreeks naar buiten.[EDIT]Sorry ik had je voorgaande bericht niet gezien ... de tekening onder de kaart is die van de slotkoeler en komt dus direct onder de sleuven van de GTX. Deze zuigt daarmee dus warme lucht uit de GTX rechtstreeks naar buiten. Mooie oplossing lijkt me inderdaad! Echter, dan heb je dus en de fan in de GTX die koele lucht de kaart in zuigt en een fan die onder de kaart lucht naar buiten trekt. Wel dus 2 fans wat volgens mij meer geluid met zich meebrengt. Denk dat ik wellicht toch naar een passieve oplossing wil gaan, eventueel ondersteund met 1 (of misschien 2) grote fans. Nadeel daarvan is wel dat je de warme lucht in de case houdt en daarmee de casetemp iets omhoog haalt ... dat dan weer wel ...[nog een EDIT]Zojuist even getest met de fan op de Scythe.Met fan draaiend:Temp CPU: 38CTemp GPU: 62CFan stil:Temp CPU: 39CTemp GPU: 63CFan kan ik dus beter laten draaien ... al maakt het idle vrijwel niets uit. Onder load heb ik het niet getest al denk ik dat daar de CPU met fankoeling wel degelijk iets koeler zal blijven.
Bijna goed :001:
De voeding is uitgesloten van de airflow in de kast. Deze zuigt de lucht van onder de case vandaan en gaat daarna direct via de achterzijde naar buiten.
De warme lucht van de GTX zal dus langs de kaart naar boven gaan (en een klein gedeelte via de achterzijde uit zijn eigen uitgang rechtstreeks naar buiten.
[EDIT]
Sorry ik had je voorgaande bericht niet gezien ... de tekening onder de kaart is die van de slotkoeler en komt dus direct onder de sleuven van de GTX. Deze zuigt daarmee dus warme lucht uit de GTX rechtstreeks naar buiten. Mooie oplossing lijkt me inderdaad! Echter, dan heb je dus en de fan in de GTX die koele lucht de kaart in zuigt en een fan die onder de kaart lucht naar buiten trekt. Wel dus 2 fans wat volgens mij meer geluid met zich meebrengt. Denk dat ik wellicht toch naar een passieve oplossing wil gaan, eventueel ondersteund met 1 (of misschien 2) grote fans. Nadeel daarvan is wel dat je de warme lucht in de case houdt en daarmee de casetemp iets omhoog haalt ... dat dan weer wel ...
[nog een EDIT]
Zojuist even getest met de fan op de Scythe.
Met fan draaiend:
Temp CPU: 38C
Temp GPU: 62C
Fan stil:
Temp CPU: 39C
Temp GPU: 63C
Fan kan ik dus beter laten draaien ... al maakt het idle vrijwel niets uit. Onder load heb ik het niet getest al denk ik dat daar de CPU met fankoeling wel degelijk iets koeler zal blijven.